Élet a járvány után: ezzel a kihívással szembesülnek majd a vezetők

A következő évek egyik legnagyobb kihívása a cégvezetők szerint a vírus miatt sok különböző helyről, irodában és otthonról, dolgozó munkaerő menedzselése lesz – derül ki az IBM üzleti háttérintézete, az Institute for Business Value (IBV) globális kutatásából.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elemzés arra is rávilágít, hogy a legjobban teljesítő vezetők – akiknek vállalata az árbevétel növekedése szempontjából a felső 20 százalékba esik – a tehetséges munkaerőt, a technológiát és a partnerkapcsolatokat tekintik a legfontosabb sikertényezőnek a COVID-19 utáni világban. A „Find your essential” című tanulmány készítői 50 országból és 26 iparágból összesen 3000 vezérigazgatót kérdeztek meg az Oxford Economics kutatócéggel együttműködve, és az eredményeket az IBM több mint 20 éve rendszeresen elvégzett cégvezetői kutatásainak adataival vetették össze.

Kép:Fotolia

„A COVID-19 világjárvány rákényszerítette a vezetőket, hogy újragondolják és felgyorsítsák az általuk irányított szervezet digitális evolúcióját” – mondta el Rehus Péter, az IBM Magyarország országigazgatója. „A kutatásból az is kiderült, hogy a közép-kelet-európai vállalatvezetők hasonlóan gondolkodnak a többi régiókban dolgozó kollégáikkal, és ugyanattól a 4 kulcsfontosságú technológiától – az IoT-tól, a hibrid felhőtől, a mesterséges intelligenciától és az automatizációtól – várják, hogy cégük okosabbá, gyorsabbá és ellenállóbbá váljon azokkal a változásokkal szemben, amelyeket a világjárvány sok ágazatban előidézett.”

A siker alapja: rugalmas és skálázható technológia

A megkérdezett cégvezetők minden régióban a felhőtől, a mesterséges intelligenciától (MI), a dolgok internetétől (IoT-tól) és a robotizált folyamatautomatizálástól (RPA) várják a legtöbb hasznot a következő években. A legjobban teljesítő cégvezetők a gyengébben teljesítő vállalatirányítókhoz viszonyítva kétszer akkora arányban gondolják úgy, hogy az előttük álló legnagyobb kihívást vállalkozásuk technológiai fundamentumai jelentik, azaz ők felismerik annak fontosságát, hogy lépést kell tartsanak a legújabb technológiai trendekkel.

A legsikeresebb vezérigazgatók közül szintén kétszer annyian vélekedtek úgy a kevésbé sikeresekhez képest, hogy a mesterséges intelligenciától (MI) már a következő két-három évben kézzel fogható eredmények várhatók. Az IBM hipotézise szerint ezek a cégvezetők azért optimistábbak, mert előrébb járnak az MI gyakorlati alkalmazásában, és nemcsak egy-egy különálló próbaprojektben, hanem munkafolyamataik alapjaiban is felhasználják azt.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo