Így ne bukjuk el az új megrendelőt

Az első megrendelés kiszállításánál különösen fontos, hogy minden tökéletesen menjen, hiszen egy jó kapcsolat további és a jelenleginél is nagyobb megrendeléseket hozhat. A kézműves termékeknél még több a rizikó, hogy az első nagyobb szállítmánynál hiba csússzon valamibe. Mutatunk 5 dolgot, amire ügyeljen e megrendelés teljesítésekor.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elsőre mindennek tökéletesen kell mennie
Kép:FreeDigitalPhotos.net/1shots

1. Felejtsük el azt a mondatot, hogy " ez csak részletkérdés"!

A legapróbb részlet is számít, méghozzá nagyon! Első benyomást egy termék eladásakor is csak egyszer lehet tenni, mindennek tökéletesnek kell tehát lennie. A betűméret és a sortávolság a címkén legalább olyan fontos, mint hogy ízléses legyen a csomagolás. Ez utóbbi adja el a terméket.

2. Tetessünk el mintát!

Minden esetben gondoskodjunk arról, hogy maradjon nálunk is minta a kiszállított termékből. Többletköltség ugyan, de higgyük el, megéri rászánni a plusz időt és erőforrást, hogy később is tudjuk és szükség esetén bizonyítani is tudjuk, hogy mit adtunk ki a kezünkből. Bármilyen későbbi reklamáció esetén is jól jöhet.

3. Legyen mindig B- verziónk!

Egy jól bejáratott üzleti kapcsolatban, ha már kiépült a bizalom, előfordulhat, hogy mondjuk csúszunk pár percet - egy-egy apró hibát meg lehet beszélni és oldani. Az első esetben viszont nem kerülhetünk ilyen helyzetbe, mert a bizalomnak annyi lenne. Készüljünk fel tehát a legrosszabbra! Ha mondjuk defektet kap a futárunk autója, tudjuk előre, ki szállítja majd ki helyette a megrendelést. Legyen arra is forgatókönyvünk, ha ne adj isten, áramszünet, csőtörés lenne épp a gyártás napján. Ebből a megfontolásból célszerű az előkészületeket már a gyártás előtti napon elkezdeni és felkészülni mindig a legrosszabb eshetőségre.

5 tévhit az ügyfélpanaszokról
Ha valami nem megy tökéletesen és az ügyfél elégedetlen, a legjobb amit tehetünk, hogy legalább profi módon kezeljük a panaszokat. Eloszlatjuk az 5 leggyakoribb tévhitet a panaszkezeléssel kapcsolatban.
4. Minimalizáljuk a kockázatokat!

Próbáljunk minden kockázatot minimalizálni. Számoljunk a gyártási időre egy-két órával és legalább 15% alapanyaggal többet, így kerülhetjük el legkönnyebben, hogy időzavarba kerüljünk és ne az utolsó pillanatban szembesüljünk a készlethiánnyal.

5. Készítsünk "checklistet"!

Inkább kétszer, mint egyszer se ellenőrizzük, hogy minden alapanyag megvan, a csomagoláshoz minden eszköz rendelkezésre áll - e. Írjunk össze mindent, ami a gyártási folyamat során fontos lehet. Mielőtt nekiállnánk a gyártásnak nézzük végig a listát és pipáljuk végig, nagyon hasznos lehet!

Elégedett munkaerő – elégedett ügyfél
A pozitív ügyfélélmény kiemelt fontossága mára általánosan elfogadott nézet ugyan, ám azzal már kevesebben vannak tisztában, hogy ehhez elsősorban az elkötelezett munkaerőn keresztül vezet az út. Szabó Csaba, a Develor Tanácsadó Zrt. vezérigazgatója szerint el kell fogadni, hogy az ügyfélélmény kollektív felelősség, a vállalat valamennyi munkatársának szerepe van benne.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo