Kudarc cikkek
Túl nagy falat volt a Metro a cseh milliárdosnak
Daniel Kretinsky, a cseh milliárdos kudarcot vallott kísérletével, hogy megszerezze a Metro konszern többségi tulajdonát.
A bukás tartja vissza a vállalkozókat
Hiába szeretne vállalkozást indítani a magyarok túlnyomó többsége, csak töredékük mer belevágni, mert tartanak a kudarctól. Pedig egy friss pályázati programnak köszönhetően minden korábbinál kedvezőbb feltételek mellett lehet belevágni az új életbe.
Egy kérdésből megmondják, érdemes-e felvenni
A Starbucks volt HR-menedzsere szerint egyetlen kérdésből megállapítható, hogy valaki sikeres munkatárs lesz-e az új munkahelyén. Ennek a kérdésnek köze van ahhoz, hogy az illető képes-e tanulni a hibáiból és fejlődni. Sokkal többet jelent ez, mint bármi, amit leír a rezüméjében.
Szántó Peti: valamit nagyon elrontottam...
Egyből, ahogy történt legszívesebben szétzúztam volna mindent, de arra gondoltam, hogy nem szabad feladni - egy ostoba hiba tanulságait vonta le Szántó Péter friss vlog-bejegyzésében.
Miért fontos a fókusz az online vállalkozásban?
Rengetegszer előfordul, hogy egy új online vállalkozás vezetője irányt veszít, mert egyidőben túl sokfelé próbál mozdulni. Az összpontosításnak, összetartásnak és összehangoltságnak (amit most összefoglalóan és az egyszerűség kedvéért nevezzünk fókusznak) hiánya az üzlet mozdíthatatlanságához, végső soron kudarcához vezet.
Ha ezt a 9 pontot betartja, vonzani fogja a befektetőket
Egy stabilan működő vállalkozás alapfeltétele, hogy az alapítók már a korai fázisokban is körültekintően, a piaci viszonyokat alaposan feltérképezve járjanak el. Számtalan tiszavirág életű céget láthattunk már, amelyek noha rendelkeztek egy jó ötlettel, a precíz kivitelezés hiányában mégsem tudták üzleti keretek közé emelni azt. Ennek a problémának a kiküszöböléséhez nyújt segítséget a startupok számára az Investment Readiness Level (IRL) modell, amely 9 mérföldkövet határoz meg.
Egyedi ötletekkel lehet lenyomni az óriásokat
A nemzetközi kereskedelemben rohamosan nő az online értékesítések aránya. Globális szinten az online vásárlók 70%-a vásárolt külföldi webshopokból 2017-ben, míg ugyanez az arány egy évvel korábban csupán 6% volt. A külföldi piacra lépés tehát óriási lehetőséget jelent a hazai vállalatok számára, de sok lehet a buktató is.
Néhány kudarc, amiből rengeteget tanultunk
A startup-világban szeretünk sikertörténetekből inspirálódni. Tanulni azonban inkább a hibákból lehet mind a vállalkozóknak, mind a kockázatitőke-befektetőknek, ezért az eheti Venture Capital Summiton Török József hat kudarcot osztott meg a hallgatósággal a Széchenyi Tőkebefektetési Alap első 6 évéből.
Ha ezt akkor tudtam volna....
Milyen bölcsességet szűrtek le pályájukból és életükből üzletemberek és hogyan terelnék jobb irányba 24 éves önmagukat? Íme a világi érvényesülés és a belső kiteljesedés alapelvei.
Öt tanács fiatalkori önmagunknak
Utólag mindig okosak vagyunk. Bölcsebb, érettebb, tapasztaltabb önmagunk tanácsa jó pár kerülőutat, tévutat és hibát megspórolna nekünk, ha a jövőnkből el tudná juttatni emberi és szakmai jó tanácsát. Milyen tanácsot adnának 24 éves önmaguknak amerikai üzletemberek? Íme a világi érvényesülés és a belső kiteljesedés alapelvei.
A kudarctól nem leszel lúzer, csak ha belenyugszol
A magyar menedzserek, cégvezetők többsége retteg a bukástól, pedig ha megfelelően állunk hozzá, a kudarc csak egy fordulat a sztorinkban, és nem a történet vége. Teljes bukás csak akkor létezik, ha feladjuk.
Ember a cégben
Hendikeppel indult, korán önellátó lett, és tizennyolc évesen már megkereste az első millióját. Sikerek és kudarcok sorozata érte, a bőrén érezte a gazdasági válságot, de Jagodics Tamás onnan is felkelt, ahol mások már megadnák magukat a sorsnak.
A jövőképesség első pontja: ne ess pánikba!
Az, hogy fogalmunk sincs róla, mit hoz a jövő, nem jelenti azt, hogy nem kell készülnünk rá. Kreativitás és nyitottság nélkül biztos, hogy el leszünk veszve, de a legjobb tanács az, ami a kultikus Galaxis útikalauz stopposoknak című könyvben olvasható: Ne ess pánikba!
5 mód, hogy lélekben felálljunk egy kudarc után
A kudarctűrés elengedhetetlen egy vállalkozó számára, de egy idő után még a legbuzgóbb optimista is megrendül. Miután jön egy megsemmisítő csapás (vagy kettő, vagy öt), képesek vagyunk továbblépni? Vissza tudjuk szerezni a hitet és bizakodást, ami miatt eredetileg belekezdtünk? Jon Gordon az Entrepreneur.com-on megjelent cikkében ad hozzá némi segítséget!
9 sikerlecke J. K. Rowlingtól
A világ leggazdagabb írója, a Harry Potter-kötetek szerzője, J. K. Rowling valóban megküzdött a sikerért. Bukásról, álmodozásról és mások hibáztatásáról is megvan a véleménye.
Hibázzunk, mint a legnagyobbak
A legtöbben remegve nézünk szembe, a hibáinkkal, pedig maga Albert Einstein mondta, hogy a kudarc a siker folyamatának egy állomása. Biztosak vagyunk benne, hogy ezt a meglátást a tapasztalat szülte számára. Igen, még a nagyok is hibáznak, de ami lényeges, hogy tanulnak belőle.
Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz
Az amszterdami Startup Fest Europe-on tartott beszédéből kihagyott minden utalást az Uber elleni taxistiltakozásokról és a P2P-közlekedés jogi nehézségeiről. Inkább motivációs beszédet adott arról, hogyan legyen az ember jó vállalkozó. Mindezt az Uberrel és önéletrajzi vonatkozásokkal színesítve. Azt is megtudtuk, hogy mi az amerikai kiejtése az Uber szónak: ú-bőr.
A vegyesbolttól az Ovális Irodáig
Nem Donald Trump az első amerikai elnökjelölt, aki a gazdasági életből, komolyabb politikai tapasztalat nélkül a világ legerősebb országának vezetői posztjáért indul. Sőt, voltak akik nem csak megnyerték ezt a versenyt, hanem a történelem legnagyobb alakjai közé emelkedtek. Mutatunk most nyolc elnököt, aki vállalkozóként indult és végül a történelemkönyvek lapjain kötött ki.
Így zárjuk el magunkat a sikertől
A sikeres emberek sokszor hangoztatják, hogy az, hogy valaki mire jut, valójában fejben dől el. Ha nem is tudjuk magunk mozgatni az egész világot, van pár dolog, amit megtehetünk, hogy ne magunkat ejtsük csapdába.
Mika Häkkinen: Így legyünk győztesek
Mika Häkkinen korábbi Forma 1-es világbajnok aztán első kézből ismeri a siker leckéjét. A World Economic Forum Facebook oldalán közzétett videójában pedig meg is osztja, hogyan legyünk győztesek.
Kettőt fizet, egyet kap - így is lehet eladni
Még egy olyan egyszerű termék is, mint a hátizsák, lehet a társadalmi felelősségvállalás eszköze. Kovács Bori formatervező eredetileg diplomamunkának készítette a Cókmókot, majd a projekt startupszerű növekedésnek indult. De úgy tűnik, a küldetéstudat és a jó termék sem elég a sikeres vállalkozáshoz.
Öt mocskos igazság a vállalkozókról
A cégalapítás legnagyobb vonzereje a függetlenség: egyre többen szeretnének a maguk urává válni. Csakhogy van néhány olyan vonatkozása a cégvezetői létnek, amelyeket senki sem köt az induló vállalkozók orrára. Kivéve minket.
A milliomosok 4 követendő szokása
Valójában azok, akik igazán gazdagok lesznek, korántsem csak ülnek a pénzükön. Vannak bizonyos szokásaik, amelyeket mindenkinek érdemes követni, aki többre vágyik.
Honnan tudjuk, mikor kell feladni?
A vállalkozásnak elkerülhetetlen része az is, hogy olykor kudarcot valljunk. Ha jól csináljuk, anélkül leszünk képesek átvészelni az esetleges kudarcokat, hogy abba a vállalkozás, vagy mi magunk végleg összetörnénk. Ehhez viszont tudatos felkészülésre van szükség - mondja szakértőnk.
Nem ciki újrakezdeni!
Negatív felhang kapcsolódik a magyar közgondolkodásban az újrakezdés fogalmához, mivel korábbi kudarcot feltételez. Pedig az elakadások felismerése a sikernek tulajdonképpen feltétele.
Egy bukás krónikája
Közel egymilliárd dollár tőkebefektetéssel és világmegváltó vízióval vágott bele Shai Agassi izraeli startuper a Better Place elnevezésű vállalkozásba. Az olcsó elektromos autókat ígérő vállalkozót a világot forradalmi módon átalakító startupként tartották számon egészen a 2013 májusában bekövetkezett bukásig. Íme, egy 21. századi tanmese.
Kudarcleckék kézikönyve
A céges szervezeteknek éppúgy van életgörbéjük, mélypontjuk, csúcspontjuk s gyógyítható működési zavaraik, mint az emberi testnek. A How the Mighty Fail: And Why Some Companies Never Give In című könyvben a céges entrópia, energiavesztés, szétesés és bukás előjeleit elemzi Jim Collins.