A Shell vezérigazgatója támogatja a benzin betiltását

Angliában 2040-től tiltanák be a fosszilis üzemanyagok használatát, de a zöldek és egyes parlamenti képviselők már egy korábbi időpont mellett kardoskodnak. A Shell vezére támogatja az ötletet. A nagy autógyárak és olajcégek felismerték, hogy kénytelenek felkészülni egy olaj utáni korszakra.

A négy gyermekes, 60 éves Ben van Beurden, a 2017-ben 305,1 milliárd dolláros árbevételt és 12,97 milliárd dollárnyi profitot elkönyvelő Royal Dutch Shell vezérigazgatója "üdvözli" azt az ötletet, hogy a tervezett 2040-ről előbbre hozza az angol kormány a fosszilis üzemanyagok betiltását szigetországban. Ezt több parlamenti képviselő, zöld aktivisták és elemző intézetek is javasolták.

A 24,29 millió eurós éves fizetést felvevő cégvezér a The Guardian brit napilapnak azzal indokolta véleményét, hogy a világos szabályozási környezet megkönnyíti az olyan nagyvállalatok munkáját, mint a Shell, főleg a befektetési döntések terén, másrészt segíti a fogyasztók átállását is az elektromos közlekedésre.

Mit jelent ez? Azt, hogy az olajmultik valamilyen szinten már belátták, az elektromos járművek térnyerése megállíthatatlan, de főleg azt, hogy a vásárlóközönség tisztában van a fosszilis üzemanyagok elégetésének káros voltával, és inkább zöldebb megoldást választana.

Ben van Beurden, a Royal Dutch Shell vezérigazgatója.
(Fotó: José Cruz/Agencia Camara/wikipedia)

Az olajvállalatok stratégiája az, hogy bármilyen is legyen a jövő energiája, azt ők akarják szolgáltatni, akár megújuló az, akár nem. A Shell például azzal válaszolt az elektromos autók térnyerésére, hogy megvásárolt több olyan céget, melyek az eletkromos autók infrastruktúráját adják, vagyis az akkutöltőállomások technológiáját. A BP pedig júniusban 130 millió fontért (nagyjából 171 millió dollárért) vette meg Anglia legnagyobb elektromos autó töltőkkel foglalkozó cégét, a Chargemastert, mely már 6500 töltőpontot üzemeltet. A vállalkozás a BP 1200 benzinkútjánál létesít még töltőket.

A BP Németországban is résztveszt egy akkutöltőpontokat létesítő pilotprojektben. A BP januárban 5 millió dollárért vette meg a Freewire Technologies céget, a Shell pedig egy holland céget, a New Motiont szerezte meg, mely 30 000 akkutöltőpontot üzemeltet Európa-szerte.

A BP 500 millió dollárt különített el akvicíziókra, hogy bevásárolja magát az elektromos mobilitás szektorába. De ez még mindig kicsiny hányada annak a 16-16 milliárd dolláros befektetési volumennek, amit évente cégvásárlásokra fordít a BP.

(The Guardian)

Angol e-autók
Angliában körülbelül 140 000 villanyautó szaladgál az utakon. Az elektromos járművek 2 százalékát teszik ki az új autók eladásainak. 2040-re a tervek szerint 12 millió elektromos autóval közlekednek majd Anglia közútjain.
 

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo