Az említett kutatás eredményei alapján a védjegy ilyen szempontból is jól teljesít, hiszen a Magyar Termék védjegyeket használó cégek összesített éves árbevétele mára elérte a 4700 milliárd forintot. „A Magyar Termék védjegyek iránti gyártói, kereskedői érdeklődés visszaigazolja a kutatás számait, hiszen mára 250 cég közel 6000 termékén látható ez az eredetet és megbízhatóságot tanúsító jelölés.” – emelte ki Benedek Eszter. A Magyar Termék védjegy tehát mára nemcsak a vásárlók tájékozódását segíti, hanem a gazdasági versenyképesség előmozdításának egyik kulcsa is.
A gyártók összefogására van szükség
„A magyarországi gyártóknak továbbra is és egyre inkább össze kell fogniuk, és meg kell mutatniuk a vásárlóknak, hogy a hazai vállalatok is képesek világszínvonalú termékek előállítására, ezért érdemes keresniük a boltok polcain a megbízható minőségű, azonosíthatóan magyar árukat” – állítja Benedek Eszter. Úgy látja, hogy nagy szükség van arra, hogy még nagyobb figyelmet kapjanak az ellenőrzött hazai eredetű termékek.
A piaci verseny hatalmas, de az ügyvezető szerint a Magyar Termék ügye olyan közös érdek, amiért érdemes összefognia az egyébként többféle szektort magában foglaló védjegyközösségnek. Ehhez azonban az kell, hogy felismerjék a közös fellépésben rejlő lehetőséget, és ne aprózzák el az erre szánt erőforrásaikat.