A Shell vezérigazgatója támogatja a benzin betiltását

Angliában 2040-től tiltanák be a fosszilis üzemanyagok használatát, de a zöldek és egyes parlamenti képviselők már egy korábbi időpont mellett kardoskodnak. A Shell vezére támogatja az ötletet. A nagy autógyárak és olajcégek felismerték, hogy kénytelenek felkészülni egy olaj utáni korszakra.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A négy gyermekes, 60 éves Ben van Beurden, a 2017-ben 305,1 milliárd dolláros árbevételt és 12,97 milliárd dollárnyi profitot elkönyvelő Royal Dutch Shell vezérigazgatója "üdvözli" azt az ötletet, hogy a tervezett 2040-ről előbbre hozza az angol kormány a fosszilis üzemanyagok betiltását szigetországban. Ezt több parlamenti képviselő, zöld aktivisták és elemző intézetek is javasolták.

A 24,29 millió eurós éves fizetést felvevő cégvezér a The Guardian brit napilapnak azzal indokolta véleményét, hogy a világos szabályozási környezet megkönnyíti az olyan nagyvállalatok munkáját, mint a Shell, főleg a befektetési döntések terén, másrészt segíti a fogyasztók átállását is az elektromos közlekedésre.

Mit jelent ez? Azt, hogy az olajmultik valamilyen szinten már belátták, az elektromos járművek térnyerése megállíthatatlan, de főleg azt, hogy a vásárlóközönség tisztában van a fosszilis üzemanyagok elégetésének káros voltával, és inkább zöldebb megoldást választana.

Ben van Beurden, a Royal Dutch Shell vezérigazgatója.
(Fotó: José Cruz/Agencia Camara/wikipedia)

Az olajvállalatok stratégiája az, hogy bármilyen is legyen a jövő energiája, azt ők akarják szolgáltatni, akár megújuló az, akár nem. A Shell például azzal válaszolt az elektromos autók térnyerésére, hogy megvásárolt több olyan céget, melyek az eletkromos autók infrastruktúráját adják, vagyis az akkutöltőállomások technológiáját. A BP pedig júniusban 130 millió fontért (nagyjából 171 millió dollárért) vette meg Anglia legnagyobb elektromos autó töltőkkel foglalkozó cégét, a Chargemastert, mely már 6500 töltőpontot üzemeltet. A vállalkozás a BP 1200 benzinkútjánál létesít még töltőket.

A BP Németországban is résztveszt egy akkutöltőpontokat létesítő pilotprojektben. A BP januárban 5 millió dollárért vette meg a Freewire Technologies céget, a Shell pedig egy holland céget, a New Motiont szerezte meg, mely 30 000 akkutöltőpontot üzemeltet Európa-szerte.

A BP 500 millió dollárt különített el akvicíziókra, hogy bevásárolja magát az elektromos mobilitás szektorába. De ez még mindig kicsiny hányada annak a 16-16 milliárd dolláros befektetési volumennek, amit évente cégvásárlásokra fordít a BP.

(The Guardian)

Angol e-autók
Angliában körülbelül 140 000 villanyautó szaladgál az utakon. Az elektromos járművek 2 százalékát teszik ki az új autók eladásainak. 2040-re a tervek szerint 12 millió elektromos autóval közlekednek majd Anglia közútjain.
 

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo