Design cikkek


A gazdaságilag erős országok versenyelőnyének legfontosabb eleme a kreatívipar, amiben lemaradtunk

A gazdaságilag erős országok versenyelőnyének legfontosabb eleme a kreatívipar, amiben lemaradtunk 

A kreatívipar a fejlett gazdaságok jövőjének egyik kulcs növekedési területe.
Kihirdették a Klasszis TopDesign 2023 győzteseit: íme a nyertes hotelek, éttermek, tervezők

Kihirdették a Klasszis TopDesign 2023 győzteseit: íme a nyertes hotelek, éttermek, tervezők 

A napokban megnyílt ötcsillagos pesti belvárosi Hotel Dorotheában átadták a győzteseknek a díjakat a Klasszis Csoport által meghirdetett Klasszis TopDesign 2023 gálaestjén.
Nemzetközi zsűri díjazta a magyar szállodákat, éttermeket - itt a győztesek listája

Nemzetközi zsűri díjazta a magyar szállodákat, éttermeket - itt a győztesek listája 

A Klasszis lapcsoport kihirdette a hazai Horeca-szakma területén egyedülálló, a hazai szállodákat, kisebb-nagyobb vendéglátóhelyeket megszólító Klasszis TopDesign szakmai verseny díjazottjait.
Megemelték a keretet - még több pénzt kaphat ez a 2 iparág

Megemelték a keretet - még több pénzt kaphat ez a 2 iparág 

10 milliárd helyett 15 milliárd forintra pályázhatnak a divat- és designipari vállalkozások.
Mit takar a one pager design, és kinek érdemes használni?

Mit takar a one pager design, és kinek érdemes használni? 

Egyre többen ismerik és kedvelik az úgynevezett one pager vagy magyarosan „egyoldalas” designt. Azonban még sokan nem ismerik, még nem fedezték fel a benne rejlő lehetőségeket. A Usernet segítségével bemutatjuk, hogy pontosan mit jelent a one pager design, milyen előnyei és hátrányai vannak, és hogyan lehet kihozni belőle a legtöbbet.
A formatervezésben is új távlatokat nyit a mesterséges intelligencia

A formatervezésben is új távlatokat nyit a mesterséges intelligencia 

A technológiai ipar gyártási dinamikáját egyre jobban meghatározó két tényező, a mesterséges intelligencia (AI) és az egyre fontosabbá váló formatervezés lehetőséget ad az iparág vezetőinek arra, hogy kísérletezzenek, optimalizálják és fokozzák az agilitást.
Milyen a jó weboldal?

Milyen a jó weboldal? 

Minden weboldalhoz szükség van egy jó ötletre, egy domain névre és egy webtárhelyre, de mi kell ahhoz, hogy jó honlapunk legyen? Szakértőnk, Csapó Gergely tanácsai következnek, hogy mit vegyünk figyelembe a tartalom és a design kialakításánál.
5 grafikai trend 2019-re: van élet a Helveticán túl?

5 grafikai trend 2019-re: van élet a Helveticán túl? 

Visszatekintve 2018 első félévére, már láthatjuk, hogy mik voltak a legmeghatározottabb irányzatok az első fél évben és mit jósolhatunk a 2019-es évre. Az év eleje nem hozott nagy meglepetéseket. Viszont annál mozgalmasabb év második felét és jövő évet várunk.
Kevés pénzből is lehet jó a honlap

Kevés pénzből is lehet jó a honlap 

Akár éttermünk van, akár egyéni vállalkozóként keressük a megbízásokat, egy honlap segít abban, hogy megismerjék cégünket, megismerjenek minket. Az online jelenlét még mindig sok vállalkozónak idegen téma, vagy ami rosszabb, egy kötelező rossz, amennyiben nem látja meg az ezzel járó előnyöket. Ennek két eredménye szokott lenni: vagy nagyon sok pénzt fizetünk egy erre szakosodott cégnek, vagy nagyon kevés pénzből választunk egy összecsapott megoldást. Mondani se kell, hogy egyik sem jó. Ha programozni nem is tanulunk meg, már azzal, hogy a koncepciót magunk találjuk ki, sok pénzt spórolhatunk meg, és a végeredmény is nagyságrendekkel jobb lehet. De hogyan kezdjünk hozzá?
Funkcionalitás és design

Funkcionalitás és design 

Mindannyian szeretjük a szép honlapokat. Egyre több vállalkozás jön rá, hogy a versenyben maradáshoz követni kell a trendeket. Ennek következményeként egyre több minimalista designnal ellátott oldallal találkozhatunk, ami üdvözlendő, de csak akkor, ha mindez nem megy a funkcionalistás rovására.

Hatásos lett a WWF reklámfilmje: itt megnézheti! 

A „We are all connected” – a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a White Rabbit reklámügynökség közös munkája – a Cannes-i Lions Reklámfesztiválon kapott bronzoroszlánt Design kategóriában.

Mit ad a dizájn? 

Sok kkv életében a dizájn a mai napig a prioritási lista vége felé áll, pedig ha jó, az komoly versenyelőnyt jelent. A megjelenés nemcsak a szépségről, átláthatóságról és a felhasználói élmény fokozásáról szól, hanem sokat elárul szervezetünk gondolkodásáról és versenyképességéről is.

Alkalmazásokkal kell alkalmazkodnunk a változó világhoz 

Akár egy nagyobb vállalatot irányítunk, akár csak most vágtunk bele egy kisebb cég vezetésébe, számolnunk kell azzal, hogy a saját mobilalkalmazás létrehozása lassan elengedhetetlen része ismeretségünk és márkánk felépítésének. A világ legnagyobb közösségi oldalának statisztikáiból jól kiolvashatóak a mai trendek: 1,9 milliárd ember van fent a Facebookon, ebből 1,15 milliárd naponta használja a Facebook mobilalkalmazását is, és egyre többen vannak, akik csak mobilon használják a közösségi oldalt. A fiatalabb generáció tagjai már többet nézik az okostelefonjukat, mint a tv-t, a vállalkozóknak pedig alkalmazkodniuk kell a változó világhoz.

Többet ad a design, mint hinnénk 

A vállalatok sikeres működésének alapvető feltétele a hatékonyság és a versenyképesség megőrzése, növelése. Ennek ellenére sokan nem gondolnak bele, hogy a munkavállalók tevékenységét az adott munkahely pszichológiája és berendezése is befolyásolja. Az innovatív irodaszer márkaként ismert Leitz legutóbbi tanulmánya szerint a vállalatok egyre gyakrabban kérik ki környezetpszichológusok tanácsát és kérdeznek meg viselkedési közgazdászokat arról, hogyan hat az irodai design a hangulatra és a teljesítményre, illetve milyen szempontok alapján is kellene kialakítani azokat a tereket, ahol maga a munkavégzés történik.

Ingyenes képszerkesztők kezdőknek is 

Minden vállalkozásnál szükség lehet olykor egy jó képre vagy bannerre, azonban sok helyen nincs lehetőség külön erőforrást allokálni minden ad-hoc jellegű, kisebb designmunkára. Összeszedtünk 4 ingyenes képszerkesztő szoftvert, kezdőknek és haladóknak egyaránt.

Íróasztalnál húzzák a fékkart 

Belső Péter úgy gondolja, amit az ember magáról sugall, azt a környezete előbb-utóbb el is fogadja. Ő a bankszakmában eltöltött 18 év után gondolta úgy, hogy inkább szabadúszó dizájnernek megy. Szívesen fogadja az építő kritikát, de más utat jár, mint a szakma. Első megrendelője a kislánya volt, akinek bicikli alkatrészekből csinált egy rózsaszín asztali lámpát. Azóta több mint három év telt el, és most áprilisban már egy székesfehérvári családi ház nappali-konyha-ebédlő hármas világítását fogja indusztriális vonalon megvalósítani.

Nem csak a méret számít, a forma is fontos 

Akár a honlapunkról van szó, akár hírlevélről vagy prospektusról, a képes és a szöveges tartalom is a főszereplők között lesz. Éppen ezért fontos, hogy ez a két alapelem hogyan helyezkedik el egymás mellett, vagy éppen egymáson: nem mindegy, hogy erősítik egymás mondanivalóját vagy éppen gyengítik azt.

Négy oldal, amit szabadúszóként megéri ismerni 

Ha megfordult már a fejében, hogy fordítóként, tartalomgyártóként vagy dizájnerként próbáljon szerencsét a szabadúszók tengerében, az egyik legfontosabb kérdés, hogy hol találhat megbízókat. A web ebben is segít! Összeszedtünk pár oldalt, amit érdemes felkeresni.

A Sakura kezdete a marketingeseknek is jó 

A Japán Meteorológiai Ügynökség március 21-én hivatalosan is bejelentette a Sakura kezdetét, ugyanis ekkor bontott virágot a tokiói Yasukuni-szentély előtt álló világhírű cseresznyefa. Ezzel kezdetét is vette Japán egyik legnagyobb ünnepe, a „hanami”, vagyis a cseresznyevirág-nézés, amely előtt a legnagyobb világmárkák is limitált szériás termékekkel tisztelegnek. Ezekből válogattunk a Japánspecialista Japánban élő szakértőjével.

Többet mond el rólunk, mint a telefonszámunk 

A névjegykártya nem csak az elérhetőségeink összegzése egy darab papíron, hanem az első tőlünk származó tárgy, amivel leendő partnereink, ügyfeleink találkoznak. Ennél fogva komolyan befolyásolja az első benyomást. Egy névjegykártyának nem azt kell elmondania, hogy milyen számon érhetnek el, hanem azt, hogy jók vagyunk, és magas minőséget képviselünk.

Milliókat érdekel a termékek a csomagolása 

Ki gondolná, hogy milliókat érdekel egy terméknek a csomagolása? Valójában százmilliós nézettséget is hozhatnak az úgynevezett unboxing videók, amelyek lényege, hogy termékeket csomagolnak ki. Megvizsgáltuk, milyen hatással van ez a csomagolóiparra.

Honlapokra is igaz: a kevesebb több 

Sok cég a mai napig nem fordít elég figyelmet a megfelelő, letisztult designra, és sajnos nem ritka, hogy olyan termékhonlapokba vagy online szolgáltatásokba fut bele az ember, amik bizony már tíz évvel ezelőtt sem ütötték volna meg az elvárt szintet. Pedig az igényes design legalább annyira fontos, mint az, hogy az ügyvezető ne szakadt ruhába menjen tárgyalni. A kkv-k egy része mégse fordít elegendő erőforrást az első benyomásra.

Menedék, víz és fény - mindezt nyújtja a menekülteknek a "fonott otthon" 

Menekültek számára tervezte a jordániai-kanadai építésznő az innovatív sátrát, amely fenntarthatóbb, mint az otthonok többsége. Vízálló, szellőzik, képes napenergia tárolására és vízgyűjtésre is. Álomszerűen hangzik? Pedig megvalósul.

Érződik a kreatív forradalom 

Pénteken adták át a innovatív tervezői és designtudatos vállalati kultúráról tanúskodó Magyar Formatervezési Díjakat és a Design Management Díjat. Ahogy mindinkább nő a hazai designipari fejlesztések, innovációk és befektetések száma, úgy érződik a kreatív forradalom a Magyar Formatervezési Díj pályázatára érkező alkotások között is.

A magyar design meghódítja Dubait 

A Design Days Dubai-on mutatkozik be a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME), az IVANKA és az ÜVEG/HÁZ. A Design Terminál magyar tervezőket juttat ki a Közel-Kelet legnagyobb designeseményére.

Megnyitott a magyar stand a londoni divathéten 

Magyar tervezők a London Fashion Week hivatalos programján. Tegnap este közös standon mutatkozott be Tomcsányi Dóri, a KELE clothing, a THEFOUR és a ZAKO a Design Terminál és a Balassi Intézet Londoni Magyar Kulturális Központ szervezésében.

A legnagyobb márkák mellett mutatkoznak be a magyar tervezők 

A Design Terminál négy magyar tervezőt juttat ki Európa egyik legjelentősebb divateseményére, a London Fashion Week-re. A legnagyobb nemzetközi divatmárkák mellett Tomcsányi Dóri, a KELE clothing, a The FOUR és a ZAKO is bemutatja Londonban legfrissebb kollekcióját február 13-23. között.

Újév szeptemberben: férfias, színes, kalapos 

Szeptember a divatvilág újéve. Ebben az iparágban tulajdonképpen évente kétszer is van ilyen, a mostani azonban talán a szokásosnál annyival izgalmasabb a ruhák viselői szempontjából, hogy a nyári kánikula után az embernek ismét van kedve felöltözni.

A kreativitás mint üzleti lehetőség 

Finnország, Hollandia, Nagy-Britannia, Magyarország. Az első három ország már elismert a design-gondolkodás terén, utóbbi is ebbe a sorba szeretne beállni. Az Új Széchenyi Terv megfogalmazza, hogy hazánkat a térség kreatív központjává kell tenni. Ehhez minden alapunk megvan: jó szakemberek, kreatív gondolkodás és motiváló sikertörténetek. Erre jó példák a Magyar Formatervezési Díjjal elismert alkotások és a Design Management Díjjal kitüntetett szervezet is. Az őket bemutató kiállítás az Iparművészeti Múzeumban december másodikáig látogatható.

Magyar designerek sikere Londonban 

A tavalyi sikeres hazai megjelenés eredményeképpen idén 11 magyar tervező kapott lehetőséget a londoni szakmai zsűritől, hogy a szeptember 19-22. között megrendezett 100% Design szakkiállításon bemutathassa legújabb munkáit.

Világhódító úton a magyar beton 

A családi vállalkozásként induló magyar luxusbeton cég komoly nemzetközi expanzióban van, a befektetők bevonásának megkönnyítése érdekében még cégformát is váltottak.

Embermentő dizájn 

Szociális célú tárggyal rukkolt elő a nemrég egy másik termékével Red Dot dizájn díjat nyert magyar tervező, Toronyi Péter. A Kálha egyszerű és nagyszerű, olcsó és szép, és sok ember számára a túlélést jelentheti.

A design nem luxus, hanem versenyelőny 

A hazai kis- és középvállalkozások döntő többsége még nem tekinti a design-t cégük életét meghatározó tényezőnek - derült ki a Magyar Formatervezési Tanács megbízásából végzett friss felmérésből. Pedig nagyobb eséllyel lesz sikeres egy portéka a fogyasztók körében, ha design-többlettel bír.

Íme, a legdizájnosabb magyar termékek! 

Átadták a 32 éve alapított Magyar Formatervezési Díjat és a 2009-ben életre hívott Design Management Díjat. A pályázati úton elnyerhető elismeréseket hazai formatervezők, illetve kis- és középvállalatok kapták. A kreatív és kulturális gazdaság összefonódását mutatja, hogy a díjazott pályamunkák közül számos már a jelöléskor sem csak terv szintjén létezett, hanem termékként gyártották. A formatervezett alkotások színe-java az Iparművészeti Múzeum kiállításán november 13-ig tekinthető meg.

Termékdizájn: jól néz ki és fenntarthatóan működik 

A fenntarthatóság alapelveinek már a dizájntervezési folyamat elejétől kezdve meg kell jelenniük a termékfejlesztési folyamatban. Többek között erről is szó esett a Nestlé júliusban megrendezett globális konferenciáján, ahol a szakértők megvizsgálták azt is, hogy a jelenlegi fogyasztói és dizájn trendek milyen lehetőségeket tartogatnak a Nestlé számára a fenntarthatóbb termékek, szolgáltatások és rendszerek kifejlesztésében. - írja a Nestlé közleményében.

Magyar pályamű a Design Lab középdöntőjében 

Az Electrolux nemzetközi formatervezési versenyének középdöntőjébe ismét bekerült egy magyar diák pályaműve. Miklósi Ádám, a Nyugat-Magyarországi Egyetem Alkalmazott Művészeti Intézetének hallgatója, Sous-vide elnevezésű főzőrendszerét is beválasztották a 25 legjobb pályamű közé.

Rendezvényszervezés a design szempontjából 

Október 7-én első alkalommal rendezik meg az Event Design Show-t, amely a szervezők ígérete szerint kompromisszumok nélkül mutatja be a rendezvény-design trendjeit.

A szemét nem vész el, csak átalakul! 

A DNS Egyesület által kitalált projekt egy olyan társadalmi, közösségi, közjóléti célokat szolgáló program, ami egyben egy környezetvédelmi és művészeti-kreatív lehetőség is.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Lakhatás Budapesten kevesebb, mint havi 100 ezerből?

Lakhatás Budapesten kevesebb, mint havi 100 ezerből? 

 Bár az albérletpiaci főszezon rajtjára még két hónapot várni kell, a piac már most megmozdult.

Pénzszerzés

Drámaian visszaesett a lakásépítések száma Magyarországon

Drámaian visszaesett a lakásépítések száma Magyarországon  

Magyarországon 2010 előtt még évi 30-40 ezer lakás épült, tavaly kevesebb mint 19 ezer.

Klímablog

Karácsony Gergely tett egy ígéretet

Karácsony Gergely tett egy ígéretet  

A következő ciklusban 18 milliárd forintból többszáz négyzetméteres zöldterület jön létre - jelentette be a főpolgármester.

Infokom

Eldőlt, ki lesz a következő magyar űrhajós

Eldőlt, ki lesz a következő magyar űrhajós 

A szakértői bizottság végleges döntése alapján Kapu Tibor lehet az az ember, akit Magyarország hosszú évtizedek után ismét a világűrbe küld.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo