A kínai BYD letaszítja a Fordot a dobogóról

A Toyota a világ legkelendőbb autómárkája, 2025 első felében eladásai elérték a 4,7 millió darabot. A BYD a leggyorsabb növekedést mutatta a nagyobb autógyártók között, és az iparági szakértők előrejelzése szerint 2025 végére megelőzi a Fordot.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Figyelemre méltó tendencia a kínai gyártók, különösen a BYD és a Geely felemelkedése, amelyek mind belföldön, mind nemzetközi szinten terjeszkednek. Gyors növekedésük ellentétben áll a számos európai és japán márka esetében megfigyelhető visszaeséssel.

A Toyota domináns globális vezető szerepe

A Toyota több mint kétszer annyi darabot adott el, mint a legtöbb versenytársa, 2025 első félévében elérve a 4,73 millió járművet. Ez 6 százalékos éves növekedést jelent, megerősítve a Toyota erejét az Észak-Amerikától Ázsiáig terjedő piacokon. A folyamatos iparági villamosítás ellenére a Toyota széles kínálata és globális termelési skálája alátámasztja vezető pozícióját.

A BYD gyors felzárkózása a ranglistán

A BYD a negyedik helyen állt a világban alig több mint 2 millió eladott darabbal, de lenyűgöző, 31 százalékos éves növekedést produkált, messze felülmúlva minden más nagyobb márkát. Jelenlegi pályája mellett az iparági szakértők arra számítanak, hogy a BYD 2025 végére megelőzi a Fordot.

Ez a lendület Kína fellendülő elektromos jármű szektorát, valamint a BYD agresszív nemzetközi terjeszkedését tükrözi, különösen Európában és Latin-Amerikában.

Vegyes teljesítmény a hagyományos autógyártóknál

Számos befutott márka visszaesést mutatott, köztük a Honda, a Nissan, a Mercedes és az Audi, mindegyik 2 százalék és 7 százalék közötti visszaesést mutatva. Az európai luxusmárkáknak csökkent a részesedésük, mivel a kereslet a számukra kulcsfontosságú piacokon gyengült. Eközben a Hyundai, a Kia és a Chevrolet szerény növekedést mutatott.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo