Öt-öt ezer nő illetve férfi megkérdezése alapján kapták ezt a képet a kutatók. A megkérdezettek mások mellett olyan óriáscégek, mint a Telekom, a Lufthansa és az Allianz munkatársai voltak. Amikor az év elején tették fel ennek a célcsoportnak ugyanazokat a kérdéseket, még a nők 37 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vezető szeretne lenni, és 38 százalékuk ezt lehetségesnek is tartotta.
A férfiak válaszai jelentősen eltérő képet adtak: azoknál 43 százalék kíván vezető posztra kerülni, és csaknem a felük véli úgy, hogy nyitva is áll előttük ez a lehetőség.
A szociológusok szerint a női álláspont kialakulásában a munkahelyeken megélt csalódások játsszák a fő szerepet. A nők azt tapasztalják, hogy az ígéretek ellenére nagyon lassan terjednek el az olyan, rugalmas munkafeltételek, amelyek lehetővé teszik a munka és a gyermeknevelés összehangolását. Általában megkülönböztetést és azt kell megélniük, hogy hátránnyal jár, ha valaki otthonról dolgozik. Ugyanakkor a viszonylag csekély fokú vezetői ambícióban az is szerepet játszik, hogy a házaspároknál általában a nő keres kevesebbet, így célszerű, ha ő marad otthon.
(Forrás: t3.de)