Rágyúrnak a termelői mézre

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) közreműködésével hetek óta zajlik az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) magyar termelői méz népszerűsítését célzó marketingkampányának előkészítése. Az ősszel induló promóciós program célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a kiváló minőségű hazai termelői mézre és a tudatos mézfogyasztásra.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szakmai támogatásával július óta készíti elő azt a marketingkampányt, amely a közvetlen értékesítést hivatott segíteni. Az idén ősszel induló országos marketingprogram célja többek között a kiváló minőségű hazai termelői méz népszerűsítése lesz.

A termelők által közvetlenül értékesített méz iránti kereslet növekedésével elérhető lenne, hogy a méhészek nagyobb hozzáadott értékkel, ezáltal magasabb haszonnal értékesítsék a megtermelt mézet a hazai piacokon. Az OMME várakozásai szerint a termelői méz kampány a hazai mézfogyasztás növekedéséhez is hozzájárulhat. Ez kifejezetten indokolt lenne, ugyanis Magyarországon az egy főre eső éves mézfogyasztás nem éri el az egy kilogrammot, miközben ez több európai országokban megközelíti a két kilogrammot.

Méhész gondok – kinek éri meg?
Bár elvileg egy-két méhcsalád megtermelné egy család szükségleteinek megfelelő mennyiségű mézet, a beruházás akkora, hogy inkább profiknak érdemes foglalkozni vele. Ráadásul olykor veszélyben is vannak a "termelők".
Magyarországon a méhészeti ágazat kiemelt jelentőséggel bír, mintegy húszezer háztartás számára jelent megélhetést vagy kiegészítő jövedelmet a méztermelés. Hazánkban több mint egymillió méhcsalád él, ezzel az egységnyi területre vetített méhcsaládok számában Magyarország – Görögország után – a második helyet foglalja el az Európai Unióban. Ez rendkívül kedvező az ökológiai egyensúly fenntartása, illetve a mezőgazdaságban a megporzás biztosítása szempontjából.

A magyar termelők évente 20-25 ezer tonna mézet állítanak elő, ennek 75 százaléka hordósan kerül a nagybani felvásárlókhoz, kereskedőkhöz és a külföldi piacra. A méhészek mindössze a megtermelt méz 25 százalékát értékesítik kiszerelve, közvetlenül a fogyasztóknak. Ezen arány növelése kifejezett célkitűzés, ezért is fontos a termelői méz népszerűsítése.

Éhen halnánk a méhek nélkül
Moratóriumot rendelt el az Európai Bizottság azokra a rovarirtó szerekre, amelyekről szakemberek úgy sejtik, felelősek a méhpopuláció világszerte tapasztalt pusztulásáért. A méheknek nemcsak a mézet köszönhetjük, nélkülözhetetlen elemei a táplálékláncnak: az emberiség eledelének 90 százalékát kitevő 100 növényfajtából 71-et méhek poroznak be.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo