A DFNI (Duty Free News International), az utazási iparág egyik legnagyobb kereskedelemmel foglalkozó szakújságja több kategóriában minden évben megnevezi a legjobb repülőtéri termékeket, marketing kampányokat és boltokat. 2012-ben a budapesti repülőtéren lezajlott nyári promóciót választották az egyik legjobbnak.
A 2012-es év egyik legjobb marketing promóciója zajlott Budapesten a Duty Free News International (DFNI), az egyik legnagyobb nemzetközi kereskedelmi szakmai újság szerint. A lap minden évben megválasztja az elmúlt 12 hónap utazási kereskedelmi „leg-jeit”, összesen 8 kategóriában. A legjobb marketing kampány díjat a Dél-Ázsiában és a Csendes-óceán területén, valamint Amerika nyugati partján jelenlévő DFS Group munkája nyerte, a második éve töretlen sikerrel valósította meg a „Master of Spirits” kampányt. A fő nyertes mellett két másik kereskedelmi kampányt emelt ki 2012-ben a DFNI, köztük a Heinemann Duty Free, a Zwack és a Budapest Airport közös nyári promócióját, ami sporthasonlattal élve megosztott második-harmadik helyezést jelent.
2012 nyarán először fordult elő a budapesti repülőtéren, hogy egy nagyszabású, utasoknak szánt kereskedelmi akció középpontjában nem egy világszerte ismert márka, hanem egy kiváló hazai termék, egy valódi hungarikum, a méltán népszerű Zwack Unicum állt. A nyári csúcsidény egyik legforgalmasabb hónapjában, júliusban lebonyolított kampány során a tradicionális magyar márka a reptéri forgalmazó Heinemann Duty Free és a Budapest Airport szakembereivel fogott össze. Az elsődleges cél természetesen az eladások növelése volt, ezáltal pedig a magyar termék további népszerűsítése a repülőtéren megszokott nemzetközi környezetben.
A DFNI kiemelte a kampány fantasztikus eredményességét. A termékek hatalmas sikert arattak az utasok körében: megötszöröződtek az eladások, nem utolsósorban a márka új termékére, az Unicum Szilvára épülő promóciónak köszönhetően. Az új magyar italfajta az eladások mintegy 60 százalékát tette ki. A számok azt mutatták, hogy majdnem minden negyedik felnőtt korú utas – ha csak kíváncsiságból, esetleg a repülőútra való ráhangolódás céljából is, de – megkóstolta az Unicum valamelyik termékét.
„Biztosak voltunk benne, hogy megállja a helyét, amikor ezt a kiváló magyar terméket állítottuk a nyári kereskedelmi kampányunk középpontjába” – összegezte a promóció eredményeit Alan Bork, a Budapest Airport fogyasztói üzletág igazgatója. Hozzátette: „Büszkék vagyunk arra, hogy egy hagyományos magyar márkához kapcsolódó marketing akció sikere nemzetközi szinten is komoly szakmai elismerést váltott ki. Ez megerősített minket abban, hogy a jövőben akár újabb nívós magyar termékeket mutassunk be a nemzetközi utazóközönségnek a budapesti repülőtéren.”