A zöld csomagolás az üzletnek is jót tesz

Töretlen a papír, illetve a papírból készült csomagolóanyagok térhódítása. Felmérések szerint ma már 100 megkérdezettből 68 gondolja úgy, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlen szerepet töltenek be hétköznapjainkban, nem utolsósorban azért, mert ez a csomagolóanyag 100 százalékban újrahasznosítható.

Kép:sxc

Igazi reneszánszukat élik a papír csomagolóanyagok, amelyek idehaza és külföldön is egyre fontosabb részét képezik a mindennapjainknak. A Paper and Packaging Board nevű szervezet How Life Unfold című kampánya keretében elvégzett felmérése szerint ma már a megkérdezettek 86 százaléka vélekedik úgy, hogy a papírból készült termékek fontos szerepet töltenek be az életünkben. Ezen belül, míg 2015-ről 2016-ra 56-ról 68 százalékra emelkedett azoknak az aránya, akik úgy vélték, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlen szerepet töltenek be hétköznapjainkban.

Egyetlen év alatt 60-ról 63 százalékra nőtt azoknak a megkérdezetteknek az aránya, akik szerint a kartondobozok használata alapvetően hozzátartozik az életvitelünkhöz. Emellett a korábbi 48 százalék helyett 63 százaléknyi válaszadó mondta azt, hogy amennyiben vásárolni megy, a papír bevásárlótáskákat részesíti előnyben a műanyag szatyrokkal szemben. „Praktikussága és sokoldalúsága mellett az is a papír térhódítását segíti, hogy a papír csomagolószerek mára sikerrel vetették le az olcsóság látszatát. Ehelyett egyre többen a minőséget és a megbízhatóságot párosítják a papír, közte a hullámkarton csomagolóanyagokkal” - mondta Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezetője.

A papír a jobb minőség záloga

Így például a Paper and Packaging Board felmérésében résztvevők között 52-ről 66 százalékra nőtt azoknak a részaránya, akik szerint jobb minőségűek azok a termékek, amelyeket papírba csomagolnak. Ezzel párhuzamosan a korábbi 44 százalék helyett a válaszadók 63 százaléka nyilatkozott úgy, hogy magasabbra pozicionálja azokat a vállalatokat, amelyek a papír csomagolóanyagok használata mellett döntenek. Emellett a 2015-ös 83 százalékról 2016-ra 84 százalékra nőtt azoknak az aránya, akik úgy nyilatkoztak, hogy teljesen nyugodtak afelől, hogy az általuk megrendelt termék biztonságban, sérülés nélkül fog megérkezni, amennyiben hullámkarton dobozba csomagolják.

A legolcsóbb marketingeszköz, ami mindenkinek rendelkezésére áll
A csomagolás elsődleges funkciója természetesen minden esetben az, hogy védje és szállíthatóvá tegye a terméket. Emellett azonban ne feledkezzünk meg róla, hogy az értékesítésben is hatalmas szerepe van. Adunk néhány támpontot, hogy használjuk!
A papír csomagolószerek gyártói nagyon sokat tettek annak érdekében, hogy javuljon termékeik megítélése a felhasználók között. Az elsődleges szempont az ár és a becsomagolt termék biztonsága, amelynek a hullámkarton tökéletesen megfelel, hiszen időt álló és megvédi a terméket. „Ezzel párhuzamosan egyre nagyobb hangsúly helyeződik a csomagolóeszközök külső megjelenésére is. Az egyedi grafikai megoldások és a különböző fejlesztések lehetővé teszik, hogy a funkcionalitás és a vizualitás egyaránt megjelenjen a csomagolásoknál, amelyeknek így egyre fontosabb szerep jut a termékek értékesítésének támogatásában is” – fejtette ki Miklós Zsolt.

A környezetnek is jót tesz

A papír mellett szól a csomagolás-felhasználó vállalatok és a végfogyasztók egyaránt egyre növekvő környezettudatossága is. A hullámkarton csomagolóanyagok 85 százalékban hasznosított másodnyersanyagból készülnek. Emellett a papírdobozok leselejtezésüket követően – a szelektív hulladékgyűjtés alkalmazása esetén - 100 százalékban újrahasznosíthatóak. A papír csomagolószerek alacsony tömegének köszönhetően alapvetően kisebb a szállítás okozta környezetterhelés is, s ennek révén csökkenthetőek a logisztikai költségek.

„Tudatos hozzáállás mellett az üzlet és a környezetvédelem ma már képes kéz a kézben járni. Így deklarált célunk, hogy olyan csomagolóanyagokat állítsunk elő, amelyek nemcsak praktikusak és esztétikusak, hanem a fenntarthatósági követelményeknek is teljes egészében képesek eleget tenni” – hangsúlyozta a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezetője.

Már a csomagolópapír is egyre okosabb
A vásárlási szokások változásai a csomagolóipart sem hagyják érintetlenül. Mélyreható átalakulások előtt áll ez a szektor, hogy lépést tartson az egész világot behálózó infokommunikációs fejlesztésekkel. Ennek megfelelően a jövőben olyan technológiai újításokkal vértezhetik fel a csomagolásokat, amelyek többek közt biztonságosabbá teszik a vásárlást, illetve interaktívan kommunikálnak a vásárlókkal.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo