Rágyúrnak a termelői mézre

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) közreműködésével hetek óta zajlik az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) magyar termelői méz népszerűsítését célzó marketingkampányának előkészítése. Az ősszel induló promóciós program célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a kiváló minőségű hazai termelői mézre és a tudatos mézfogyasztásra.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szakmai támogatásával július óta készíti elő azt a marketingkampányt, amely a közvetlen értékesítést hivatott segíteni. Az idén ősszel induló országos marketingprogram célja többek között a kiváló minőségű hazai termelői méz népszerűsítése lesz.

A termelők által közvetlenül értékesített méz iránti kereslet növekedésével elérhető lenne, hogy a méhészek nagyobb hozzáadott értékkel, ezáltal magasabb haszonnal értékesítsék a megtermelt mézet a hazai piacokon. Az OMME várakozásai szerint a termelői méz kampány a hazai mézfogyasztás növekedéséhez is hozzájárulhat. Ez kifejezetten indokolt lenne, ugyanis Magyarországon az egy főre eső éves mézfogyasztás nem éri el az egy kilogrammot, miközben ez több európai országokban megközelíti a két kilogrammot.

Méhész gondok – kinek éri meg?
Bár elvileg egy-két méhcsalád megtermelné egy család szükségleteinek megfelelő mennyiségű mézet, a beruházás akkora, hogy inkább profiknak érdemes foglalkozni vele. Ráadásul olykor veszélyben is vannak a "termelők".
Magyarországon a méhészeti ágazat kiemelt jelentőséggel bír, mintegy húszezer háztartás számára jelent megélhetést vagy kiegészítő jövedelmet a méztermelés. Hazánkban több mint egymillió méhcsalád él, ezzel az egységnyi területre vetített méhcsaládok számában Magyarország – Görögország után – a második helyet foglalja el az Európai Unióban. Ez rendkívül kedvező az ökológiai egyensúly fenntartása, illetve a mezőgazdaságban a megporzás biztosítása szempontjából.

A magyar termelők évente 20-25 ezer tonna mézet állítanak elő, ennek 75 százaléka hordósan kerül a nagybani felvásárlókhoz, kereskedőkhöz és a külföldi piacra. A méhészek mindössze a megtermelt méz 25 százalékát értékesítik kiszerelve, közvetlenül a fogyasztóknak. Ezen arány növelése kifejezett célkitűzés, ezért is fontos a termelői méz népszerűsítése.

Éhen halnánk a méhek nélkül
Moratóriumot rendelt el az Európai Bizottság azokra a rovarirtó szerekre, amelyekről szakemberek úgy sejtik, felelősek a méhpopuláció világszerte tapasztalt pusztulásáért. A méheknek nemcsak a mézet köszönhetjük, nélkülözhetetlen elemei a táplálékláncnak: az emberiség eledelének 90 százalékát kitevő 100 növényfajtából 71-et méhek poroznak be.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo