Azt lehet eladni, amit az emberek nélkülözhetetlennek tartanak

Hogyan reagál egy globális élelmiszeripari vállalat a világgazdaság korszakos átalakulására? Erről nyilatkozott, sok vállalkozónak megszívlelendő tanácsokat adva Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Schneider német születésű, a Harvard Egyetemen végzett és amerikai állampolgár. Második éve áll a Nestlé élén – ő 1922 óta a svájci nagyvállalat első külföldi vezetője.

Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója (NZZ)

A korábbi években a Fresenius gyógyszeripari világcég vezetője volt, megsokszorozva annak bevételeit és profitját. A kérdésre, hogy érinti a világgazdaság rohamos átalakulása az élelmiszeripari ágazatot, azzal válaszolt:

„Ez az ágazatok egyike, amely sem eltűnni, sem gyökeresen átalakulni nem fog, hiszen ételekre és italokra mindig szükség lesz...”
Ugyanakkor a mai fogyasztó tudatosabban kíséri figyelemmel egészségét, emellett nő igénye a minőségi, márkás termékekre. Párhuzamosan a digitalizáció új utakat nyit a vásárlókkal való kommunikációban, a fogyasztó egyúttal több tájékoztatást kap a termékekről, tudja, hol és hogyan gyártják azokat.

A digitalizáció segítségével kisebb cégek könnyebben kerülnek piacra – ez mutatkozik meg valamennyi fejlett országban, mondta Schneider. Ez pedig, mivel az újaknál, a kisebbeknél különösen erős az újításra való szándék, azt jelenti, hogy azok elvehetnek a nagyok piacából. Az utóbbiak viszont azzal válaszolnak erre, hogy gyorsítják új termékek bevezetését, általában a kutatást és a fejlesztést.

A kérdésre, végül is a globális vállalatoké-e a jövő, a Nestlé főnöke így válaszolt: „Nem az a kérdés, globális vagy helyi egy vállalkozás, hanem arról: erős-e vagy gyenge. A globális cégek között lesznek, amelyek erősek maradnak és vannak helyi vállalatok, melyeket tovább, erőssé lehet fejleszteni.”

Semmi izgalom, legfeljebb nem veszünk Nestlét
Nagy nyugat-európai hipermarketek polcairól eltűnik sok Nestlé-termék. Az áruházláncok jobb feltételeket akarnak kiharcolni a világ legnagyobb élelmiszergyártójától.
Schneider elismerte, hogy míg a Nestlé még egy évtizede évi 5-6 százalékkal tudta emelni termékeinek átlagárát, az áremelkedés tavaly már 1 százalék alatt maradt.

A mobilok korában a fogyasztó figyelme, érdeklődése igen rövid: azt a digitális térben erős, ismert márkák tudják lekötni.

Az új helyzetben a Nestlé (amely az Egyesült Államokban kivonult az édességipar területéről) cégvásárlások helyett újító termékek kifejlesztését teszi központi helyre. Idézte az Apple-alapító, Steve Jobs mondatát arról, hogy “őrülten jó terméket” kell előállítani. Azaz, egyre több olyat, amelyet megvesznek az emberek, mert úgy érzik, hogy nélkülözhetetlenek...

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo