Nestle cikkek
Visszakerül magyar kézbe a BOCI csoki
Megvásárolja a BOCI márkát a Cerbona, új fejezet kezdődik a nagy tradícióval rendelkező ikonikus márka életében.
Országonként eltérő árképzést vezet be a világ nagy élelmiszergyártója
A svájci Nestlé, a világ egyik vezető élelmiszeripari cége az elemzők által vártnál kisebb bevétellel zárta az év első kilenc hónapját.
Már biztos: árat emel a világ egyik vezető élelmiszeripari cége
Miközben a vártnál magasabb bevétellel zárták az első negyedévet.
Nagy a gond, ha a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari cége is áremelésre készül
A svájci Nestlé 9,3 milliárd frank adózott eredménnyel zárta a tavalyi évet, ami jelentős, 45,2 százalékos csökkenés a 2021. évihez viszonyítva.
Óriási fejlesztés jön a Nestlé büki gyáránál
A Nestlé Hungária Kft. 140 milliárd forintos kapacitásbővítő beruházással 250 új munkahelyet hoz létre büki telephelyén.
Sokkal kevesebb műanyagot fog használni a Nestlé
Megközelítőleg 2 milliárd svájci frankot ruház be a Nestlé, hogy áttérjen az újonnan gyártott műanyagokról az élelmiszeripari minőségű újrahasznosított műanyagok használatára és felgyorsítsa az innovatív fenntartható csomagolási megoldások fejlesztését.
Botrányt csinált a Nestlé közgyűlésén a Greenpeace a műanyagok miatt
A Coca Cola, a PepsiCo és a Nestlé a leggyakoribb márkák a tengerekben úszó műanyagszemétben. A zöld szervezet azért gyakorol nyomást a svájci élelmiszeripari világcégre, hogy ne használjon többé eldobható műanyag eszközöket és csomagolásokat.
Műanyagszemét: ezek a legismertebb márkák a tengerben
Műanyagszemetünk már több száz kilométerre a lakott területektől is megtalálható: ott van a bálnák gyomrában, sőt az Északi-sark jegében is találtak már plasztikot. A Greenpeace 239 tisztítóakcióban szedett össze hulladékot, ez alapján állapította meg, melyik a leggyakrabban előforduló brand az óceánokban.
Az Amazon a kulcsa az újrahasznostásnak
A legnagyobb élelmiszeripari és FMCG-világvállalatok sorakoztak fel a Loop-projekt mögé, melyben visszagyűjtik az ételeshordókat, krémestubusokat, italospalackokat, kitisztítják és újból használják, termékkel megtöltve azokat. Öt világvárosban vezetik be az új szolgáltatást 2019-ben és 2020-ban. De a rendszer akkor terjedhet el globálisan, ha az Amazon és más nagy kereskedelmi cégek is felvállalják a módszert.
Céges vízstratégia: víz nélkül nincs se bevétel, se profit!
A tudatos cégek már felbecsülik a víz értékét, az általa nyújtott szolgáltatásokat, és költenek a vízbázisok megóvására, hogy elegendő minőségű és mennyiségű vízhez jussanak termelési folyamataik elvégzéséhez. Az Intel, a Gap és mások bukták már el profitjuk jelentős hányadát vízproblémák miatt.
Az élelmiszerpazarlás elleni akciót indít a Tesco és a Nestlé
Újabb, az élelmiszer-pazarlás elleni fellépést támogató akciót hirdet a Tesco és a Nestlé közösen, melynek keretében a kijelölt termékek értékesítésével a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet támogatják.
Már jobb minőségű a bioplasztik, mint a műanyag
Olyan innovációs előrelépések történtek a bioplasztikiparban, hogy a természetes alapanyagú műanyagok némelyike ma már jobb minőségű, strapabíróbb és időtállóbb, mint a kőolaj-alapú plasztiktermékek.
A fair trade csak a kezdet: még etikusabb lesz a tea
Nagy bankok és a fogyasztási cikkek világvállalatai szövetkeztek, hogy kényszermunkától és rabszolgaságtól mentes teát szerezzenek be, egyúttal kedvezőbb pénzügyi lehetőségeket kínálva a kistermelőknek.
Kína nem fogadja a szemetünket: világcégek mondanak búcsút a műanyagnak
„Divatba jött” a világmárkáknál a plasztikellenesség. Kína már nem engedi be a külföldi hulladékot, emiatt erősödött fel hirtelenjében a márkák politikailag korrekt antiplasztik-filozófiája. Angliában például 70 vállalat csatlakozott a UK Plastic Pacthez, hogy műanyagmentessé tegyék ellátási láncukat. Ez az első ilyen széles körű, céges összefogás, amit vélhetően más országokban is követnek majd hasonló szövetkezések.
Beszólt a Greenpeace a Nestlének plasztikcsomagolás ügyben
A svájci élelmiszeripari óriáscég 2025-től csakis újrahasznosítható anyagokból állítja elő termékei csomagolását. Tudta, hogy a világosabb színű csomagolást könnyebb újrahasznosítani?
Moby Dick Kína felé veszi az irányt
A Starbucks új, európai jellegű kávéház-kultúrát teremtett az Egyesült Államokban – olyannyira, hogy immár fejére nőttek a vetélytársak. A kiút: eladás a Nestlének, és terjeszkedés Kínában.
Azt lehet eladni, amit az emberek nélkülözhetetlennek tartanak
Hogyan reagál egy globális élelmiszeripari vállalat a világgazdaság korszakos átalakulására? Erről nyilatkozott, sok vállalkozónak megszívlelendő tanácsokat adva Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója.
Kitálalt pálmaolajügyben az Unilever
Őserdők kiirtásával, őshonos fajok elűzésével, őslakosok kilakoltatásával, településeik ledózerolásával teszünk szert azokra az olajpálma-ültetvényekre, melyekből a pálmaolajat kapjuk a margarinunkhoz, a testápoló szereinkhez, a csokoládénkhoz és egy sor más kozmetikai meg gasztronómiai termékhez. Az Unilever igyekszik tiszta vizet önteni a pohárba e kérdésben.
Semmi izgalom, legfeljebb nem veszünk Nestlét
Nagy nyugat-európai hipermarketek polcairól eltűnik sok Nestlé-termék. Az áruházláncok jobb feltételeket akarnak kiharcolni a világ legnagyobb élelmiszergyártójától.
A Nestlére is ráharap a Ferrero
A nemzetközi édesipari vállalat, a Ferrero bejelentette: végleges megállapodás született arról, hogy egy 2,8 milliárd dollár értékű ügylet keretében megvásárolja a Nestlé egyesült államokbeli édesipari részlegeit. A Nestlé édesipari tevékenysége az Egyesült Államokban megközelítőleg 900 millió dolláros eladást jelentett 2016-ban.
Bűnös praktikák a halrudacskák mögött
A globális halászati és tengeri élelmiszergyártó szektor bűzlik az emberi jogok sorozatos megsértésétől. Gyilkosságok, rabszolgamunka, erőszakos fogvatartás, embercsempészés, testi sértés - se vége, se hossza a jogsértő incidenseknek. A neves áruházláncok még mindig nem tisztították meg az ilyen praktikákkal élő ázsiai beszállítóktól az ellátási láncukat.
Védik az őserdőket az olajpálma-ültetvények terjeszkedésétől
Egyezményben vállalták a közép- és nyugat-afrikai országok kormányai , hogy megvédik őserdőiket az olajpálma ültetvényektől. Az aláíró országokhoz tartozik az afrikai trópusi őserdők 70%-a. Közben megy a harc a zöldek és a termelők között a fenntartható termelésről igazolást kiállító szervezetben.
Az üdítőitalosok küzdenek az egészségünkért?
Az élelmiszeripari vállalatok CSR-jének fontos eleme lett az elmúlt években a termékek egészségesebbé tétele. Változtatják az összetételt, csökkentik a cukortartalmat. Jelentős innovációk is történnek e területen - pedig nem csomagolt cukorból fogyasztjuk a legtöbbet.
Rengetegen szenvednek a nekünk szánt finomságokért
Az élelmiszeripari világmárkák igyekeznek profitálni a tengeri ételek iránti keresletből. De nehéz olyan beszállítókat találniuk a harmadik világban, melyek megfelelnek a multik etikai normáinak. A Nestlé lép először?
Önmegtartóztatás helyett tudománnyal az elhízás ellen
A nyugati világban egyre nagyobb probléma a kóros elhízás. Magyarország sajnos az élvonalban van a fiatalkori túlsúlyosság világranglistáján. A törvényhozók számos országban gyakorolnak egyre nagyobb nyomást az élelmiszergyártókra, hogy egészségesebb és tápanyagokban gazdag termékekkel álljanak elő.
Szemét nélkül termel a Nestlé
„2020-ig összes európai gyárában nullára csökkenti a lerakóba küldött termelési hulladék mennyiségét a Nestlé” – jelentette be Laurent Freixe, a Nestlé európai regionális igazgatója a brüsszeli European Policy Center élelmiszer-fenntarthatósági konferenciáján.
Termékdizájn: jól néz ki és fenntarthatóan működik
A fenntarthatóság alapelveinek már a dizájntervezési folyamat elejétől kezdve meg kell jelenniük a termékfejlesztési folyamatban. Többek között erről is szó esett a Nestlé júliusban megrendezett globális konferenciáján, ahol a szakértők megvizsgálták azt is, hogy a jelenlegi fogyasztói és dizájn trendek milyen lehetőségeket tartogatnak a Nestlé számára a fenntarthatóbb termékek, szolgáltatások és rendszerek kifejlesztésében. - írja a Nestlé közleményében.
KitKat-botrány: nem esznek többet orángután-ujjat
A nyugati világ pálmaolaj igénye hatalmas. Az olajpálmából kinyert olaj kozmetikai termékekben, fogkrémekben, testápolókban és csokoládékban kerül felhasználásra - de a "környezetbarátnak" nevezett bioüzemanyagokban is. A kereslet kielégítésére esőerdőket tüntetnek el és helyette országnyi területeket ültessenek be monokultúrás állománnyal: olajpálmafákkal. Eközben megfosztják élőhelyüktől a veszélyeztett fajokat, például az orángutánt. A Nestlé csatlakozott azon cégek sorához, melyek gondosan megszűrik pálmaolaj-beszállítóikat, hogy elkerüljék az őshonos ökoszisztémákat romboló gyakorlatot.
Fogadjon Ön is virtuálisan örökbe egy kutyát!
Olyan gazdikat keresnek, akik bár otthon nem tudnak megfelelő körülményeket teremteni egy kutyának, mégis szeretnének segíteni egy kiválasztottat azzal, hogy rendszeresen meglátogatják a menhelyen, és anyagilag hozzájárulnak a tartásához.
Félmillió svájci frankot érhet egy jó ötlet
A Nestlé Közös Értékteremtés Díj pályázat révén a vállalat 500.000 svájci frank értékben nyújt támogatást annak a nyertes pályázónak, akinek programja konkrét előremutató megoldást kínál a tiszta ivóvízhez való hozzáférés, a vidékfejlesztés, vagy az élelmezési problémák megoldása valamely területén. Az értékelés során kiemelten fontos az innovációs program piaci életképessége, valamint az, hogy a világ számos területén adaptálható legyen, így hozzájárulhasson a lakosság életminőségének javításához. A Nestlé a nyertesnek akár több éven keresztül is támogatást nyújt a fejlesztés piaci bevezetésére és felfuttatására.
Zöldül a Nestlé
A Nestlé Hungária ügyvezető igazgatója, Aldo Siegrist vezetésével megalakult a cégcsoport hazai felelősségvállalási tevékenységét átfogó, stratégiai jelentőségű CSV Bizottság, amelynek révén a Nestlé egyre tudatosabban járul hozzá az egyes helyi és országos társadalmi és környezeti ügyek jobbításához.