Nemzetközi elismerés egy magyar márka promóciójának

„Highly commended” vagyis rendkívüli elismeréssel tüntette ki a világ egyik legnagyobb szakmai szervezete a Heinemann Duty Free, a Zwack Unicum és a Budapest Airport közös nyári kampányát.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A DFNI (Duty Free News International), az utazási iparág egyik legnagyobb kereskedelemmel foglalkozó szakújságja több kategóriában minden évben megnevezi a legjobb repülőtéri termékeket, marketing kampányokat és boltokat. 2012-ben a budapesti repülőtéren lezajlott nyári promóciót választották az egyik legjobbnak.

A 2012-es év egyik legjobb marketing promóciója zajlott Budapesten a Duty Free News International (DFNI), az egyik legnagyobb nemzetközi kereskedelmi szakmai újság szerint. A lap minden évben megválasztja az elmúlt 12 hónap utazási kereskedelmi „leg-jeit”, összesen 8 kategóriában. A legjobb marketing kampány díjat a Dél-Ázsiában és a Csendes-óceán területén, valamint Amerika nyugati partján jelenlévő DFS Group munkája nyerte, a második éve töretlen sikerrel valósította meg a „Master of Spirits” kampányt. A fő nyertes mellett két másik kereskedelmi kampányt emelt ki 2012-ben a DFNI, köztük a Heinemann Duty Free, a Zwack és a Budapest Airport közös nyári promócióját, ami sporthasonlattal élve megosztott második-harmadik helyezést jelent.

2012 nyarán először fordult elő a budapesti repülőtéren, hogy egy nagyszabású, utasoknak szánt kereskedelmi akció középpontjában nem egy világszerte ismert márka, hanem egy kiváló hazai termék, egy valódi hungarikum, a méltán népszerű Zwack Unicum állt. A nyári csúcsidény egyik legforgalmasabb hónapjában, júliusban lebonyolított kampány során a tradicionális magyar márka a reptéri forgalmazó Heinemann Duty Free és a Budapest Airport szakembereivel fogott össze. Az elsődleges cél természetesen az eladások növelése volt, ezáltal pedig a magyar termék további népszerűsítése a repülőtéren megszokott nemzetközi környezetben.

A DFNI kiemelte a kampány fantasztikus eredményességét. A termékek hatalmas sikert arattak az utasok körében: megötszöröződtek az eladások, nem utolsósorban a márka új termékére, az Unicum Szilvára épülő promóciónak köszönhetően. Az új magyar italfajta az eladások mintegy 60 százalékát tette ki. A számok azt mutatták, hogy majdnem minden negyedik felnőtt korú utas – ha csak kíváncsiságból, esetleg a repülőútra való ráhangolódás céljából is, de – megkóstolta az Unicum valamelyik termékét.

„Biztosak voltunk benne, hogy megállja a helyét, amikor ezt a kiváló magyar terméket állítottuk a nyári kereskedelmi kampányunk középpontjába” – összegezte a promóció eredményeit Alan Bork, a Budapest Airport fogyasztói üzletág igazgatója. Hozzátette: „Büszkék vagyunk arra, hogy egy hagyományos magyar márkához kapcsolódó marketing akció sikere nemzetközi szinten is komoly szakmai elismerést váltott ki. Ez megerősített minket abban, hogy a jövőben akár újabb nívós magyar termékeket mutassunk be a nemzetközi utazóközönségnek a budapesti repülőtéren.”

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo