Csomagolás cikkek


Nagyban zsákolnak: bővített a CornMill Kunmadarason

Nagyban zsákolnak: bővített a CornMill Kunmadarason 

Fejlesztette csomagolási technológiáját a kukoricafeldolgozással, mezőgazdasági termékek, termények nagykereskedelmével foglalkozó vállalat.
Változás jön a JYSK egyes termékeinél

Változás jön a JYSK egyes termékeinél 

Évi több tonna alumíniumot és több mint 40 konténert spórolnak meg.
Véget vetnek a trükközésnek a boltokban - minden vásárlót érintő változás jön

Véget vetnek a trükközésnek a boltokban - minden vásárlót érintő változás jön  

Kötelező lesz jelölni, ha egy terméknek változik a kiszerelése. 
Újabb díjakat emel a kormány, ami az élelmiszereknél 5 százalékos drágulást hoz

Újabb díjakat emel a kormány, ami az élelmiszereknél 5 százalékos drágulást hoz 

Akár 5 százalékos árnövekedést is okozhat az élelmiszerek terén a kormányzat által bejelentetett új hulladékdíjrendszer.
A lehető legjobbkor: nem akármivel rukkolt elő egy magyar cég

A lehető legjobbkor: nem akármivel rukkolt elő egy magyar cég 

Az unió is beszállt a beruházásba.
Valami elindult a magyaroknál, ha a környzetvédelemről van szó

Valami elindult a magyaroknál, ha a környzetvédelemről van szó 

Közeleg a karácsony, amikor jelentősen megnő a csomagolási, valamint a háztartási hulladék mennyisége, hiszen rengeteg műanyag és papír kerül a szemétbe. Úgy tűnik azonban, hogy az elmúlt évek fenntarthatósággal kapcsolatos töretlen edukációjának már hazánkban is érezhető a pozitív hatása, amihez talán a pandémia is hozzátett. A Rondo Hullámkartongyártó Kft. legfrissebb reprezentatív kutatása* szerint a magyar lakosság több mint egyharmada a környezetbarát csomagolást használó márkákat részesíti előnyben, sőt, 74 százaléka többet is hajlandó fizetni egy fenntartható borításban lévő termékért. Az is kiderült, hogy a magyarok 88 százaléka tesz fenntarthatósági lépéseket az ünnepek alatt, a közvélemény szerint pedig a papír és a hullámkarton a legkörnyezetkímélőbb csomagolóanyag.
Mit árul el egy vállalkozásról a termékek csomagolása?

Mit árul el egy vállalkozásról a termékek csomagolása? 

A csomagolásnak rendkívül fontos szerepe van a marketingben, eladásban. Nem véletlenül nevezik a csomagolást “silent salesman”-nek, vagyis a néma kereskedőnek, eladónak. De miért ilyen fontos a csomagolás és mit mond el a 21. században egy jól kiválasztott, gondosan megtervezett anyag a termékről és a vállalkozásunkról? Összeszedtünk néhány szempontot, amit érdemes végiggondolni, mielőtt új csomagolást terveznénk.
A francia GPD-vel egyenlő a műanyagszemét által okozott éves veszteség

A francia GPD-vel egyenlő a műanyagszemét által okozott éves veszteség 

Elkészült az első kalkuláció arról, mennyi kárt okoz az, hogy az italos palackokat, a műanyag tárgyakat és csomagolásokat szanaszét dobáljuk a természetben. Az ökoszisztémák 2500 milliárd dollárnyi szolgáltatásától esünk el a műanyaghulladék pusztító hatása miatt.
Kommunista nélkülözés ihlette Brooklyn első csomagolásmentes élelmiszerboltját

Kommunista nélkülözés ihlette Brooklyn első csomagolásmentes élelmiszerboltját 

A zéró hulladék háztartás koncepciójának középpontjában a precycle elve áll: vagyis csak azt veszem meg, amit használok és elfogyasztok, nem kell kidobnom semmit. Így nem kell eljutni a recycle-hoz sem, vagyis megspóroljuk az újrahasznosítást. Hogyan lehetséges ez? Csomagolás nélküli boltokkal. Amik lassan, de biztosan egyre inkább terjednek a világban.
20 döbbenetes adat a műanyagszemétről

20 döbbenetes adat a műanyagszemétről 

Nem is gondolnánk milyen tragikus méreteket öltött a plasztikszennyezés. Az ezredforduló után pörgött fel irdatlan mértékben a műanyaggyártás, pedig legalább 400 évig nem bomlik le a természetben, ha eldobjuk. Márpedig eldobjuk: a műanyag 91 százalékát nem hasznosítjuk újra. Ma már az óceánok is tele vannak plasztikszeméttel.

Elege van Ázsiának a Nyugat szemetéből 

Rodrigo Duerte államelnök, a Fülöp-szigetek Trumpja egyszerűen vissza akarja küldeni az országában elásott kanadai szemetet Kanadába. Vajon más államok is fellázadnak-e, és rászoktatják az iparilag fejlett világot a műanyag-újrafeldolgozás arányának növelésére?

Botrányt csinált a Nestlé közgyűlésén a Greenpeace a műanyagok miatt 

A Coca Cola, a PepsiCo és a Nestlé a leggyakoribb márkák a tengerekben úszó műanyagszemétben. A zöld szervezet azért gyakorol nyomást a svájci élelmiszeripari világcégre, hogy ne használjon többé eldobható műanyag eszközöket és csomagolásokat.

Műanyagszemét: ezek a legismertebb márkák a tengerben 

Műanyagszemetünk már több száz kilométerre a lakott területektől is megtalálható: ott van a bálnák gyomrában, sőt az Északi-sark jegében is találtak már plasztikot. A Greenpeace 239 tisztítóakcióban szedett össze hulladékot, ez alapján állapította meg, melyik a leggyakrabban előforduló brand az óceánokban.

Hátul kullogunk műanyag-újrahasznosításban 

Az Európai Unióban csak hat országban rosszabb a műanyag-újrahasznosítás aránya, mint nálunk – derült ki az Eurostat adataiból. Litvániában a legjobb a helyzet, náluk a műanyag-csomagolások közel háromnegyedét feldolgozzák.

Az Amazon a kulcsa az újrahasznostásnak 

A legnagyobb élelmiszeripari és FMCG-világvállalatok sorakoztak fel a Loop-projekt mögé, melyben visszagyűjtik az ételeshordókat, krémestubusokat, italospalackokat, kitisztítják és újból használják, termékkel megtöltve azokat. Öt világvárosban vezetik be az új szolgáltatást 2019-ben és 2020-ban. De a rendszer akkor terjedhet el globálisan, ha az Amazon és más nagy kereskedelmi cégek is felvállalják a módszert.

Bebukhat a cég, ha nem figyel erre a törvénymódosításra 

Több ezer magyar céget érinthet az új, csomagolásokról szóló törvény bevezetése Németországban. Az új szabályozás további szigorításokat tartalmaz, amikkel minden olyan magyar cégnek számolnia kell, amely Németországban értékesíti áruit.

Betiltja az EU az eldobható műanyag edényeket és szívószálakat 

Az EU vezetői és a tagállamok tárgyalói megállapodtak annak a szabályozásnak a részleteiben, melynek értelmében betiltják az eldobható műanyag szívószálakat, tálcákat, edényeket és egyéb tárgyakat. A módosítás két év múlva lép hatályba.

Csak rajtad múlik, hogy zöld lesz-e a karácsony 

Hazánkban egy átlagos ember évente 500 kg szemetet termel és ebből a karácsony erősen kiveszik a részét. Tegyük idén egy apró döntéssel zöldebbé és olcsóbbá az ünnepet anélkül, hogy megerőltetnénk magunkat! A Jófogás online kutatása közel négyezer embert kérdezett arról, hogy mennyi csomagolópapírt használnak ajándékozáskor, tisztában vannak-e ennek környezeti hatásával.

A karácsonyi csomagolással kétszer körbetekerhetnénk az Egyenlítőt 

Az év utolsó hónapjában riasztóan megugrik a megvásárolt, felhasznált, majd szinte azonnal eldobott papír mennyisége. A hulladéknak csak töredéke kerül szelektív gyűjtőkbe. A WWF Magyarország idén az ötletes alternatívák és cellulózmentes csomagolások használatára buzdít mindenkit. 

Sok fiatal szerint az étrend-kiegészítő is gyógyít 

A magyar fiatalok csaknem fele fogyasztott valamilyen étrend-kiegészítőt az elmúlt évben, ugyanakkor közel egyharmaduk úgy gondolja, hogy azoknak gyógyító hatása van.

Mi alapján kell fizetni a környezetvédelmi termékdíjat? 

A környezetvédelmi termékdíj a jövő egyik meghatározó köztartozása lehet, ennek ellenére még keveset tudnak róla a kkv-k, írja az RSM elemzője.

Már jobb minőségű a bioplasztik, mint a műanyag 

Olyan innovációs előrelépések történtek a bioplasztikiparban, hogy a természetes alapanyagú műanyagok némelyike ma már jobb minőségű, strapabíróbb és időtállóbb, mint a kőolaj-alapú plasztiktermékek.

Zöld innovációkkal újul meg az élelmiszeripar és az agrárium 

Az agrárium és élelmiszeripar nemcsak a leggyorsabban növekvő, de a legjövedelmezőbb szektorok közé is tartozik. Ugyanakkor a népességnövekedés és a klímaváltozás óriási veszélyeket tartogat az élelmiszerellátási lánc számára. Startupok sora próbál megoldásokat találni a kihívásokra.

A húspác és a leveskocka jöhet minden mennyiségben 

Ha azt olvassuk a címkén, hogy E-500 nátrium-hidrogén-karbonát, vagy E-300, a legtöbben laborban előállított veszélyes kemikáliára gondolunk, pedig utóbbi maga a C-vitamin, az előbbi pedig a sütőpor. Számtalan tévhit és mítosz övezi az élelmiszerekben fellelhető adalékanyagokat, dacára annak, hogy sütés-főzés közben magunk is napi szinten használjuk őket.

Kína nem fogadja a szemetünket: világcégek mondanak búcsút a műanyagnak 

„Divatba jött” a világmárkáknál a plasztikellenesség. Kína már nem engedi be a külföldi hulladékot, emiatt erősödött fel hirtelenjében a márkák politikailag korrekt antiplasztik-filozófiája. Angliában például 70 vállalat csatlakozott a UK Plastic Pacthez, hogy műanyagmentessé tegyék ellátási láncukat. Ez az első ilyen széles körű, céges összefogás, amit vélhetően más országokban is követnek majd hasonló szövetkezések.

Beszólt a Greenpeace a Nestlének plasztikcsomagolás ügyben 

A svájci élelmiszeripari óriáscég 2025-től csakis újrahasznosítható anyagokból állítja elő termékei csomagolását. Tudta, hogy a világosabb színű csomagolást könnyebb újrahasznosítani?

Plasztik helyett itt a gyapjú- és bambuszalapú csomagolás 

Pizzát, ásványvizet és mirelit termékeket is műanyag nélküli csomagolással igyekeznek megoldani a környezettudatos cégek. Gyapjúból, bambusznádból, alumíniumból és cukornádból készülnek a legújabb alternatívák.

Zöld forradalmat indít házon belül a McDonald’s 

Csökkentené légszennyezését az étteremhálózat, papír alapú szívószálakat is kipróbál angliai éttermeiben, és fenntarthatóvá kívánja tenni a csirketenyésztést. Utóbbit a márka tekintélyvesztése elleni reakciónak látják állatvédők, miután a The New York Timesban egész oldalas hirdetésben támadták a gyorsétterem-hálózatot.

Felválthatja a bioműanyag a hagyományos plasztikot 

2025-re a tengerekben gomolygó plasztikszemét mennyisége eléri az évi 250 millió tonnát. A folyók mind odaviszik a szemetünket. A növényi alapú bioplasztik kiválthatja a ma használatos műanyagokat.

Megnyílt a világ első műanyagmentes élelmiszerboltja 

A teagyártók a filteres teát, az élelmiszergyártók a csomagolást kezdik megújuló alapanyagokból gyártani. Hollandiában a világ első műanyagmentes élelmiszerboltja 700 terméket kínál, köztük joghurtot, húst és is, amiknél már eléggé megszoktuk, hogy plasztikba vannak csomagolva.

A Sakura kezdete a marketingeseknek is jó 

A Japán Meteorológiai Ügynökség március 21-én hivatalosan is bejelentette a Sakura kezdetét, ugyanis ekkor bontott virágot a tokiói Yasukuni-szentély előtt álló világhírű cseresznyefa. Ezzel kezdetét is vette Japán egyik legnagyobb ünnepe, a „hanami”, vagyis a cseresznyevirág-nézés, amely előtt a legnagyobb világmárkák is limitált szériás termékekkel tisztelegnek. Ezekből válogattunk a Japánspecialista Japánban élő szakértőjével.

Egekbe szökhet a kukorica ára az új felhasználás miatt 

A kukorica az egyik esélyes kihívója a mai műanyagok alapanyagának. Olcsó, és kiváló minőségű, könnyen lebomló, tehát környezetbarát műanyag készülhet belőle. Az új felhasználás viszont megemelheti az árát.

Rákpáncélban vihetjük haza a bevásárlást 

Egyiptomi tudósoknak sikerült biológiailag lebomló műanyaggá alakítaniuk a garnélarák páncélját. Újabb alapanyagot nyertek így a környezetbarát táskák és csomagolások számára, ami ráadásul védelmet is nyújt a baktériumok ellen.

Egy jó termék még csak félsiker 

Csomagolástervezés a marketing egyik legritkábban említett eszköze, pedig lényegesen hozzájárult az új árucikkek piaci sikeréhez a legutóbbi két év során. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen az európai élelmiszer-kiskereskedelemben a legutóbbi időszakban megjelent 9 900 újdonság piaci teljesítményének elemzése alapján.

Szegfűszeg és oregánó: ez jöhet a műanyag csomagolás helyett 

Szegfűszeggel és oregánóval illatosított, ehető csomagolás védhetné az ételeinket. Amellett, hogy természetes, egy friss tanulmány szerint jobban is működik.

A zöld csomagolás az üzletnek is jót tesz 

Töretlen a papír, illetve a papírból készült csomagolóanyagok térhódítása. Felmérések szerint ma már 100 megkérdezettből 68 gondolja úgy, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlen szerepet töltenek be hétköznapjainkban, nem utolsósorban azért, mert ez a csomagolóanyag 100 százalékban újrahasznosítható.

December közepétől kötelező a tápértékjelölés 

2016. december 13-tól ismét kötelező lesz a tápértékjelölés feltüntetése az előre csomagolt élelmiszerek többségénél. A határidőt megelőzően forgalomba hozott, tápértékjelölés nélküli termékek a készlet erejéig szintén a polcokon maradhatnak.

Nem lehet eltitkolni a génmódosítást 

Az amerikai Szenátus elfogadta azt a törvényt, mely arra kötelezi a gyártókat, hogy a csomagoláson tüntessék fel termékeik GMO-tartalmát. Azok az alapanyagok viszont, melyek GMO-vetőmagból készültek, de feldolgozásukkor már nem tartalmaznak GMO-anyagot feltüntetés nélkül átcsúszhatnak a jogi kiskapun.

Már a csomagolópapír is egyre okosabb 

A vásárlási szokások változásai a csomagolóipart sem hagyják érintetlenül. Mélyreható átalakulások előtt áll ez a szektor, hogy lépést tartson az egész világot behálózó infokommunikációs fejlesztésekkel. Ennek megfelelően a jövőben olyan technológiai újításokkal vértezhetik fel a csomagolásokat, amelyek többek közt biztonságosabbá teszik a vásárlást, illetve interaktívan kommunikálnak a vásárlókkal.

Vásárlásnál azért a külső a lényeg 

A termékek ára és a minősége mellett a csomagolás milyensége is egyre fontosabbá válik egy-egy termék fogyasztói megítélésében. Így nemzetközi felmérések szerint a fogyasztók több mint egyharmadánál fordult már elő, hogy egy új csomagolás miatt váltottak márkát.

Svájcot is be tudnánk dobozolni 

A legnagyobb ökológiai lábnyomot hagyó iparágakban is egyre inkább előtérbe kerülnek a fenntarthatósági szempontok, így egyre többen térnek át a környezetbarát csomagolóanyagok alkalmazására. A környezetvédő szervezetek bírálatainak kereszttüzében álló élelmiszeripari vállalatok immár termékeik 40 százalékát csomagolják környezetkímélő hullámkartonba, nagymértékben csökkentve ezzel az ágazat környezetterhelését. A felmérések azt mutatják, hogy a nagy csomagolás-felhasználó vállalatok közel kétharmadának fontos, hogy a csomagolószer környezetbarát legyen.

Nem ingyen zacskó kell a boldogsághoz 

Tavaly év végén nyitott meg az ország első csomagolásmentes boltja, amit a nyitástól hatalmas érdeklődés övez, nemcsak a vásárlók, hanem a befektetők részéről is. Az alapító, Monostori-Kalovits Márk szerint ugyan a betérők először csodálkoznak ezen az alternatív vásárlási módon, de az, hogy csomagolás nélkül nemcsak a környezetért tesznek, hanem a pénztárcájukra is jó hatással van, mindenkit meggyőz a létjogosultságáról.

Ész nélkül pazarlunk, pedig nem kéne 

Az élelmiszerek egyharmada még mindig a kukákban végzi, a korszerű csomagolószerek egyszerre képesek hozzájárulni a pazarlás megszüntetéséhez és a környezetterhelés csökkentéséhez és még üzletileg is jobban járnak a gyártók.

Mi a közös a pizzadobozban, a jegesmedvében és benned? 

Van egy kémiai anyag, amit mostanra egyszerűen nem lehet kikerülni. Van a popcorn zacskójában, a bútorok bevonatában de még jegesmedvékben is megtalálták.

A legolcsóbb marketingeszköz, ami mindenkinek rendelkezésére áll 

A csomagolás elsődleges funkciója természetesen minden esetben az, hogy védje és szállíthatóvá tegye a terméket. Emellett azonban ne feledkezzünk meg róla, hogy az értékesítésben is hatalmas szerepe van. Adunk néhány támpontot, hogy használjuk!

Búcsút mondhatunk a hagyományos csomagolásnak 

Néhány év alatt teljesen átalakulnak az áruházak polcsorai a hagyományos csomagolások visszaszorulásának és az ún. polcrakész megoldások térhódításának köszönhetően, amelyekkel jelentős költségmegtakarítás érhető el.

Itthon is lemondhatunk a zacskókról 

A környezetbarát vásárlás egyik legfontosabb eleme a keletkező hulladék csökkentése. Ennek érdekében kiváló megoldás a "lédig" élelmiszerek vásárlása. A csomagolásmentes üzletekben olyasmit is vehetünk otthonról hozott edényben hazaszállítva, amit máshol nem. Végre már Magyarországon is.

Ez a diszkontláncok egyik nagy előnye 

A polcrakész csomagolásokkal a boltokon belüli pakolás munkaigényének csökkenését a kiskereskedelmi szektoron belül a diszkontláncok tudják a legjobban kihasználni – hívják fel a figyelmet a Rondo Hullámkartongyártó Kft. szakértői.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?

Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?  

A témában nagyszabású konferenciát rendez november 21-én a Klasszis Média Budapesten.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Mi a legnagyobb adókockázat a cégeknél?

Mi a legnagyobb adókockázat a cégeknél?  

Közel 300 pénzügyi- és adóvezető körében készített felmérést az EY Magyarország.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo