Vezetés cikkek

Növekvő elvárások és szűkös erőforrások: mi nehezíti most a pénzügyi vezetők életét?
Növekvő elvárásoknak kell megfelelniük a hazai pénzügyi vezetőknek, mindezt szűkös fejlesztési projektekre szánt erőforrásokkal. A következő egy évben továbbra is a csapatuk motiválásának, illetve az automatizáció kiterjesztésének párhuzamos megvalósítása lesz a legnagyobb kihívás.

Tényleg több balesetet okoznak az idősek?
Eloszlat egy tévhitet a CLB biztosítási alkusz: a fiataloknál semmivel sem okoznak több balesetet az idős autóvezetők. A biztosítók tapasztalata szerint a közúti balesetek legfeljebb 10 százalékáért felelősek a korosabb – 65 éven felüli – járművezetők. Az alkusz ezt a Vitray Tamás balesetét követő idős járművezetők ellen indult támadássorozat miatt tartja fontosnak tényszerűen leszögezni.

Élet a járvány után: ezzel a kihívással szembesülnek majd a vezetők
A következő évek egyik legnagyobb kihívása a cégvezetők szerint a vírus miatt sok különböző helyről, irodában és otthonról, dolgozó munkaerő menedzselése lesz – derül ki az IBM üzleti háttérintézete, az Institute for Business Value (IBV) globális kutatásából.

Telefonálás és gyorshajtás vezet a szabálysértésben
Telefonálással és gyorshajtással szegik meg leginkább a KRESZ-szabályokat az autósok a magyarok szerint – derül ki a K&H felméréséből. A legtöbb autós saját bevallása szerint leggyakrabban gyorshajtásért és szabálytalan parkolásért kapott büntetést az elmúlt 3 évben.

Nem minden a pénz, még Svájcban sem
Az alkalmazottak számára gyakran nem a bér a legfontosabb, hanem munkahelyük légköre, a vezetőkhöz fűződő viszony és a cég presztízse. A munkavállalók elvárásait mutatják svájci vizsgálatok is.

A hazai cégvezetők hagyományosan gondolkoznak a kihívásokról
Míg a hazai vállalatvezetők és tulajdonosok hagyományosabb irányt képviselve költséghatékonyságra és piaci lefedettségre fókuszálnak, addig a nemzetközi vállalatok vezetői inkább preferálják a felforgató trendekben rejlő lehetőségek feltérképezését és kiaknázását.

A menedzsereknek leáldozott, a mozgósító vezetőké a jövő
A Microsoft megbízásából készült kutatás arra kereste a választ, hogy az MI miért, mennyiben fontos a vezetőknek, milyen befolyással van, lesz a vezetésre, milyenek lesznek az új MI-korszak legsikeresebb vezetői.

Szervezetlenül, ötletszerűen sodródnak a kkv-k
A 200 millió forint feletti árbevételű hazai kis- és középvállalkozások fele igen centralizált és egyben szervezetlen struktúrát mutat a Budapest Bank kutatása szerint. A cégek fele a folyamatait nem szervezi tudatosan, hanem azt a napi történések alakítják.

Álljunk a lábunkra, ne a főnöktől várjuk a feladatokat
Közép-vezetőként frusztráló lehet jól megszervezni a munkánkat, ha a felső vezető kiadja kezéből a dolgokat, vagy ha a cég nem jelöl meg pontos célokat. Ám magunkra utalva is sikeresek lehetünk.

Ezért nem hajtanak a nők a vezetésre
A német nőknek csak 30 százaléka szeretne vezetői pozícióba kerülni, és csak minden harmadik tartja egyáltalán lehetségesnek, hogy kinevezhetik vezetőnek. Az okok összetettek.
Százból nyolc jogosítványt elvesznek
Hányadikra sikerül a magyar internetezőknek a jogosítvány megszerzése? Ki finanszírozza az oktatást és a vizsgákat? Szükségesnek gondoljuk-e a jogosítvány megújítását bizonyos időközönként? Ha ma kellene levizsgáznunk, vajon sikerülne? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a Használtautó.hu online kutatása.
A kkv nem egy miniatűr nagyvállalat
A vállalkozások megerősítésének fő célja nem a GDP növelése, hanem egy jobb működésű és szerkezetű gazdaság, illetve – és ez talán még fontosabb is – egy jobban működő társadalom kialakítása. A HÉTFA Kutatóintézet elemzése végigveszi, hogyan erősödhetne meg a Vállalkozó Magyarország.
Néhány kudarc, amiből rengeteget tanultunk
A startup-világban szeretünk sikertörténetekből inspirálódni. Tanulni azonban inkább a hibákból lehet mind a vállalkozóknak, mind a kockázatitőke-befektetőknek, ezért az eheti Venture Capital Summiton Török József hat kudarcot osztott meg a hallgatósággal a Széchenyi Tőkebefektetési Alap első 6 évéből.
Azt lehet eladni, amit az emberek nélkülözhetetlennek tartanak
Hogyan reagál egy globális élelmiszeripari vállalat a világgazdaság korszakos átalakulására? Erről nyilatkozott, sok vállalkozónak megszívlelendő tanácsokat adva Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója.
Nagyot kockáztat, aki ittasan vezet
A húsvéti ünnepek alkalmával sokan hajlamosak „lazábban” kezelni a zéró tolerancia szabályát. Az ittas vezetés sokszoros kockázatot jelent: az ittas sofőr veszélyt jelent a forgalomban résztvevők számára, de emellett az alkoholos befolyásoltság idején okozott baleset kártérítési összegét is meg kell fizetnie – hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).