A Rába és a Pick idén a legkiválóbb hazai márka

Az idén negyedik alkalommal díjazták MagyarBrands elismeréssel a legjobb magyar vonatkozású márkákat: az üzleti ágazatban a Rába, a fogyasztói szektorban a Pick volt az idén a legkiválóbb hazai márka. A díjazottak között van a Piac&Profit is.

A Pick a legjobb fogyasztói márka – Kép: MTI

Az üzleti márkák 25 márkás toplistáján a Rába 95,87 ponttal az első lett, másodikként végzett a Videoton 92,48 ponttal, míg a Richter 91,64 ponttal a harmadik helyre került.  A fogyasztói márkák 50 márkás toplistáján a Pick 98,82 ponttal, a Herendi 95,37 ponttal, a Gyulai pedig 95,02 ponttal végzett az első három helyen. A MagyarBrands zsűrije a Piac&Profit magazint is beválasztotta a díjazottak közé, csakúgy, mint a SuperBrands díjak esetében.

A legjobb márkákat a MagyarBrands Szakmai Bizottságának vezetői által összeállított kritériumrendszer szerint pontozták. A díj odaítélése egyrészt pontosan számszerűsíthető kritériumok – tradíció, tulajdon, menedzsment, foglalkoztatás – alapján történik, amelyet szakmai elbírálás–- reputáció, identitás – és GfK Hungária piackutató fogyasztói kutatása egészít ki. Ezen szempontok összegzését követően a program szakértői egy komplex mutatószám létrehozásával alakítják ki a sikeres hazai márkák végleges listáját.

A MagyarBrands Gyermekekért különdíjat 2013-ban a Szemem Fénye Alapítvány, a MagyarBrands Kultúráért különdíjat a Budapest Music Center, a MagyarBrands innovációs különdíjat az NNG nyerte el.

A Kaposvári Egyetem felmérése szerint a hazai fogyasztók 25 százaléka erősen márkatudatos, és vonzódik a magyar márkákhoz, a csoport számára a termék hazai származása, a minőség, a környezettudatos, etikus magatartás és a felelősségtudat összekapcsolódik. Ezek a fogyasztók komoly vásárlóerőt képviselnek, évi mintegy 300 milliárd forintot költenek csak élelmiszerre.

A felmérésből az is kiderül: ha a magyar és a rivális külföldi terméknek azonos az ára, akkor a fogyasztók 85 százaléka választja a hazait. Ha viszont többe kerül a magyar márka a konkurens külföldinél, a hazai árut választók aránya az elmúlt egy év alatt 31 százalékról 25-re csökkent.

Kategóriagyőztesek
Az év fogyasztói márkája: Pick
Az év legelismertebb fogyasztói márkája: Ilcsi
Az év legdinamikusabb fogyasztói márkája: Szentkirályi
Az év legsikeresebb új fogyasztói márkája: Mindig TV
Az év üzleti márkája: Rába
Az év legelismertebb üzleti márkája: KÜRT
Az év legdinamikusabb üzleti márkája: Nádudvari
Az év legsikeresebb új üzleti márkája: Mirelite Mirsa

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo