1. Felejtsük el azt a mondatot, hogy " ez csak részletkérdés"!
A legapróbb részlet is számít, méghozzá nagyon! Első benyomást egy termék eladásakor is csak egyszer lehet tenni, mindennek tökéletesnek kell tehát lennie. A betűméret és a sortávolság a címkén legalább olyan fontos, mint hogy ízléses legyen a csomagolás. Ez utóbbi adja el a terméket.
2. Tetessünk el mintát!
Minden esetben gondoskodjunk arról, hogy maradjon nálunk is minta a kiszállított termékből. Többletköltség ugyan, de higgyük el, megéri rászánni a plusz időt és erőforrást, hogy később is tudjuk és szükség esetén bizonyítani is tudjuk, hogy mit adtunk ki a kezünkből. Bármilyen későbbi reklamáció esetén is jól jöhet.
3. Legyen mindig B- verziónk!
Egy jól bejáratott üzleti kapcsolatban, ha már kiépült a bizalom, előfordulhat, hogy mondjuk csúszunk pár percet - egy-egy apró hibát meg lehet beszélni és oldani. Az első esetben viszont nem kerülhetünk ilyen helyzetbe, mert a bizalomnak annyi lenne. Készüljünk fel tehát a legrosszabbra! Ha mondjuk defektet kap a futárunk autója, tudjuk előre, ki szállítja majd ki helyette a megrendelést. Legyen arra is forgatókönyvünk, ha ne adj isten, áramszünet, csőtörés lenne épp a gyártás napján. Ebből a megfontolásból célszerű az előkészületeket már a gyártás előtti napon elkezdeni és felkészülni mindig a legrosszabb eshetőségre.
Próbáljunk minden kockázatot minimalizálni. Számoljunk a gyártási időre egy-két órával és legalább 15% alapanyaggal többet, így kerülhetjük el legkönnyebben, hogy időzavarba kerüljünk és ne az utolsó pillanatban szembesüljünk a készlethiánnyal.
5. Készítsünk "checklistet"!
Inkább kétszer, mint egyszer se ellenőrizzük, hogy minden alapanyag megvan, a csomagoláshoz minden eszköz rendelkezésre áll - e. Írjunk össze mindent, ami a gyártási folyamat során fontos lehet. Mielőtt nekiállnánk a gyártásnak nézzük végig a listát és pipáljuk végig, nagyon hasznos lehet!