Termékdizájn: jól néz ki és fenntarthatóan működik

A fenntarthatóság alapelveinek már a dizájntervezési folyamat elejétől kezdve meg kell jelenniük a termékfejlesztési folyamatban. Többek között erről is szó esett a Nestlé júliusban megrendezett globális konferenciáján, ahol a szakértők megvizsgálták azt is, hogy a jelenlegi fogyasztói és dizájn trendek milyen lehetőségeket tartogatnak a Nestlé számára a fenntarthatóbb termékek, szolgáltatások és rendszerek kifejlesztésében. - írja a Nestlé közleményében.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalat ezen a témán folyamatosan dolgozik, ennek egyik jó példája a NESCAFÉ Dolce Gusto: a kávéfőző gépek környezeti hatásait is folyamatosan csökkenti. A hazánkban is kapható második generációs gépek a beépített öko-funkciónak köszönhetően kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, kevesebb fosszilis üzemanyagot és vizet használnak fel az első modellekhez képest.

Július közepén több nemzetközi szakértő csapat vett részt az Egyesült Államokban a Nestlé globális workshopján, amelynek célja a formatervezés és a csomagolás fenntarthatóságának előmozdítása volt. A világ egyik vezető dizájniskolájában, a kaliforniai Art Center College of Design-ban megrendezett öt napos eseményen akadémikusok, független fenntarthatósági szakértők és a Nestlé nemzetközi K+F (Kutatás+Fejlesztés) márkakommunikációs és terméktervezési csapatainak tagjai találkoztak. Céljuk az volt, hogy kialakítsanak egy olyan folyamatot, amelynek keretében a fenntarthatóság alapelvei beépülhetnek a dizájnerek gondolkodásába a dizájntervezési folyamat elejétől kezdve.

A konferencia foglalkozott például a Nestlé aktuális fenntarthatósági kezdeményezéseivel, a fogyasztói termékek iparágának általános kihívásaival és a legújabb dizájn gyakorlatokkal. Emellett a szakértők megvizsgálták azt is, hogy a jelenlegi fogyasztói és dizájn trendek milyen lehetőségeket tartogatnak a Nestlé számára a fenntarthatóbb termékek, szolgáltatások és rendszerek kifejlesztésében.

„A fenntarthatóság ma már a mindennapi üzletmenet részét képezi, ezért a termékek fejlesztésekor már a kezdetektől figyelembe kell vennünk. A svájci Nestlé Kutatási Központban dolgozó kutatóink által kifejlesztett „termék-életciklus elemzési" eszközök használatával lehetőségünk nyílik arra, hogy termékeink teljes társadalmi és környezeti hatásait figyelembe vegyük. Ily módon a tudomány és a dizájn összekapcsolódik a Nestlé szolgálatában" - mondta el Gordon Lane, a Nestlé Globális Ipari Tervezési K+F vezetője.

A termék-életciklus meghatározásához a vállalat egyszerűsített ökodizájn eszközöket is használ, például a Packaging Impact Quick Evaluation Tool-t (PIQET, azaz gyors csomagolás-hatás értékelő eszköz), amelyet a Sustainable Packaging Alliance (Fenntartható Csomagolás Szövetség) dolgozott ki. Ez nyújt segítséget az új, alacsony környezeti hatású termékdizájnok létrehozásához vagy a régebbiek felújításához és „zöldítéséhez".

Tovább csökken a NESCAFÉ Dolce Gusto gépek környezeti hatása
A Nestlé fenntarthatóság iránti hosszú távú elkötelezettsége részeként a NESCAFÉ Dolce Gusto gépek első modelljeinek 2006-os bevezetése óta a vállalat folyamatosan csökkentette az otthoni kávégépek környezeti hatását. A hazánkban is kapható második generációs gépek – amelyek 14 különféle típusú kávét és kakaót tudnak készíteni – 32 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, 41 százalékkal kevesebb fosszilis üzemanyagot és 25 százalékkal kevesebb vizet használnak a gyártástól a használatig terjedő termék-életciklus szakaszban az első modellekhez képest.
Ezen megtakarításokat a Nestlé egy öko-funkció bevezetésével érte el, amely lehetővé teszi, hogy 20 perc eltelte után a gépek automatikusan készenléti állapotba kapcsoljanak, ha éppen nincsenek használatban. A környezeti teher csökkentéséhez emellett hozzájárul még a csökkentett súlyú vízmelegítő blokk, amely 23 százalékkal kevesebb alumíniumból készül. A Nestlé nemrégiben továbbfejlesztette az öko-funkciót: a gép már 5 perc elteltével készenléti állapotba kapcsol. A legújabb fejlesztés 2011 végéig lesz jelen minden új NESCAFÉ Dolce Gusto gépben.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo