Termékdizájn: jól néz ki és fenntarthatóan működik

A fenntarthatóság alapelveinek már a dizájntervezési folyamat elejétől kezdve meg kell jelenniük a termékfejlesztési folyamatban. Többek között erről is szó esett a Nestlé júliusban megrendezett globális konferenciáján, ahol a szakértők megvizsgálták azt is, hogy a jelenlegi fogyasztói és dizájn trendek milyen lehetőségeket tartogatnak a Nestlé számára a fenntarthatóbb termékek, szolgáltatások és rendszerek kifejlesztésében. - írja a Nestlé közleményében.

A vállalat ezen a témán folyamatosan dolgozik, ennek egyik jó példája a NESCAFÉ Dolce Gusto: a kávéfőző gépek környezeti hatásait is folyamatosan csökkenti. A hazánkban is kapható második generációs gépek a beépített öko-funkciónak köszönhetően kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, kevesebb fosszilis üzemanyagot és vizet használnak fel az első modellekhez képest.

Július közepén több nemzetközi szakértő csapat vett részt az Egyesült Államokban a Nestlé globális workshopján, amelynek célja a formatervezés és a csomagolás fenntarthatóságának előmozdítása volt. A világ egyik vezető dizájniskolájában, a kaliforniai Art Center College of Design-ban megrendezett öt napos eseményen akadémikusok, független fenntarthatósági szakértők és a Nestlé nemzetközi K+F (Kutatás+Fejlesztés) márkakommunikációs és terméktervezési csapatainak tagjai találkoztak. Céljuk az volt, hogy kialakítsanak egy olyan folyamatot, amelynek keretében a fenntarthatóság alapelvei beépülhetnek a dizájnerek gondolkodásába a dizájntervezési folyamat elejétől kezdve.

A konferencia foglalkozott például a Nestlé aktuális fenntarthatósági kezdeményezéseivel, a fogyasztói termékek iparágának általános kihívásaival és a legújabb dizájn gyakorlatokkal. Emellett a szakértők megvizsgálták azt is, hogy a jelenlegi fogyasztói és dizájn trendek milyen lehetőségeket tartogatnak a Nestlé számára a fenntarthatóbb termékek, szolgáltatások és rendszerek kifejlesztésében.

„A fenntarthatóság ma már a mindennapi üzletmenet részét képezi, ezért a termékek fejlesztésekor már a kezdetektől figyelembe kell vennünk. A svájci Nestlé Kutatási Központban dolgozó kutatóink által kifejlesztett „termék-életciklus elemzési" eszközök használatával lehetőségünk nyílik arra, hogy termékeink teljes társadalmi és környezeti hatásait figyelembe vegyük. Ily módon a tudomány és a dizájn összekapcsolódik a Nestlé szolgálatában" - mondta el Gordon Lane, a Nestlé Globális Ipari Tervezési K+F vezetője.

A termék-életciklus meghatározásához a vállalat egyszerűsített ökodizájn eszközöket is használ, például a Packaging Impact Quick Evaluation Tool-t (PIQET, azaz gyors csomagolás-hatás értékelő eszköz), amelyet a Sustainable Packaging Alliance (Fenntartható Csomagolás Szövetség) dolgozott ki. Ez nyújt segítséget az új, alacsony környezeti hatású termékdizájnok létrehozásához vagy a régebbiek felújításához és „zöldítéséhez".

Tovább csökken a NESCAFÉ Dolce Gusto gépek környezeti hatása
A Nestlé fenntarthatóság iránti hosszú távú elkötelezettsége részeként a NESCAFÉ Dolce Gusto gépek első modelljeinek 2006-os bevezetése óta a vállalat folyamatosan csökkentette az otthoni kávégépek környezeti hatását. A hazánkban is kapható második generációs gépek – amelyek 14 különféle típusú kávét és kakaót tudnak készíteni – 32 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, 41 százalékkal kevesebb fosszilis üzemanyagot és 25 százalékkal kevesebb vizet használnak a gyártástól a használatig terjedő termék-életciklus szakaszban az első modellekhez képest.
Ezen megtakarításokat a Nestlé egy öko-funkció bevezetésével érte el, amely lehetővé teszi, hogy 20 perc eltelte után a gépek automatikusan készenléti állapotba kapcsoljanak, ha éppen nincsenek használatban. A környezeti teher csökkentéséhez emellett hozzájárul még a csökkentett súlyú vízmelegítő blokk, amely 23 százalékkal kevesebb alumíniumból készül. A Nestlé nemrégiben továbbfejlesztette az öko-funkciót: a gép már 5 perc elteltével készenléti állapotba kapcsol. A legújabb fejlesztés 2011 végéig lesz jelen minden új NESCAFÉ Dolce Gusto gépben.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo