Fogyasztó cikkek


Félévszázados rekord: aszály miatt drágulnak az élelmiszerek

Félévszázados rekord: aszály miatt drágulnak az élelmiszerek 

1956 óta nem volt ilyen szárazság Észak-Amerikában, mint az elmúlt hónapokban. A súlyos vízhiány és a tönkrement termés miatt az USA tagállamain belüli "megyéknek" (county) mintegy felét nyilvánította katasztrófa-sújtotta területté a Mezőgazdasági Minisztérium (USDA), jelentette a CNN hírtelevízió.
Nem az EB, hanem a meleg miatt nő a sörfogyasztás

Nem az EB, hanem a meleg miatt nő a sörfogyasztás 

A nagy sportesemények kapcsán a sör és a sós ropogtatnivalók forgalmának emelkedésére számítanak a gyártók, kereskedők. Az elmúlt hat év adatainak vizsgálata alapján azonban nem mutatható ki egyértelmű összefüggés a rendezvények és a vásárlások között.
Bizakodóbbak vagyunk, de hitelt nem vennénk fel

Bizakodóbbak vagyunk, de hitelt nem vennénk fel 

Bár továbbra is jelentősen elmarad az elmúlt két év azonos időszakában mért értéktől, 2012 júniusában emelkedett a GfK Komplex Fogyasztói Bizalom Indexének értéke az első negyedévhez képest. A hitelfelvételi kedv némiképp az eddigieknél is alábbhagyott.
Több ezer magyar fogyasztó kaphat ingyen okos mérőt

Több ezer magyar fogyasztó kaphat ingyen okos mérőt 

Európában is egyedülálló módon összefogott négy budapesti közműszolgáltató, az ELMŰ Hálózati kft., a Főgáz Földgázelosztási kft., a FŐTÁV Zrt. és a Fővárosi Vízművek Zrt. és közösen indították el okos mérési pilot projektjüket.
Jót tett a kiskereskedelemnek a hőség és az EB

Jót tett a kiskereskedelemnek a hőség és az EB 

A kiskereskedelmi forgalomban a hőség alatt nő az ásványvíz-, sör- és jégkrémeladás. Az elmúlt napok meleg időjárása miatt lényegesen emelkedett a nyári szezonális termékek iránti kereslet.
Kevesebb szegény, egyre gazdagabb gazdagok

Kevesebb szegény, egyre gazdagabb gazdagok 

2020-ra kevesebb szegény nemzet lesz, a jómódú országok pedig még nagyobb gazdagságra tesznek szert. Magyarország az évtized végére már az érett fogyasztói csoportba fog tartozni, ahol a legtöbbet szórakozásra és egészségügyre költenek, ahol az állam nem gondoskodik az ellátásról.
Tudatosabb fogyasztás lendítené fel a gazdaságot

Tudatosabb fogyasztás lendítené fel a gazdaságot 

Az európai fogyasztók „tudatosabbá tételével" növelné az Európai Bizottság az uniós fogyasztási kiadásokat és ezáltal lendítené föl a stagnáló gazdaságot. 
Hatott a kampány: csak tiszta energiát használ az Apple

Hatott a kampány: csak tiszta energiát használ az Apple 

A Greenpeace, környezetvédő mozgalmak és tudatos vásárlókat képviselő csoportok nyomására az Apple végre rászánta magát: ezentúl csak megújuló energiahordozókból nyert elektromos árammal működteti amerikai szerverközpontját.
Melyik városban lehet olcsóbban élni?

Melyik városban lehet olcsóbban élni?  

Az Economist Intelligence Unit fél évente kiszámolja és közzéteszi azon nagyvárosok listáját, melyekben a legköltségesebb az élet. Az idei toplistán Zürich lekörözte a korábbi győztes Tokiót. Annyira költséges Svájcban az élet, hogy 20 éve először került Zürich az összesítés élére. Ha olcsón kíván élni, költözzön közel-keleti és közép-ázsiai országokba.
Ilyennek kéne lennie a jövő boltjának

Ilyennek kéne lennie a jövő boltjának 

Még legalább hároméves válságra, az internetes áruházak további térhódítására és a fogyasztás újabb csökkenésére rendezkednek be a magyar üzletek - hangzott el a háromszáz vezető részvételével Siófokon megrendezett Laurel Retail 2011 kereskedelemszakmai konferencián. 

A luxusnak nem árt a válság 

Az álomautó, a csillogó jacht, az üvöltően drága órák, a különleges ékszerek, kozmetikumok, egyes pezsgők és néhány divatcikk - ezek a luxustermékek legfontosabb kategóriái. A 80-100 milliárd dollárra becsült piacot a világgazdasági válság sem rázta meg.

Plázába a gazdagok és a fiatalok járnak 

Ötből mintegy két honfitársunk elsősorban különálló boltokban vásárol, bár sokszor kényszerűségből - derül ki a GfK Hungária bevásárlóközpontokról szóló idei felmérésének eredményeiből. A plázákat főként a fiatalok, a magas jövedelműek és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők látogatják.

Környezettudatos életmódot valósítottak meg az ÖkoKörök 

Lezárult a nemzetközi EcoTeams program hazai adaptációja és bevezetése: a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) 2010 és 2011 folyamán jó 250 háztartás bevonásával próbálta ki és dolgozta ki a nemzetközi szinten legjobb gyakorlatként számon tartott viselkedésváltoztatási program hazai változatát. Pozitívak a 37 ÖkoKör eddigi tapasztalatai.

Mégsem dárgul a gáz... 

A nemzeti fejlesztési miniszter új rendelete értelmében nem emelkednek a lakossági gázárak, mivel nem változtatnak az egyetemes szolgáltatás árán, s így a Széll Kálmán Tervben megjelölt céloknak megfelelően nem növekednek a lakossági terhek sem - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán az MTI-vel.

Okos mérőkkel csökkenthetjük áramfogyasztásunkat 

Hamarosan indulnak a hazai áramszolgáltatók úgynevezett okosmérési kísérleti projektjei; a tesztek eredményei alapján dől el, hogy Magyarország milyen szabályozási és üzleti modellel tegyen eleget annak az uniós elvárásnak, mely szerint 2020-ra a háztartások mintegy 80 százalékában a szolgáltató és a felhasználó közötti kommunikációt lehetővé tévő fogyasztásmérés lehetőségét (azaz okosmérést) kell biztosítani, jelentette a Világgazdaság hivatkozva az MTI.

Megadóztatják a chipseket és kólákat 

A Világgazdaság úgy tudja, eltérő mértékű népegészségügyi termékdíjat vetne ki a kormány a töményen sózott és cukrozott élelmiszerekre és italokra, és a korábbi elgondolásokhoz képest szűkült a megadóztatásra javasolt terméklista, amelyre egyelőre nem kerültek fel a hamburgerek, a készételek és az alkoholféleségek.

"Nulla hulladék" életvitel: lehetséges? 

A Hulladék Munkaszövetség ahhoz nyújt segítséget, hogy mindennapi életvitelünkben is megvalósítsuk a zöld gondolatokat. Honlapján már több mint 100 gyakorlatot tártak az érdeklődők elé a hulladékmentes életvitelről.

A magyar fogyasztónak kell a vasárnap 

A magyarok 48 százaléka, 1,9 millió család vásárol vasárnap - derült ki a TNS Hoffmann által végzett országos felmérésből. A május második hetében lezajlott kutatásból megtudhatjuk azt is, hogy a vasárnapi vásárlók által elköltött alkalmanként átlag 12.500-15.000 Ft alapján a törvénytervezet által érintett éves forgalom is százmilliárdos nagyságrendű lehet.

Mit akar a digitális fogyasztó? 

Alapvető szokások változnak meg akkor, amikor valaki aktívan kezdi használni a világhálót. A digitális fogyasztó másképpen dönt, mást és máshogyan keres.

Bár George Lucas is venne, nyereséget nem termel 

Fényévekre van a profittól az elektromos autók gyártása, és további technológiai áttörések kellenek ahhoz, hogy egy feltöltéssel 150-200 kilométernél is nagyobb távot tudjanak megtenni e járművek. A piaci szereplők mégis bíznak e kis réteget kiszolgáló piaci szegmens növekedésében.

Elektromos autók: előnyök és hátrányok 

Alapvetően városi közlekedésre alkalmasak, 90-130 kilométert tudnak megtenni egy akku-feltöltéssel, végsebességük 110 km/h. Üzemeltetési költségük -a gyártók állítása szerint- negyedannyiba kerül, mint a fosszilis üzemanyaggal közlekedő autóké. Áruk ugyan jócskán felülmúlja a hagyományos járművekét, de a világon mindenütt egyre több kormány kínál adókedvezményt vagy állami támogatást a megvételükhöz.

Inkább szelektíven szemetelünk... 

Nemzetközi felmérés eredményei szerint jobban teljesítenek az emberek a szelektív hulladékgyűjtés területén, mint a többi fogyasztói szokás megváltoztatásában. A 28 országra kiterjedő vizsgálat szerint a nők és az idősebbek viselkednek környezettudatosabban. - derül ki az ELTE TÁTK hírleveléből.

Ha sokat iszol, bajod lesz tőle! 

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) javasolja, hogy legyen kötelező a szeszes italok csomagolásán feltüntetni az összetevőket, és hívják fel a figyelmet a mértéktelen alkoholfogyasztás veszélyeire.

Öko-tudatos párok és családok: gyakori a veszekedés 

Egyre több pár és családtag fordul környezettudatos gondolatkörből sarjadó konfliktusokkal a pszichológusokhoz, főleg a nyugati társadalmakban. A család különböző tagjainál rendszerint nem azonos az ökológiai elkötelezettség, s ebből nap mint nap nézeteltérések adódhatnak. Ami nem csoda, ha figyelembe vesszük, hogy fogyasztásunk átszövi egész életünket. Olyan mindennapos tevékenység, aminek tetemes ökológiai kihatásai vannak.

Globális kalória-egyenlőtlenség: ott éheznek, itt híznak... 

Miközben 6,9 milliárd fős népességű bolygónkon egymilliárd ember nem jut elegendő táplálékhoz és éhezik, a fejlett országokban a túlsúlyos polgárok száma már évekkel ezelőtt túllépte az éhezőkét! Nemcsak vagyoni, de kalória-egyenlőtlenségek is jellemzik a világunkat.

A magyaroknak több pénzük, van, de kevesebbet költenek 

Hazánkban a napi fogyasztási cikkek piacának látványos fellendülése még várat magára. A napi fogyasztási cikkekre nem költünk többet, mint tavaly, ellenben az idén tovább csökkent a ruházatra, utazásra és kultúrára kiadott összeg. - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet által, 2000 háztartás körében végzett felmérés legfrissebb eredményeiből.

Hogyan változtassunk fogyasztói szokásainkon? 

10 praktikus ötlet ahhoz, hogyan csökkentsük ökológiai-, víz- és energia-lábnyomunkat.  Al Gore klímaváltozást szemléltető előadása, illetve az azt rögzítő dokumentumfilm, a "Kellemetlen igazság" életvezetési tanácsokat is adott. Az alábbi listát és az üvegházgáz (ÜHG) megtakarítások összegeit az Oscar díjas film brosúrájából vettük.

Fogyasztás: csak a 100%-os gyümölcslé tartja magát 

2010 első harmadévében visszaestek a magyar háztartások alkoholmentes hidegital vásárlásai. Mind gyümölcsléből, mind pedig szénsavas üdítőitalokból kevesebbet vásároltunk - állapítható meg a GfK Hungária Háztartáspanel 2010-ben mért eredményeiből. Ez alól a 100 százalékos gyümölcslevek szegmense jelent kivételt, mivel a szegmens mennyiségi piacrésze 2008 óta folyamatosan nő. Hazánkban a szénsavas üdítőitalok közel 40 százalékát az 5 000 főnél kisebb lélekszámú településeken vásárolja meg a magyar lakosság.

Előtérbe került a tudatosság a vásárlói döntésekben 

2009-ben a háztartások által megvásárolt napi fogyasztási cikkek teljes forgalma nominálértékben 2008-hoz viszonyítva stabil maradt, viszont a mennyisége szűkült. A kereskedelmi csatornák közül tavaly a legnagyobb növekedést a szupermarket csatorna érte el, a hipermarketek növekedése viszont megtorpant.

Tízezrekkel csökkenthetők áramköltségeink 

Az okos mérővel rendelkező villany-, víz- vagy gázórák végre arra is alkalmasak, hogy tudatos fogyasztókat neveljenek, akik folyamatosan figyelemmel kísérhetik, és egyben kordában tarthatják energiafogyasztásukat, méghozzá felhasználóbarát módon: okos telefonon vagy éppen digitális képkereten keresztül. Ezt teszi teszi lehetővé a CASON által fejlesztett automatizált mérőrendszer.

Búcsút inthetünk az átalányos fizetésnek? 

Jobban járhat a tudatos fogyasztó okos mérőkkel és adatátviteli megoldásokkal. Ám a legtöbb közműszolgáltatás esetében a fogyasztó átalányt fizet. A villamos energiánál például ez évente egyszer kerül korrigálásra a tényleges és az előző évi fogyasztás különbözete alapján, így a ma működő rendszer nem segíti elő a takarékos és tudatos fogyasztást.

Nézze meg a saját ökológiai lábnyomát! 

Az ökológiai lábnyom a fenntarthatóság mértékegysége: a fogalom beépült a szókincsünkbe, mégsem vagyunk tisztában vele, pontosan mit jelent és hogyan hozható kapcsolatba mindennapi tetteinkkel. Nézzük meg egyes fogyasztási szokásaink hogyan hozzák létre ökológiai lábnyomunkat!

Optimistább lett a magyar 

Javultak a fogyasztói várakozások az idén májusban, a több mint féléves zuhanás és romlás után a GKI fogyasztói bizalmi indexének szezonálisan kiigazított értéke 4 ponttal, mínusz 68 pontra nőtt - áll a kutatóintézetnek az európai uniós támogatásával készült felmérésében.

Patikaverseny: "jól járhatnak a vásárlók" 

Csak úgy tarthatják meg vevőiket a gyógyszertárak, ha kihasználják fő versenyelőnyüket, a szakmai tájékoztatás képességét - állapította meg a Mystery Visit Kft. 4400 patikai próbavásárlás tapasztalatát összegező tanulmánya.

Válság: alkoholra jut pénz, tejre nem 

A globális válság okozta valódi pánik és bizonytalanság csak tavaly év végére jelent meg össztársadalmi szinten - még nagyon friss és érthetetlen a lakosság nagy részének. Ez azonban nem változtatta meg a hazai kiskereskedelmet, csak a korábbi tendenciákat erősítette fel - derül ki a GfK Hungária kutatásainak legfrissebb adataiból. Míg a hipermarketek és a diszkontok értékbeli forgalma csökkent, addig a magasabb árszínvonalat képviselő szupermarketek és drogériák forgalma mind a teljes 2008-as évet, mind az utolsó negyedévet vizsgálva erőteljesen nőtt. 2008 utolsó negyedévében csökkentek a magyar háztartások vásárlásai a tej, a feldolgozott húsok és a mosószerek kategóriáiban. Ezzel szemben nem vásároltunk kevesebbet tésztából, sajtból, joghurtból és tisztálkodási szerekből.

"A fogyasztó nem tudja, mi is a joga" 

Versenyelőnyt teremt a tisztességes vállalkozásoknak, segít kifehéríteni a szürkegazdaságot, és tudatosabbá teszi a magyar fogyasztót - értékelte a hatályba lépett fogyasztóvédelmi törvényt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója, aki szerint az új jogszabály a fogyasztás világát ma jellemző bizalmatlanságot is oldhatja.

Egyre több magyarnak fontos, mit eszik 

A magyar fogyasztók 53 százaléka az utóbbi időben jobban odafigyel az élelmiszerek csomagolásán található, összetevőket és tápértéket feltüntető tájékoztatásra, mint korábban - derül ki az ACNielsen Piackutató Kft. on-line felméréséből.

"Agyuk ebben a korban még fejlődésben van" 

A körülbelül 600 ezresre tehető magyar tinik serege a klasszikus polgári értékeket sokkal mélyebben hordozza magában, mint a környező országok fiataljai, valószínűleg ennek is köszönhető, hogy szüleiktől és barátaiktól várják nehéz helyzetben az útmutatást - derült ki a "Magyar Fogyasztó 18-" konferencián.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca

Meglepő, de a hazai Európa egyik legpezsgőbb lakáspiaca 

2023-ban 107 ezer lakás cserélt gazdát Magyarországon. Ez 26,1 százalékos visszaesést jelent az előző évi eredményhez képest.

Infokom

Hogyan írja át a mesterséges intelligencia az orvostudományt?

Hogyan írja át a mesterséges intelligencia az orvostudományt? 

A robotika már nem a jövő, hanem a jelen: Magyarországon is forradalmasítja az orvostudományt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo