A Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága és vezetői szükségét látták annak, hogy a hazai termékekre kiemelt figyelmet fordítsanak, ezért hívták életre 2010-ben a MagyarBrands programot. A program célja, hogy fókuszba helyezze a hazai márkákat, hiszen a magyar fogyasztók számára egyre fontosabb, hogy az általuk megvásárolt árukkal hozzájáruljanak a hazai vállalatok és ezzel Magyarország gazdaságának fejlődéséhez.
A MagyarBrands díj odaítélése egyrészt pontosan számszerűsíthető kritériumok (tradíció, tulajdon, menedzsment, foglalkoztatás) alapján történik, amelyet szakmai elbírálás (ismertség, reputáció, identitás) egészít ki. Ezen szempontok összegzését követően a program szakértői egy komplex mutatószám létrehozásával alakítják ki a sikeres hazai márkák végleges listáját.
A MagyarBrands program a márkák ranglistáján túl fontos feladatának tekinti azon szervezetek munkáját elismerni, amelyek kiemelten járulnak hozzá a gyermekek jólétét szolgáló feladatok ellátásához valamint a kulturális élet előremozdításához, megerősítéséhez. A MagyarBrands Gyermekekért különdíjat 2012-ben a Csodalámpa, a MagyarBrands Kultúráért különdíjat a Budapesti Operettszínház nyerte el.
Néhány fiatal, tradícióval még nem rendelkező, de ígéretes ötletet megvalósító márka kapcsán fogalmazódott meg az igény egy újabb különdíj kategória létrehozására, mely az idei év újdonságának számít a MagyarBrands programban. A MagyarBrands Innovációs különdíj kategória nyertese 2012-ben a Metapay.