A vásárlók többsége előnyben részesíti a magyar termékeket

Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a Magyar Termék védjegyes termékeket. Az étrendkiegészítők-gyógyszerek kategóriában is 62,5 százaléka a vásárlóknak inkább magyar eredetű terméket keres, miközben az építőiparban és az állateledelek között is közel 50 százalék keresi a hazait. Az elmúlt időszak gazdasági nehézsége Európában érezhetően erősítette a fogyasztói etnocentrikusságot. Ez pedig tovább erősítette az érdeklődést a hazai eredetet jelölő tanúsítványok iránt.

Az említett kutatás eredményei alapján a védjegy ilyen szempontból is jól teljesít, hiszen a Magyar Termék védjegyeket használó cégek összesített éves árbevétele mára elérte a 4700 milliárd forintot. „A Magyar Termék védjegyek iránti gyártói, kereskedői érdeklődés visszaigazolja a kutatás számait, hiszen mára 250 cég közel 6000 termékén látható ez az eredetet és megbízhatóságot tanúsító jelölés.” – emelte ki Benedek Eszter. A Magyar Termék védjegy tehát mára nemcsak a vásárlók tájékozódását segíti, hanem a gazdasági versenyképesség előmozdításának egyik kulcsa is.

A gyártók összefogására van szükség

„A magyarországi gyártóknak továbbra is és egyre inkább össze kell fogniuk, és meg kell mutatniuk a vásárlóknak, hogy a hazai vállalatok is képesek világszínvonalú termékek előállítására, ezért érdemes keresniük a boltok polcain a megbízható minőségű, azonosíthatóan magyar árukat” – állítja Benedek Eszter. Úgy látja, hogy nagy szükség van arra, hogy még nagyobb figyelmet kapjanak az ellenőrzött hazai eredetű termékek.

A piaci verseny hatalmas, de az ügyvezető szerint a Magyar Termék ügye olyan közös érdek, amiért érdemes összefognia az egyébként többféle szektort magában foglaló védjegyközösségnek. Ehhez azonban az kell, hogy felismerjék a közös fellépésben rejlő lehetőséget, és ne aprózzák el az erre szánt erőforrásaikat.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo