A vásárlók többsége előnyben részesíti a magyar termékeket

Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a Magyar Termék védjegyes termékeket. Az étrendkiegészítők-gyógyszerek kategóriában is 62,5 százaléka a vásárlóknak inkább magyar eredetű terméket keres, miközben az építőiparban és az állateledelek között is közel 50 százalék keresi a hazait. Az elmúlt időszak gazdasági nehézsége Európában érezhetően erősítette a fogyasztói etnocentrikusságot. Ez pedig tovább erősítette az érdeklődést a hazai eredetet jelölő tanúsítványok iránt.

A MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. megbízásából készült 1040 fős reprezentatív kutatás megerősítette, hogy a jól beazonosítható védjegyek nemcsak a legismertebbek, de komoly hitelesítő erővel is bírnak a vásárlók számára. A megkérdezettek 90,6 százaléka ismeri a védjegyeket, és az összes vizsgált jelölés közül a leghitelesebbnek tartja. A védjegyekbe vetett bizalom a vásárlói döntésekben is jól tetten érhető, ugyanis a válaszadók 76,7 százaléka azt nyilatkozta, hogy rendszeresen tesz Magyar Termék védjegyes árut a kosarába.

A vásárlók elsősorban azt várják a védjegyes termékektől, hogy magyar munkaerő közreműködésével készüljenek, miközben nagyon megbízhatóak és szigorúan ellenőrzött minőségűek. E tulajdonságokat pedig a független védjegyrendszer teljes egészében garantálja. Nem meglepő, hogy a kutatásban résztvevők több mint fele minden vizsgált termékkategóriában elfogadhatónak tart valamilyen mértékű (5-10 százalék) felárat a védjegyes termékekért, ami komoly versenyelőnyt jelent a védjegyhasználók számára.

„A Magyar Termék védjegy mára fontos igazodási pont a vásárlások során. A vevők egyre tudatosabbak: felismerik, ha hazai terméket vesznek, azzal nemcsak a megbízhatóságra szavaznak, hanem az itthoni cégek működését és a magyar munkahelyeket is támogatják” – hangsúlyozta Benedek Eszter, a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. ügyvezetője. Szerinte a cél nem csupán a piaci jelenlét növelése, hanem a védjegyhasználók által alkotott gazdasági közösség megerősítése is.

Véleményvezér

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo