Néhány kudarc, amiből rengeteget tanultunk

A startup-világban szeretünk sikertörténetekből inspirálódni. Tanulni azonban inkább a hibákból lehet mind a vállalkozóknak, mind a kockázatitőke-befektetőknek, ezért az eheti Venture Capital Summiton Török József hat kudarcot osztott meg a hallgatósággal a Széchenyi Tőkebefektetési Alap első 6 évéből.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A példákban szereplő minden cég azóta is működik, sőt, több is sikeres lett - tudósít a Széchenyi Tőkealap blogjának legfrissebb bejegyzése.

  1. A menedzsment megfelelő motiválása
Egy egészségipari vállalkozás menedzsmentjét próbáltuk éves bónuszokkal ösztönözni, amelyek pénzügyi eredményelvárásokhoz voltak kötve. A december üzleti értelemben nagyon jól is sikerült, a kritériumot megcélzó vezetők ugyanis különböző akciókkal hajtották fel az értékesítést. Ezzel viszont gyakorlatilag kannibalizálták a következő három hónap eladásait és így a növekedés látványosan lassult a következő negyedévben.

Tanulság: az árbevétel és a növekedés hajtása mellett egyéb szempontokat is érvényesíteni kell a bónuszok meghatározásakor.

Kép: Pixabay

  1. Széleskörű piaci validáció
IT-szektorbeli befektetésünk hivatali ügyintézés digitalizálásán dolgozott. A fejlesztés nagyon jól ment, a csapat is rendkívül professzionális volt, az árbevétel viszont nem jött. Miért? Úgy tűnik, a hivatali ügyintézés szociális aspektusa még mindig nagyon erős, egyszerűen nem mindenki szeret online ügyeket intézni. További tanulság volt, hogy a szélessávú infrastruktúra fejlesztések ellenére jelentősen eltér Budapest és környéke, illetve a vidéki települések on-line ügyintézési hajlandósága.

Tanulság: minél szélesebb körben kell validálni a piaci igényt, hogy minél valósabb képet kaphassunk róla.

  1. Megfelelő értékesítési modell
Egy szintén az IT-szektorban működő vállalkozás külföldi piacokra szeretett volna lépni nagyvállalati termékével. A vállalkozás nem tudott érdemi nemzetközi értékesítési tevékenységet felépíteni, még az sem segített, hogy a cég egy német telkó multitól igazolt a corporate világban jártas, amerikai sales vezetőt. Végül Big4-cég alvállalkozójaként sikerült értékesíteni szolgáltatását a nemzetközi piacon.

Tanulság: az értékesítési kompetenciákat folyamatosan monitorozni kell, és meg kell találni az adott helyzethez megfelelő modellt a számos lehetőség közül.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo