Rágyúrnak a termelői mézre

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) közreműködésével hetek óta zajlik az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) magyar termelői méz népszerűsítését célzó marketingkampányának előkészítése. Az ősszel induló promóciós program célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a kiváló minőségű hazai termelői mézre és a tudatos mézfogyasztásra.

Az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szakmai támogatásával július óta készíti elő azt a marketingkampányt, amely a közvetlen értékesítést hivatott segíteni. Az idén ősszel induló országos marketingprogram célja többek között a kiváló minőségű hazai termelői méz népszerűsítése lesz.

A termelők által közvetlenül értékesített méz iránti kereslet növekedésével elérhető lenne, hogy a méhészek nagyobb hozzáadott értékkel, ezáltal magasabb haszonnal értékesítsék a megtermelt mézet a hazai piacokon. Az OMME várakozásai szerint a termelői méz kampány a hazai mézfogyasztás növekedéséhez is hozzájárulhat. Ez kifejezetten indokolt lenne, ugyanis Magyarországon az egy főre eső éves mézfogyasztás nem éri el az egy kilogrammot, miközben ez több európai országokban megközelíti a két kilogrammot.

Méhész gondok – kinek éri meg?
Bár elvileg egy-két méhcsalád megtermelné egy család szükségleteinek megfelelő mennyiségű mézet, a beruházás akkora, hogy inkább profiknak érdemes foglalkozni vele. Ráadásul olykor veszélyben is vannak a "termelők".
Magyarországon a méhészeti ágazat kiemelt jelentőséggel bír, mintegy húszezer háztartás számára jelent megélhetést vagy kiegészítő jövedelmet a méztermelés. Hazánkban több mint egymillió méhcsalád él, ezzel az egységnyi területre vetített méhcsaládok számában Magyarország – Görögország után – a második helyet foglalja el az Európai Unióban. Ez rendkívül kedvező az ökológiai egyensúly fenntartása, illetve a mezőgazdaságban a megporzás biztosítása szempontjából.

A magyar termelők évente 20-25 ezer tonna mézet állítanak elő, ennek 75 százaléka hordósan kerül a nagybani felvásárlókhoz, kereskedőkhöz és a külföldi piacra. A méhészek mindössze a megtermelt méz 25 százalékát értékesítik kiszerelve, közvetlenül a fogyasztóknak. Ezen arány növelése kifejezett célkitűzés, ezért is fontos a termelői méz népszerűsítése.

Éhen halnánk a méhek nélkül
Moratóriumot rendelt el az Európai Bizottság azokra a rovarirtó szerekre, amelyekről szakemberek úgy sejtik, felelősek a méhpopuláció világszerte tapasztalt pusztulásáért. A méheknek nemcsak a mézet köszönhetjük, nélkülözhetetlen elemei a táplálékláncnak: az emberiség eledelének 90 százalékát kitevő 100 növényfajtából 71-et méhek poroznak be.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo