Így ne bukjuk el az új megrendelőt

Az első megrendelés kiszállításánál különösen fontos, hogy minden tökéletesen menjen, hiszen egy jó kapcsolat további és a jelenleginél is nagyobb megrendeléseket hozhat. A kézműves termékeknél még több a rizikó, hogy az első nagyobb szállítmánynál hiba csússzon valamibe. Mutatunk 5 dolgot, amire ügyeljen e megrendelés teljesítésekor.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elsőre mindennek tökéletesen kell mennie
Kép:FreeDigitalPhotos.net/1shots

1. Felejtsük el azt a mondatot, hogy " ez csak részletkérdés"!

A legapróbb részlet is számít, méghozzá nagyon! Első benyomást egy termék eladásakor is csak egyszer lehet tenni, mindennek tökéletesnek kell tehát lennie. A betűméret és a sortávolság a címkén legalább olyan fontos, mint hogy ízléses legyen a csomagolás. Ez utóbbi adja el a terméket.

2. Tetessünk el mintát!

Minden esetben gondoskodjunk arról, hogy maradjon nálunk is minta a kiszállított termékből. Többletköltség ugyan, de higgyük el, megéri rászánni a plusz időt és erőforrást, hogy később is tudjuk és szükség esetén bizonyítani is tudjuk, hogy mit adtunk ki a kezünkből. Bármilyen későbbi reklamáció esetén is jól jöhet.

3. Legyen mindig B- verziónk!

Egy jól bejáratott üzleti kapcsolatban, ha már kiépült a bizalom, előfordulhat, hogy mondjuk csúszunk pár percet - egy-egy apró hibát meg lehet beszélni és oldani. Az első esetben viszont nem kerülhetünk ilyen helyzetbe, mert a bizalomnak annyi lenne. Készüljünk fel tehát a legrosszabbra! Ha mondjuk defektet kap a futárunk autója, tudjuk előre, ki szállítja majd ki helyette a megrendelést. Legyen arra is forgatókönyvünk, ha ne adj isten, áramszünet, csőtörés lenne épp a gyártás napján. Ebből a megfontolásból célszerű az előkészületeket már a gyártás előtti napon elkezdeni és felkészülni mindig a legrosszabb eshetőségre.

5 tévhit az ügyfélpanaszokról
Ha valami nem megy tökéletesen és az ügyfél elégedetlen, a legjobb amit tehetünk, hogy legalább profi módon kezeljük a panaszokat. Eloszlatjuk az 5 leggyakoribb tévhitet a panaszkezeléssel kapcsolatban.
4. Minimalizáljuk a kockázatokat!

Próbáljunk minden kockázatot minimalizálni. Számoljunk a gyártási időre egy-két órával és legalább 15% alapanyaggal többet, így kerülhetjük el legkönnyebben, hogy időzavarba kerüljünk és ne az utolsó pillanatban szembesüljünk a készlethiánnyal.

5. Készítsünk "checklistet"!

Inkább kétszer, mint egyszer se ellenőrizzük, hogy minden alapanyag megvan, a csomagoláshoz minden eszköz rendelkezésre áll - e. Írjunk össze mindent, ami a gyártási folyamat során fontos lehet. Mielőtt nekiállnánk a gyártásnak nézzük végig a listát és pipáljuk végig, nagyon hasznos lehet!

Elégedett munkaerő – elégedett ügyfél
A pozitív ügyfélélmény kiemelt fontossága mára általánosan elfogadott nézet ugyan, ám azzal már kevesebben vannak tisztában, hogy ehhez elsősorban az elkötelezett munkaerőn keresztül vezet az út. Szabó Csaba, a Develor Tanácsadó Zrt. vezérigazgatója szerint el kell fogadni, hogy az ügyfélélmény kollektív felelősség, a vállalat valamennyi munkatársának szerepe van benne.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo