Környezettudatos vásárlás cikkek
Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket
Az ipszilonosok készek többek fizetni azokért a termékekért, melyek gyártójánál hitelesnek tartják a CSR-tevékenységet. Ők már egy teljesen globalizált világban nőttek fel, és természetes nekik, hogy az egész földgolyó sorsát tartják szemük előtt.
7 tipp, hogy gátat szabjunk a karácsonyi pazarlásnak
A karácsony a finom ételekről is szól – a finom ételek viszont sajnos sok-sok élelmiszer-hulladékot is jelentenek. Ételt senki nem szeret kidobni, az etikai problémák mellett ráadásul a környezetet is súlyosan terheljük vele.
Százezreket szórunk a szemétbe
Magyarországon évente 200 kilogramm élelmiszer hulladék képződik fejenként, amelynek jelentős része bevásárlásaink során keletkezik. Ezt a hulladék mennyiséget könnyen ki tudnánk iktatni az életünkből, csak tudatosabban kell átgondolnunk, mi az, amire valóban szükségünk van, amit ténylegesen használunk, és elfogyasztunk.
A zöld csomagolás az üzletnek is jót tesz
Töretlen a papír, illetve a papírból készült csomagolóanyagok térhódítása. Felmérések szerint ma már 100 megkérdezettből 68 gondolja úgy, hogy a papír csomagolóanyagok megkerülhetetlen szerepet töltenek be hétköznapjainkban, nem utolsósorban azért, mert ez a csomagolóanyag 100 százalékban újrahasznosítható.
Szándékosan vagyunk tudatlanok?
Rossz hír: egy friss tanulmány szerint a fogyasztók direkt nem akarnak tudni arról, hogy mennyire készülnek etikusan kedvenc termékeik. Valójában viszont csak energiát nem fektetnek abba, hogy megtudják.
A Földért kampányol a 14 éves "Anti-Bieber"
Ha Justin Bieber az elkényeztetett tiniceleb céltalan idétlenkedését jelképezi a modern társadalomban, a 14 éves ökoaktivista, Xiuhtezcatl Martinez ennek az ellenkezőjét, a globális felelősséget és a jövőtudatos gondolkodást.
Nejlonzacskó? Köszönöm, nem kérek!
Több mint ötszázan csatlakoztak már a nejlonszatyrok használatának visszaszorítását célző kéthetes kezdeményezéshez. Aki szeretne, hétfőig még csatlakozhat.
„Zöld” diéta
Bár sokat kellett várnunk rá, azért szerencsére idén is ideért hozzánk a tavasz. Ilyenkor pedig sokan jobban kinyitják a fülüket, mikor egy újfajta, a nyári bikiniszezonra hatékonyan felkészítő étkezési formáról hallanak. Mi azonban a szénhidrátdiéta helyett egy másfajta táplálkozást ajánlunk: a csökkentett szén-dioxid-kibocsátású, vagyis „low-carbon” diétát. S bár hirtelen fogyást nem ígérhetünk, azt igen, hogy mind egészségünk, mind pedig környezetünk profitál majd az új étkezési szokások bevezetéséből.
Hatékonyabb lehet az ökológiai kéznyom, mint a lábnyom
Az érzelmi intelligencia koncepciójának kitalálója és világszerte ismert szakértője, Daniel Goleman szerint a zöldeknek nem annyira a káros kibocsátás és környezetszennyezés felől kellene megfogni az ökotudatosság témáját, hanem az ökotudatos cselekedeteink irányából. Úgy véli, fogyasztásunk megváltoztatása és zöldítése a lényeg, vagyis az öko-lábnyom helyett az ”öko-kéznyom”.
Környezettudatosan ünnepeltünk!
Az ünnepek alatt majd hétezer vásárlót kérdeztek meg vásárlási szokásairól országszerte az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség (OHÜ) „Zöldlista” programjának keretében. Az OHÜ reméli, hogy egyre többen lesznek olyanok, akik a hétköznapokban is környezettudatosan alakítják bevásárlási szokásaikat, alkalmazzák a környezetkímélő megoldásokat.
A fogyasztók is felelősek az állatfajok eltűnéséért
Az ipari államokban élő fogyasztók is jelentősen hozzájárulnak a fajok eltűnéséhez szerte a világban. A veszélyeztetett fajok vörös listáján szereplő csaknem minden harmadik állat életét kockáztatja a globális kereskedelem - közölte vizsgálatai alapján egy nemzetközi kutatócsoport a Nature című szaklapban.
Lapos a pénztárca - Mire költünk a válság óta?
A takarékoskodás mellett újragondolt, értékalapú fogyasztással reagálnak a családok a válságra, s ennek velejárójaként jövedelmük mérséklődésére - derül ki egy Európa 12 országára kiterjedő friss felmérésből. A vállalkozók számára tanulságosak lehetnek az eredmények ahhoz, mely területeken, hogyan érdemes fogyasztóikat megszólítani.