Élet a járvány után: ezzel a kihívással szembesülnek majd a vezetők

A következő évek egyik legnagyobb kihívása a cégvezetők szerint a vírus miatt sok különböző helyről, irodában és otthonról, dolgozó munkaerő menedzselése lesz – derül ki az IBM üzleti háttérintézete, az Institute for Business Value (IBV) globális kutatásából.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az olyan technológiák, mint az MI, az IoT és az automatizáció még hatékonyabbakká válnak, ha hibrid felhő infrastruktúrára épülnek. Ez fokozza a vállalkozások alapvető funkcióinak (például az ellátási lánc, a pénzügy, a HR vagy a beszerzés) rugalmasságát és hatékonyságát a folyamatosan változó üzleti környezetben, és lehetővé teszik, hogy valós idejű visszajelzéseket kapjanak a döntéshozók és vállalatok az egyes szervezeti silók működéséről.

Fókuszban a munkatársak

Az IBM évente elvégzett kutatásából kiderült, hogy a cégvezetők számára a munkatársak távoli munkavégzésének támogatása volt az első számú prioritás 2020-ban. A legjobban teljesítő cégvezetők több mint fele a következő években is a sok különböző helyről, irodában és otthonról dolgozó kollégák menedzselését tekinti a legfontosabb vezetői feladatnak, míg a bevételnövekedés szempontjából az alsó egyötödbe tartozók körében mindössze 25% ez az arány. A sikeres vezetők 77%-a fontosabbnak nevezte a munkatársak jólétét a rövid távú üzleti eredményeknél, míg a gyengébben teljesítő vezérigazgatók közül csak 39% gondolkozik így. Mindez arra utal, hogy a virágzó vállalatok számára jelen helyzetben az emberek jelentik az egyik legfontosabb erőforrást.

Az IBM egy másik globális kutatása ezzel párhuzamosan azt mutatta ki, hogy az alkalmazottak negyede 2021-ben munkahelyváltást tervez, és a legfőbb motiváció számukra a nagyobb rugalmasság a munkaidő és a munkavégzés helye szempontjából.

Nyitott innováció partnerkapcsolatok segítségével

A jól teljesítő cégvezetők a partnerkapcsolatokat is fontosabbnak tartják az IBV kutatása szerint: 63%-uk számára az együttműködések egyre inkább nélkülözhetetlenek a sikerhez, míg a kevésbé sikeres vezetőknek csak a fele nyilatkozta ezt. Az IBM kutatói ezeket az eredményeket úgy értelmezik, hogy a sikeres vezetők azonosítják azokat a tulajdonságokat, amelyekben a vállalatuk kiemelkedő, és ezekre az erősségekre fókuszálnak saját tevékenységük során. Minden más kevésbé fókuszban lévő feladatra pedig megkeresik a megfelelő partnereket, ráadásul így egy szélesebb ökoszisztéma részeként több, új innovatív ötletre látnak rá, mintha kizárólag belső megoldásokkal működnének. Ezek a hálózatok és a külső partnerkapcsolatok azért is fontosak, mert az IBM kutatói szerint egyre több vezető figyel arra is, hogyan tudná a vállalat jobban kivenni a részét olyan globális problémák megoldásából, mint a klímaváltozás.

Az IBV tanulmányában az IBM ajánlásokat is megfogalmaz azoknak a cégvezetőknek, akik szeretnének élni a lehetőséggel, hogy újragondolják mindazon tényezőket, amelyek valóban létfontosságúak lehetnek a sikerhez és ezekre összpontosítsanak a jövőben: a rugalmas és skálázható technológiai platformokra – mint amilyen a hibrid felhő - a munkatársaik jólétére, valamint nyílt innováció elvén működő partneri együttműködésekre.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo