A Sakura kezdete a marketingeseknek is jó

A Japán Meteorológiai Ügynökség március 21-én hivatalosan is bejelentette a Sakura kezdetét, ugyanis ekkor bontott virágot a tokiói Yasukuni-szentély előtt álló világhírű cseresznyefa. Ezzel kezdetét is vette Japán egyik legnagyobb ünnepe, a „hanami”, vagyis a cseresznyevirág-nézés, amely előtt a legnagyobb világmárkák is limitált szériás termékekkel tisztelegnek. Ezekből válogattunk a Japánspecialista Japánban élő szakértőjével.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A cseresznyevirágzásnak erős kultusza van a szigetországban, a Sakura Ünnep pedig csaknem 1300 éves múltra tekint vissza. A hanami ráadásul a világ minden tájáról vonzza a látogatókat, így nem meglepő, hogy a legnagyobb márkák limitált kiadású, fehér, rózsaszín színekben pompázó termékekkel igyekeznek az ünneplők kedvében járni. Ezek a különlegességek jellemzően már februártól kaphatók a boltokban, hogy kortól függetlenül mindenki gyorsan ráhangolódhasson az ünnepi időszakra. A hanami, illetve az év eleje éppen ezért a gyűjtők igazi kincsesbányája, hiszen kedvenc márkáik olyan kiadásaira tehetnek szert, amelyek máshol egyébként nem kaphatók - olvasható a JTB Hungary közleményében.

Kép: JTB Hungary

A sörbe is virág kerül

Létezik cseresznyés ízvilágú kóla, amelyből rózsaszín üveges is készül a Sakura Ünnepre. A fák tövében akár egy Sakura ízesítésű lattét, frappucinot, vagy egy fehér csokoládés Sakura jeges italt is szürcsölhetünk. Az italban amaréna meggy szirup található, valamint pépesített Griotte cseresznye és reszelt fehér csokoládéval díszítik. Ilyenkor a sört se hagyják érintetlenül, amelyben cseresznyevirág darabok úszkálnak, míg a felfrissüléshez jól jöhet egy bögre, cseresznyevirág-ízű tea.

Kép: JTB Hungary

Az édes szájúaknak különleges ízélményben lehet része, ha megkóstolják a Sakura macaronokat, amelyek rózsaszínűek, cseresznyevirág és fehércsokoládé díszíti őket, vagy cseresznyekrémmel töltöttek. A díszdobozos Sakura zselében egész cseresznyevirág van, így ajándéknak is kitűnő ötlet. Mindez azonban még nem minden, egy tokiói étteremben ugyanis olyan pizzát is kérhetünk, amit a Sakura inspirált. Ez egy 3 sajtos pizza, vattacukorral a tetején, amelyet mézes gyömbéres sziruppal öntenek le. A gyorséttermek is készültek az ünnepre, és limitált kiadású desszertet árusítanak. Végül az “Ohanami Party” szettet ajánlja a szakértő, amely egy cuki dobozt jelent, amelyben apró finom falatokat találunk.

Kép: JTB Hungary

Szépségápolás és kiegészítő trend a Sakura idején

A több hónapig tartó virágzás időszakában nem csak a látványban gyönyörködhetünk, és Sakura ételeket-italokat fogyaszthatunk, hanem kozmetikumokat és kiegészítőket is vásárolhatunk, ha Japánban járunk. A Sakura ünnepe inspirálta karóra rózsaszín alaplapon cseresznyevirág mintázatú, az órát ezen felül Swarovski kristályok díszítik, és a hagyományos fém szíj rózsaszín bőr szíjra cserélhető. A szépségápolást sem kerülte el a Sakura ihlette termékek. A Sakura white 24 órás hidratáló szérum fehérítő gyöngyöket tartalmaz, amely 5 árnyalattal világosabb bőrt ígérnek használójának és csomagolásában is igazi cseresznyevirág színű. Az ünnep fanatikusai még Sakura hajszárítót is beszerezhetnek, amely extrém külső mellett az alapvető szárító funkciókat tudja.

Kép: JTB Hungary

Simon Karolina, a JTB Hungary utazási iroda kiutaztatási vezetője elmondta: „Nem ritka ilyenkor, hogy kimondottan gyűjtők látogatnak el a szigetországba a Sakura ünnep idején, hiszen ilyenkor olyan darabokkal bővíthetik a kollekcióikat amelyek a világ más tájain egyéként nem elérhetők. Lényeges azonban, hogy ezek a termékek már jó egy, másfél hónappal a hanami előtt a boltok polcaira kerülnek, ezért érdemes már a Sakura kezdetén ellátogatni Japánba, ha biztosak akarunk lenni abban, hogy a miénk legyen egy-egy ilyen különleges, szinte már műalkotásnak tekinthető termék.

Hazánkban áprilisban két hétvégén is ünneplik a cseresznyefák virágba borulását az ELTE Fűvészkertben. Április 8-9-én a Japánspecialista csapata praktikus utazási tanácsokkal is várja az érdeklődőket.

Kép: JTB Hungary

Ezekre figyeljünk, ha menő webshopot akarunk
 

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo