Fogyasztó cikkek


Mi történik? Kevesebbet vásárolnak a németek

Mi történik? Kevesebbet vásárolnak a németek  

Németországban gyorsult a kiskereskedelmi forgalom csökkenése decemberben havi összevetésben.
Van, amit sokan elfelejtenek, ha egy ingatlan gazdát cserél

Van, amit sokan elfelejtenek, ha egy ingatlan gazdát cserél 

A villamos energiát, földgázt, távhőt vagy vezetékes vizet fogyasztó személyében bekövetkezett változást 15 napon belül be kell jelenteni a szolgáltatónál - hívta fel a figyelmet a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).
Nagy változásokat hozott az új év a jótállásban - mit jelent mindez?

Nagy változásokat hozott az új év a jótállásban - mit jelent mindez? 

Január elejétől már a megvásárolt termék árától függ a kötelező jótállás időtartama, így emiatt jobban kell figyelni a termék árára, hiszen akár forintokon is múlhat, hogy hosszabb, vagy rövidebb az az időszak, ameddig egy hiba miatt a panaszkezelésben a kereskedő a felelős – írja a blokkk.com.
Hiába a sok vásárló, ha nincs munkaerő

Hiába a sok vásárló, ha nincs munkaerő 

Országszerte emelkednek a fizetések, többek között ennek hatására közel 10 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi üzletek forgalma. A szupermarketek tulajdonosai ennek ellenére sincsenek könnyű helyzetben. Az egyre nagyobb bérigények megnehezítik a kereskedők dolgát.
Rég nem volt ilyen pesszimista a magyar ipar

Rég nem volt ilyen pesszimista a magyar ipar 

Az üzleti várakozások december óta romlanak, legnagyobb mértékben az iparban és az építőiparban. Áprilisban a legnagyobb visszaesés az iparban, a legkisebb a szolgáltató szektorban következett be – a GKI friss elemzése szerint.
Bízhatunk-e az élelmiszer-jelzésekben?

Bízhatunk-e az élelmiszer-jelzésekben? 

A blockchain felhasználása a transzparens és megbízható nyomon követés biztosítása révén az élelmiszeripari szereplők számára is komoly versenyelőnyt jelenthet, a szorosabb fogyasztói kapcsolatok kialakítása mellett lehetőséget ad a minőségbiztosításra és a tevékenységek optimalizációjára.

Olcsóbb lehet a földgáz az új szabályozással 

Az Európai Parlament nagy többséggel fogadta el az uniós földgázpiacra vonatkozó szabályok reformját, amely az Unióba belépő összes gázvezetékre kiterjeszti az uniós szabályozást (beleértve a versenyjogi szabályokat is).
Már megint az autók körül derült ki óriási disznóság

Már megint az autók körül derült ki óriási disznóság 

Az Európai Bizottság március 5-én összesen közel 370 millió euró bírságot szabott ki amiatt, hogy autóbiztonsági alkatrészeket beszállító vállalkozások éveken keresztül kartelleztek egymással. Ez az eljárás csak a jéghegy csúcsa: a Bizottság az elmúlt öt évben több mint két milliárd euró bírsággal sújtott gépjárműalkatrész-beszállító cégeket a fogyasztók megkárosítása miatt.
Az ötlet és a kényelem tarolt a fogyasztók körében

Az ötlet és a kényelem tarolt a fogyasztók körében 

A prémium kategóriába tartozó, illetve kényelmi termékek előretörését hozta az idei év Az Év Terméke Díj választáson. Ezúttal 20 kategóriában hirdettek győztest és több új termék is bekerült a díjazottak közé.
Online is egyre többet költünk a prémium termékekre

Online is egyre többet költünk a prémium termékekre 

A magyarok közel fele már online szerzi be a kívánt prémium terméket, ezzel lassan közelít a 61 százalékos európai és a 69 százalékos világátlaghoz. Sőt 15 százalék akár szívesen rendel a tengerentúlról is, és leginkább magasabb minőségű kávéért/teáért ad ki több pénzt.

Izgulunk az adatainkért, miközben önként átadjuk azokat 

A hazai internetezők kétharmada aggódik a róla tárolt információk biztonsága miatt, az adatvédelmi tájékoztatókat mégis csak a megkérdezettek mintegy 20 százaléka olvassa el – hangzott el a témában rendezett konferencián.

Reggel kinézünk valamit, estére drágább lesz 

Míg a városi üzletekben az árak nagyjában-egészében állandók, az internetes kereskedelemben vagy például a benzinkutaknál állandóan változnak. Ez bosszantja a vásárlókat – még abban az esetben is, ha jól járnak.

Ügyfélélmény: jónak lenni már nem elég 

Olyan ügyfélélményt kell nyújtani, ami felülmúlja a fogyasztó várakozásait. Ez a vásárlói lojalitás záloga. Ennél kevesebbet, vagyis a kielégítő színvonalú terméket vagy szolgáltatást máshol is könnyen kaphat az ember. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.

Az unióban nem lehetnek másodosztályú termékek és vásárlók 

Ha vállalatok egész Európában forgalmaznak egy terméket, amelynek országonként eltérő a minősége, akkor nem címkézhetik fel ugyanúgy és látszólag ugyanazzal a márkával, mert az a fogyasztók félrevezetését jelenti, fogalmaztak az EP képviselői.

Social Media 2018: közösséget építünk 

A Piac & Profit Social Media 2018 című konferenciáján az online marketingszakma elismert szakemberei adtak képet arról, hol tart ez a terület, és milyen új eszközök, megoldások állnak rendelkezésünkre az irdatlanul gyors fejlődésben.

A Shell vezérigazgatója támogatja a benzin betiltását 

Angliában 2040-től tiltanák be a fosszilis üzemanyagok használatát, de a zöldek és egyes parlamenti képviselők már egy korábbi időpont mellett kardoskodnak. A Shell vezére támogatja az ötletet. A nagy autógyárak és olajcégek felismerték, hogy kénytelenek felkészülni egy olaj utáni korszakra.

Az elégedett ügyfél is elcsábítható 

Elkötelezett munkavállaló nélkül nincs remek ügyfélélmény. Az elégedett kliens pedig hajlandó mélyebbre nyúlni a zsebében. Erről is szó esett a Piac & Profit Cégmarketing - 2018 című konferenciáján.

Online kétszer annyit is vásárolunk 

Az éves forgalom tekintetében érett piaccá fejlődött a hazai e-kereskedelem. Még van növekedés, de már lassul, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján tartott előadásokból. A vásárlók közel kétharmada vidéki. Ha online vásárolunk, kétszer többet rakunk a kosarunkba, mint amikor egy fizikai áruházban válogatunk.

A lassú ügyintézéssel van a legtöbb bajunk 

A fogyasztók alapvetően elégedettek az egyetemes villamosenergia-szolgáltatók teljesítményével, de 18 százalékuk lassúnak tartja a panaszügyek kivizsgálását - derül ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) vizsgálatából.

Hűségesek a fogyasztók a társadalmilag elkötelezett márkákhoz 

Egy közvélemény-kutatás szerint a vásárlóknál növeli a márkahűséget az, ha a cégek felvállalnak egy határozott nézetet egy-egy társadalmi kérdésben. A vállalatok politizálása tehát jó „befektetés”.

Ezért vásárolunk eszetlenül 

Többre becsüljük a vagyonunkat, mint amekkora. Gazdagabbnak érezzük magunkat, mint amennyire el vagyunk eresztve anyagilag. És megveszünk mindent hitelre, nem gondolva a holnapra, a törlesztési kötelezettségekre. Az emberek kétharmada így működik. Vagy Te a maradék egyharmadba tartozol? Így tudhatod meg.

A vásárlók azonosulnak a társadalomtudatos márkákkal 

Ha két kényelmet és minőséget nyújtó cég közül kell választani, az fog győzni, amelyik valamilyen pluszt tud felmutatni az éthoszában, az üzletpolitikájában: lehetőleg társadalmi elkötelezettséget és szerepvállalást. Ilyenek a B vállalatok, melyek világjobbító, etikus értékrendjével versenyelőnyre tesznek szert. A munkaerő megtartásában is erősek ezek a cégek.

Ezért követ téged a hirdetés 

Hogyan működik a fogyasztó agya? Hogyan lehet vásárlásra ösztönözni? Milyen szokások figyelhetők meg a vásárlók körében? A téma szakértői a legfrissebb trendeket ismertették a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.

Azt lehet eladni, amit az emberek nélkülözhetetlennek tartanak 

Hogyan reagál egy globális élelmiszeripari vállalat a világgazdaság korszakos átalakulására? Erről nyilatkozott, sok vállalkozónak megszívlelendő tanácsokat adva Mark Schneider, a Nestlé vezérigazgatója.

Kezdjük elfogadni az önvezető autókat 

Jelentős mértékben nőtt az elmúlt egy évben az önvezető autók elfogadottsága a fogyasztók körében világszerte – derül ki a Deloitte felméréséből. A legtöbben ismert, általuk megbízhatónak tartott márkától származó önvezető autóba ülnének be.

A siker titka a világjobbítás? 

A társadalomtudatos cégforma, a B Corp növekedésének mértékéről állt elő meglepő adattal egy brit kutatás. Az ilyen vállalkozások huszonnyolcszor gyorsabban nőnek, mint Anglia GDP-je, mely évente 0,5 százalékkal bővül.

A szolgáltató sem tehet meg bármit, ha áramlopást gyanít 

Szigorodnak a vélelmezett áramlopás esetére vonatkozó eljárási szabályok, a 2018. február 19-étől érvényes Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal (MEKH) rendelete a fogyasztót is védi – mondta Baranovszky György, a Budapesti Békéltető Testület (BTT) elnöke.

Csinosnak kell lenniük az üzletasszonyoknak 

Kimondták a tabut: a nőket még mindig elsősorban a külső alapján ítéli meg a férfisoviniszta üzleti világ. Illetve az ész alapján is, de az intelligencia önmagában nem elég. Az aduász a külső. Egy üzletasszonynak szépséggel is kell rendelkeznie, különben nem viszi semmire, véli Barbara Corcoran ingatlanmogul.

Jön a büntetés, ha „elmegy” az áram 

Az 50 kW feletti teljesítménnyel rendelkező szolárparkok esetében is elvárás a villamosenergia-hálózat távfelügyeleti rendszerébe történő integrálás. A Phoenix Contact fejlesztése révén tavaly több mint 700 000 ügyfélnél sikerült a jelentkező hiba beavatkozási idejét 3 perc alá szorítani.

A Nomád, a Játékos és az Üzletkötő 

Három globális trend van kialakulóban a fogyasztói magatartások terén – az Oracle legfrissebb felmérése szerint. A kutatás több mint 15 ezer fogyasztó vásárlási szokásait vizsgálta a mobil fizetési megoldások, az áruvisszaküldés és az új technológiák elfogadása körében.

Megtörtént: az ügyfelek átvették a hatalmat 

Felértékelődött az ügyfelek kezelése és az optimális ügyfélélmény nyújtása a cégek prioritásai között. Nem elég már a jó szándék, a vállalkozásoknak a kliens fejével és szívével kell vizsgálni a termékkel vagy szolgáltatással való érintkezés összes pontját. A szakma legjobbjai számos oldalról világították meg az ügyfélkezelés témáját a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján.

A fiatalabb ügyfelek lojalitásához több kell egy márkától 

A Ricoh Europe az iparágban elvégzett új tanulmánya kiemelte az egyes generációk közötti különbségeket az ügyfélszolgálati elvárásokban. Az idősebb korcsoportok kevésbé megbocsátónak bizonyultak a márkákkal szemben, míg a fiatalabb ügyfelek sokkal több információt várnak mind már a megfontolás illetve az értékesítés utáni szinten is, hogy tartós kapcsolatot építhessenek ki a márkákkal.

Hogyan kezeljük a negatív fogyasztói beszólásokat a neten? 

Alapszabály, hogy muszáj reagálni a negatív fogyasztói véleményekre az interneten. Mert nemcsak az elégedetlenkedő személynek válaszolunk, hanem az összes többi vásárlónak és potenciális ügyfélnek, aki olvassa a fikázó beszólást.

Cégmarketing: így lehet megtalálni egy brandnek a célközönségét 

A márkák a fogyasztó más-más igényeit elégítik ki. Ma ezek függvényében helyezik el és definiálják magukat a brandek. A márkaküldetés és az ebből következő márkaüzenet megfogalmazása egyszerűséget és tömörséget igényel. Azonban ezt megfogalmazni nem könnyű.

Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 2. rész 

A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a júzereket. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Íme, a tranzakcióhoz terelés utolsó lépései.

Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 1. rész 

A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy ezek az ikonok hogy néznek ki és hol helyezzük el őket a honlapon.

Sose találná ki, mit jelentenek a legismertebb márkanevek 

Rendszeresen vásároljuk a terméiket, látogatjuk az áruházaikat, mégsem feltétlenül tudjuk, hogy mit jelentenek a márkaneveik. Némelyik jelentése elég meglepő. Van köztük rövidítés, latin szó, sőt elgépelés is.

Komoly mankó a reklamációs jegyzőkönyvek felvételéhez 

A fogyasztóvédelmi vizsgálatok során a kereskedelmi egységek, üzletek számára hagyományosan tipikus banánhéjnak számít a reklamációs jegyzőkönyvek kezelése: a fogyasztóvédelmi hatóság az előző évben az ügyben lefolytatott ellenőrzései során az esetek 48 százalékában talált szabálytalanságot. A fogyasztóvédelmi bírság akár egyetlen jegyzőkönyv kitöltési hibája miatt is elérheti a 100-200 ezer forintos összeget. Magyarországon elsőként egy startup, a Panaszkezelő.hu kínál átfogó, ingyenesen is elérhető támogatást a boltok számára e problémák megelőzésére.

A piacnak és a fogyasztóknak is káros a kartell 

Sorra indulnak perek kartellező vállalkozások ellen, amelyekben a kartell miatt sérelmet szenvedett piaci szereplők kívánják felmerült többletköltségeiket megtéríttetni. Az EU irányelvén alapuló és a magyar jogba ez év elején átültetett, a kártérítési igények hatékonyságát elősegítő rendelkezések lassan elérik céljukat. Az új szabályozás értelmében jelentősen könnyebb lett az elszenvedett kár bizonyítása, hatékonyabban megismerhetőek a kartellezés dokumentumai, a jogsértést tényét pedig nem kell újra igazolni – foglalta össze a Jalsovszky Ügyvédi Iroda.

A fogyasztók nincsenek tisztában uniós jogaikkal 

Az idei első negyedévben javuló fogyasztóvédelmi tájékozottságot és a panaszok számának növekedésében is megmutatkozó erősödő fogyasztói tudatosságot, ugyanakkor kissé csökkenő bizalmat jelez a Fogyasztóvédelmi Index – számol be a mutatót kidolgozó CP Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó.

Családonként negyedmilliót költöttünk el felelősen 

Egész Európában ritkaságszámba menő beszámoló jelenik meg a Föld Napjára: végre Magyarországon megbecsülték a tudatos vásárlás piacát. „Kialakulóban van egy olyan réteg, amely a fogyasztásból fakadó problémákat és annak következményeit felismerve szívesen áldoz egy fenntarthatóbb világra és csökkenteni kívánja az ökológiai lábnyomát” - összegez a Tudatos Vásárlók Egyesülete, a MagNet Bank és a GfK friss felmérése.

Kiszolgáltatott célcsoportok 

A vállalkozások természetes törekvése, hogy termékeikből, szolgáltatásaikból minél többet értékesítsenek, lehetőleg minél kisebb befektetés, ráfordítás árán. Az is közhely, hogy bár ebből a vállalkozások hasznot húznak, de szerencsés esetben a vásárlók és az ügyfelek számára is előnnyel jár a tranzakció – olvasható a Tiszta verseny blogon.

Lassan halad a vegyszerek kivonása a ruhagyártásból 

A divatipar világmárkái egyre többet tesznek azért, hogy zöldítsék termelési folyamataikat. De az ökoszisztémák mellett a fogyasztó teste, vagyis az emberi szervezet is olyan közeg, amelyet kímélni kell. 2020-ra vegyszermentesebb lesz a divatvilág.

Így játsszunk hűségre 

Mindenki szeret versenyezni, több pontot gyűjteni, mint mások, szereti a jutalmakat, és szeret szórakozni. A játékosítás pontosan erre a viselkedésre épít, és a marketingben is használható. A gamification segítségével a vásárló többször lép érintkezésbe a márkával.

Átlépett egy tabut a Tesla vezér 

Musk sértőnek talált egy beszólást a neten és tett róla, hogy aki posztolta, ne vehessen többé Tesla autót. Nem érdekelte, hogy az illető nem egyszerű fogyasztó, hanem kockázati tőkés.

A legnagyobbak is megszenvedhetik a zöldülést 

A párizsi klímacsúcs kapcsán számos multi konkrét vállalásokat fogalmazott meg környezetszennyezése mérsékléséről. A legambiciózusabb mindegyik közül talán Unilever volt: 2020-ra felére csökkentené ökolábnyomát. Ez 1000 márkás terméket érint.

Jövőre is emelkedik a fizetésünk 

Globálisan 2,5%-kal növekednek a reálbérek, amelyre hosszú ideje nem volt példa. Ez azonban nem csak a valóban magas emeléseknek, hanem a rekord alacsony inflációnak is köszönhető – mutat rá a Hay Group menedzsment tanácsadó cég elemzése. Akárcsak idén, Magyarország jövőre sem marad el ettől, átlagosan 2,4%-kal emelkednek majd a reálbérek.

Kibújhat-e a bank a devizahitel-elszámolás alól? 

Márciusban elindult a fogyasztói devizahitelekkel való kötelező elszámolás, amely alapján a bankok el kell számoljanak a fogyasztói kölcsönszerződéseikben alkalmazott árfolyamréssel, valamint a tisztességtelennek minősülő kamat- és díjemelések összegével. Van azonban, aki olyan levelet kapott a pénzintézettől, hogy bár magánszemélyként vásárolta a gépjárművet, de a jármű jellegéből adódóan ő mégsem minősülhet fogyasztónak. Valóban így van-e ez?
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Karácsony, feketeleves nélkül – interjú

Karácsony, feketeleves nélkül – interjú 

Egyre ijesztőbb hírek jönnek az online, telefonos pénzügyi bűncselekmények, lopások és csalások terjedéséről, lényegében bárki potenciális áldozat lehet.

Költségkímélés

Valami elindult: országosan csökkenek a bérleti díjak

Valami elindult: országosan csökkenek a bérleti díjak 

Az országos albérletpiacon novemberben is csökkent az átlagos lakbér havi összevetésben, mégpedig 0,6 százalékkal.

Jogi kisokos

Így ne legyen lehúzás a karácsonyi vásárlásokból

Így ne legyen lehúzás a karácsonyi vásárlásokból  

A vásárlásainkat tudatosan és körültekintően végezzük, miközben tisztában vagyunk fogyasztói jogainkkal is.

Klímablog

Teslára hajtanak a hazai cégek az e-autó pályázaton

Teslára hajtanak a hazai cégek az e-autó pályázaton 

A Tesla érte el elsőként a félezres igényelt darabszámot a 30 milliárd forintos keretösszegű vállalati e-autó pályázaton.

Gazdaság

Bezárt a magyar elit, a gazdagok száma nem nő, de a vagyonuk nagyon

Bezárt a magyar elit, a gazdagok száma nem nő, de a vagyonuk nagyon 

Elitklubok és digitális privátbankárok világa jön – megjelent a Blochamps Capital hagyományos Exkluzív Privátbanki interjúkötete.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo