Néhány kudarc, amiből rengeteget tanultunk

A startup-világban szeretünk sikertörténetekből inspirálódni. Tanulni azonban inkább a hibákból lehet mind a vállalkozóknak, mind a kockázatitőke-befektetőknek, ezért az eheti Venture Capital Summiton Török József hat kudarcot osztott meg a hallgatósággal a Széchenyi Tőkebefektetési Alap első 6 évéből.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A példákban szereplő minden cég azóta is működik, sőt, több is sikeres lett - tudósít a Széchenyi Tőkealap blogjának legfrissebb bejegyzése.

  1. A menedzsment megfelelő motiválása
Egy egészségipari vállalkozás menedzsmentjét próbáltuk éves bónuszokkal ösztönözni, amelyek pénzügyi eredményelvárásokhoz voltak kötve. A december üzleti értelemben nagyon jól is sikerült, a kritériumot megcélzó vezetők ugyanis különböző akciókkal hajtották fel az értékesítést. Ezzel viszont gyakorlatilag kannibalizálták a következő három hónap eladásait és így a növekedés látványosan lassult a következő negyedévben.

Tanulság: az árbevétel és a növekedés hajtása mellett egyéb szempontokat is érvényesíteni kell a bónuszok meghatározásakor.

Kép: Pixabay

  1. Széleskörű piaci validáció
IT-szektorbeli befektetésünk hivatali ügyintézés digitalizálásán dolgozott. A fejlesztés nagyon jól ment, a csapat is rendkívül professzionális volt, az árbevétel viszont nem jött. Miért? Úgy tűnik, a hivatali ügyintézés szociális aspektusa még mindig nagyon erős, egyszerűen nem mindenki szeret online ügyeket intézni. További tanulság volt, hogy a szélessávú infrastruktúra fejlesztések ellenére jelentősen eltér Budapest és környéke, illetve a vidéki települések on-line ügyintézési hajlandósága.

Tanulság: minél szélesebb körben kell validálni a piaci igényt, hogy minél valósabb képet kaphassunk róla.

  1. Megfelelő értékesítési modell
Egy szintén az IT-szektorban működő vállalkozás külföldi piacokra szeretett volna lépni nagyvállalati termékével. A vállalkozás nem tudott érdemi nemzetközi értékesítési tevékenységet felépíteni, még az sem segített, hogy a cég egy német telkó multitól igazolt a corporate világban jártas, amerikai sales vezetőt. Végül Big4-cég alvállalkozójaként sikerült értékesíteni szolgáltatását a nemzetközi piacon.

Tanulság: az értékesítési kompetenciákat folyamatosan monitorozni kell, és meg kell találni az adott helyzethez megfelelő modellt a számos lehetőség közül.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo