Az egyszerűség reneszánsz
Az egyszerű stílus, a grafika mögé tekintve, a letisztultságot és a harmóniát közvetítette. Amennyiben az elkövetkező időszak is ennyire hullámzó, zavaros módon közvetít, akkor ezzel a stílussal tudunk kitörni a legjobban.
Visszatértek a merész színek
A 2018-as év egyértelműen a merész színeké is volt. „A Dropbox új irányvonalában is megtalálható ez az irányzat. Kreatív képek felhasználásával érik el, hogy a vállalat tulajdonságai, például a NatWest egy friss és modern irányba történő fordulatot vegyenek. A világosabb színekben rejlő lehetőségeket használják ki a jelentősebb átalakításra. Véleményem szerint ez a fejlesztés annak köszönhető, hogy az internetes oldalak gyorsabban töltődnek be, valamint a mobilok képernyője is nagyobb. Ez könnyebbé teszi a képekkel történő munkát. „A világos színek használata segít kiemelni a tartalmat a mémekkel teli interneten.” – emeli ki beszédében Nathan Sandhu a Jazzbones Creative alapítója és igazgatója.
A brutalizmus térhódítása
Egy ideje jelen van ez a stílus, viszont véleményem szerint ebben az évben és az elkövetkezendő évben is felforgatja a design trendeket. Óvatosan, hozzáértő módon lehet csak hozzányúlni ehhez a stílushoz. Viszont szakértői kezekben csodákra lesz képes. Főleg plakátokon, hirdetésekben fog visszaköszönni. A betűjátékokkal elért "brutalizmus" jó kiemeli a mondandókat és nem engedi el a figyelmet, a fókuszt a lényegről.
Ez a legújabb irányzat és a legnagyobb szakértelmet és képzettséget igénylő stílus. A grafikai irányzatok új mérföldkövének számít.
Létezik élet a Helveticán és a Times-on túl?
Határozottan igen. A geometrikus formával megrajzolt betűcsaládok nagyon nagy divatot indítanak el a "beszűkült" piacon. Ezen betűtípusok által új kommunikációs lehetőségek nyílnak meg.
Szerző:
Kocsis Zoltán
Kreatív Ügynökségi igazgató