Figyelemre méltó tendencia a kínai gyártók, különösen a BYD és a Geely felemelkedése, amelyek mind belföldön, mind nemzetközi szinten terjeszkednek. Gyors növekedésük ellentétben áll a számos európai és japán márka esetében megfigyelhető visszaeséssel.
A Toyota domináns globális vezető szerepe
A Toyota több mint kétszer annyi darabot adott el, mint a legtöbb versenytársa, 2025 első félévében elérve a 4,73 millió járművet. Ez 6 százalékos éves növekedést jelent, megerősítve a Toyota erejét az Észak-Amerikától Ázsiáig terjedő piacokon. A folyamatos iparági villamosítás ellenére a Toyota széles kínálata és globális termelési skálája alátámasztja vezető pozícióját.
A BYD gyors felzárkózása a ranglistán
A BYD a negyedik helyen állt a világban alig több mint 2 millió eladott darabbal, de lenyűgöző, 31 százalékos éves növekedést produkált, messze felülmúlva minden más nagyobb márkát. Jelenlegi pályája mellett az iparági szakértők arra számítanak, hogy a BYD 2025 végére megelőzi a Fordot.
Ez a lendület Kína fellendülő elektromos jármű szektorát, valamint a BYD agresszív nemzetközi terjeszkedését tükrözi, különösen Európában és Latin-Amerikában.
Vegyes teljesítmény a hagyományos autógyártóknál
Számos befutott márka visszaesést mutatott, köztük a Honda, a Nissan, a Mercedes és az Audi, mindegyik 2 százalék és 7 százalék közötti visszaesést mutatva. Az európai luxusmárkáknak csökkent a részesedésük, mivel a kereslet a számukra kulcsfontosságú piacokon gyengült. Eközben a Hyundai, a Kia és a Chevrolet szerény növekedést mutatott.