Élet a járvány után: ezzel a kihívással szembesülnek majd a vezetők

A következő évek egyik legnagyobb kihívása a cégvezetők szerint a vírus miatt sok különböző helyről, irodában és otthonról, dolgozó munkaerő menedzselése lesz – derül ki az IBM üzleti háttérintézete, az Institute for Business Value (IBV) globális kutatásából.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elemzés arra is rávilágít, hogy a legjobban teljesítő vezetők – akiknek vállalata az árbevétel növekedése szempontjából a felső 20 százalékba esik – a tehetséges munkaerőt, a technológiát és a partnerkapcsolatokat tekintik a legfontosabb sikertényezőnek a COVID-19 utáni világban. A „Find your essential” című tanulmány készítői 50 országból és 26 iparágból összesen 3000 vezérigazgatót kérdeztek meg az Oxford Economics kutatócéggel együttműködve, és az eredményeket az IBM több mint 20 éve rendszeresen elvégzett cégvezetői kutatásainak adataival vetették össze.

Kép:Fotolia

„A COVID-19 világjárvány rákényszerítette a vezetőket, hogy újragondolják és felgyorsítsák az általuk irányított szervezet digitális evolúcióját” – mondta el Rehus Péter, az IBM Magyarország országigazgatója. „A kutatásból az is kiderült, hogy a közép-kelet-európai vállalatvezetők hasonlóan gondolkodnak a többi régiókban dolgozó kollégáikkal, és ugyanattól a 4 kulcsfontosságú technológiától – az IoT-tól, a hibrid felhőtől, a mesterséges intelligenciától és az automatizációtól – várják, hogy cégük okosabbá, gyorsabbá és ellenállóbbá váljon azokkal a változásokkal szemben, amelyeket a világjárvány sok ágazatban előidézett.”

A siker alapja: rugalmas és skálázható technológia

A megkérdezett cégvezetők minden régióban a felhőtől, a mesterséges intelligenciától (MI), a dolgok internetétől (IoT-tól) és a robotizált folyamatautomatizálástól (RPA) várják a legtöbb hasznot a következő években. A legjobban teljesítő cégvezetők a gyengébben teljesítő vállalatirányítókhoz viszonyítva kétszer akkora arányban gondolják úgy, hogy az előttük álló legnagyobb kihívást vállalkozásuk technológiai fundamentumai jelentik, azaz ők felismerik annak fontosságát, hogy lépést kell tartsanak a legújabb technológiai trendekkel.

A legsikeresebb vezérigazgatók közül szintén kétszer annyian vélekedtek úgy a kevésbé sikeresekhez képest, hogy a mesterséges intelligenciától (MI) már a következő két-három évben kézzel fogható eredmények várhatók. Az IBM hipotézise szerint ezek a cégvezetők azért optimistábbak, mert előrébb járnak az MI gyakorlati alkalmazásában, és nemcsak egy-egy különálló próbaprojektben, hanem munkafolyamataik alapjaiban is felhasználják azt.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo