Fogyasztó cikkek
Félévszázados rekord: aszály miatt drágulnak az élelmiszerek
1956 óta nem volt ilyen szárazság Észak-Amerikában, mint az elmúlt hónapokban. A súlyos vízhiány és a tönkrement termés miatt az USA tagállamain belüli "megyéknek" (county) mintegy felét nyilvánította katasztrófa-sújtotta területté a Mezőgazdasági Minisztérium (USDA), jelentette a CNN hírtelevízió.
Nem az EB, hanem a meleg miatt nő a sörfogyasztás
A nagy sportesemények kapcsán a sör és a sós ropogtatnivalók forgalmának emelkedésére számítanak a gyártók, kereskedők. Az elmúlt hat év adatainak vizsgálata alapján azonban nem mutatható ki egyértelmű összefüggés a rendezvények és a vásárlások között.
Bizakodóbbak vagyunk, de hitelt nem vennénk fel
Bár továbbra is jelentősen elmarad az elmúlt két év azonos időszakában mért értéktől, 2012 júniusában emelkedett a GfK Komplex Fogyasztói Bizalom Indexének értéke az első negyedévhez képest. A hitelfelvételi kedv némiképp az eddigieknél is alábbhagyott.
Több ezer magyar fogyasztó kaphat ingyen okos mérőt
Európában is egyedülálló módon összefogott négy budapesti közműszolgáltató, az ELMŰ Hálózati kft., a Főgáz Földgázelosztási kft., a FŐTÁV Zrt. és a Fővárosi Vízművek Zrt. és közösen indították el okos mérési pilot projektjüket.
Jót tett a kiskereskedelemnek a hőség és az EB
A kiskereskedelmi forgalomban a hőség alatt nő az ásványvíz-, sör- és jégkrémeladás. Az elmúlt napok meleg időjárása miatt lényegesen emelkedett a nyári szezonális termékek iránti kereslet.
Kevesebb szegény, egyre gazdagabb gazdagok
2020-ra kevesebb szegény nemzet lesz, a jómódú országok pedig még nagyobb gazdagságra tesznek szert. Magyarország az évtized végére már az érett fogyasztói csoportba fog tartozni, ahol a legtöbbet szórakozásra és egészségügyre költenek, ahol az állam nem gondoskodik az ellátásról.
Tudatosabb fogyasztás lendítené fel a gazdaságot
Az európai fogyasztók „tudatosabbá tételével" növelné az Európai Bizottság az uniós fogyasztási kiadásokat és ezáltal lendítené föl a stagnáló gazdaságot.
Hatott a kampány: csak tiszta energiát használ az Apple
A Greenpeace, környezetvédő mozgalmak és tudatos vásárlókat képviselő csoportok nyomására az Apple végre rászánta magát: ezentúl csak megújuló energiahordozókból nyert elektromos árammal működteti amerikai szerverközpontját.
Melyik városban lehet olcsóbban élni?
Az Economist Intelligence Unit fél évente kiszámolja és közzéteszi azon nagyvárosok listáját, melyekben a legköltségesebb az élet. Az idei toplistán Zürich lekörözte a korábbi győztes Tokiót. Annyira költséges Svájcban az élet, hogy 20 éve először került Zürich az összesítés élére. Ha olcsón kíván élni, költözzön közel-keleti és közép-ázsiai országokba.
Ilyennek kéne lennie a jövő boltjának
Még legalább hároméves válságra, az internetes áruházak további térhódítására és a fogyasztás újabb csökkenésére rendezkednek be a magyar üzletek - hangzott el a háromszáz vezető részvételével Siófokon megrendezett Laurel Retail 2011 kereskedelemszakmai konferencián.
A luxusnak nem árt a válság
Az álomautó, a csillogó jacht, az üvöltően drága órák, a különleges ékszerek, kozmetikumok, egyes pezsgők és néhány divatcikk - ezek a luxustermékek legfontosabb kategóriái. A 80-100 milliárd dollárra becsült piacot a világgazdasági válság sem rázta meg.
Plázába a gazdagok és a fiatalok járnak
Ötből mintegy két honfitársunk elsősorban különálló boltokban vásárol, bár sokszor kényszerűségből - derül ki a GfK Hungária bevásárlóközpontokról szóló idei felmérésének eredményeiből. A plázákat főként a fiatalok, a magas jövedelműek és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők látogatják.
Környezettudatos életmódot valósítottak meg az ÖkoKörök
Lezárult a nemzetközi EcoTeams program hazai adaptációja és bevezetése: a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) 2010 és 2011 folyamán jó 250 háztartás bevonásával próbálta ki és dolgozta ki a nemzetközi szinten legjobb gyakorlatként számon tartott viselkedésváltoztatási program hazai változatát. Pozitívak a 37 ÖkoKör eddigi tapasztalatai.
Mégsem dárgul a gáz...
A nemzeti fejlesztési miniszter új rendelete értelmében nem emelkednek a lakossági gázárak, mivel nem változtatnak az egyetemes szolgáltatás árán, s így a Széll Kálmán Tervben megjelölt céloknak megfelelően nem növekednek a lakossági terhek sem - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerdán az MTI-vel.
Okos mérőkkel csökkenthetjük áramfogyasztásunkat
Hamarosan indulnak a hazai áramszolgáltatók úgynevezett okosmérési kísérleti projektjei; a tesztek eredményei alapján dől el, hogy Magyarország milyen szabályozási és üzleti modellel tegyen eleget annak az uniós elvárásnak, mely szerint 2020-ra a háztartások mintegy 80 százalékában a szolgáltató és a felhasználó közötti kommunikációt lehetővé tévő fogyasztásmérés lehetőségét (azaz okosmérést) kell biztosítani, jelentette a Világgazdaság hivatkozva az MTI.
Megadóztatják a chipseket és kólákat
A Világgazdaság úgy tudja, eltérő mértékű népegészségügyi termékdíjat vetne ki a kormány a töményen sózott és cukrozott élelmiszerekre és italokra, és a korábbi elgondolásokhoz képest szűkült a megadóztatásra javasolt terméklista, amelyre egyelőre nem kerültek fel a hamburgerek, a készételek és az alkoholféleségek.
"Nulla hulladék" életvitel: lehetséges?
A Hulladék Munkaszövetség ahhoz nyújt segítséget, hogy mindennapi életvitelünkben is megvalósítsuk a zöld gondolatokat. Honlapján már több mint 100 gyakorlatot tártak az érdeklődők elé a hulladékmentes életvitelről.
A magyar fogyasztónak kell a vasárnap
A magyarok 48 százaléka, 1,9 millió család vásárol vasárnap - derült ki a TNS Hoffmann által végzett országos felmérésből. A május második hetében lezajlott kutatásból megtudhatjuk azt is, hogy a vasárnapi vásárlók által elköltött alkalmanként átlag 12.500-15.000 Ft alapján a törvénytervezet által érintett éves forgalom is százmilliárdos nagyságrendű lehet.
Mit akar a digitális fogyasztó?
Alapvető szokások változnak meg akkor, amikor valaki aktívan kezdi használni a világhálót. A digitális fogyasztó másképpen dönt, mást és máshogyan keres.
Bár George Lucas is venne, nyereséget nem termel
Fényévekre van a profittól az elektromos autók gyártása, és további technológiai áttörések kellenek ahhoz, hogy egy feltöltéssel 150-200 kilométernél is nagyobb távot tudjanak megtenni e járművek. A piaci szereplők mégis bíznak e kis réteget kiszolgáló piaci szegmens növekedésében.
Elektromos autók: előnyök és hátrányok
Alapvetően városi közlekedésre alkalmasak, 90-130 kilométert tudnak megtenni egy akku-feltöltéssel, végsebességük 110 km/h. Üzemeltetési költségük -a gyártók állítása szerint- negyedannyiba kerül, mint a fosszilis üzemanyaggal közlekedő autóké. Áruk ugyan jócskán felülmúlja a hagyományos járművekét, de a világon mindenütt egyre több kormány kínál adókedvezményt vagy állami támogatást a megvételükhöz.
Inkább szelektíven szemetelünk...
Nemzetközi felmérés eredményei szerint jobban teljesítenek az emberek a szelektív hulladékgyűjtés területén, mint a többi fogyasztói szokás megváltoztatásában. A 28 országra kiterjedő vizsgálat szerint a nők és az idősebbek viselkednek környezettudatosabban. - derül ki az ELTE TÁTK hírleveléből.
Ha sokat iszol, bajod lesz tőle!
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) javasolja, hogy legyen kötelező a szeszes italok csomagolásán feltüntetni az összetevőket, és hívják fel a figyelmet a mértéktelen alkoholfogyasztás veszélyeire.
Öko-tudatos párok és családok: gyakori a veszekedés
Egyre több pár és családtag fordul környezettudatos gondolatkörből sarjadó konfliktusokkal a pszichológusokhoz, főleg a nyugati társadalmakban. A család különböző tagjainál rendszerint nem azonos az ökológiai elkötelezettség, s ebből nap mint nap nézeteltérések adódhatnak. Ami nem csoda, ha figyelembe vesszük, hogy fogyasztásunk átszövi egész életünket. Olyan mindennapos tevékenység, aminek tetemes ökológiai kihatásai vannak.
Globális kalória-egyenlőtlenség: ott éheznek, itt híznak...
Miközben 6,9 milliárd fős népességű bolygónkon egymilliárd ember nem jut elegendő táplálékhoz és éhezik, a fejlett országokban a túlsúlyos polgárok száma már évekkel ezelőtt túllépte az éhezőkét! Nemcsak vagyoni, de kalória-egyenlőtlenségek is jellemzik a világunkat.
A magyaroknak több pénzük, van, de kevesebbet költenek
Hazánkban a napi fogyasztási cikkek piacának látványos fellendülése még várat magára. A napi fogyasztási cikkekre nem költünk többet, mint tavaly, ellenben az idén tovább csökkent a ruházatra, utazásra és kultúrára kiadott összeg. - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet által, 2000 háztartás körében végzett felmérés legfrissebb eredményeiből.
Hogyan változtassunk fogyasztói szokásainkon?
10 praktikus ötlet ahhoz, hogyan csökkentsük ökológiai-, víz- és energia-lábnyomunkat. Al Gore klímaváltozást szemléltető előadása, illetve az azt rögzítő dokumentumfilm, a "Kellemetlen igazság" életvezetési tanácsokat is adott. Az alábbi listát és az üvegházgáz (ÜHG) megtakarítások összegeit az Oscar díjas film brosúrájából vettük.
Fogyasztás: csak a 100%-os gyümölcslé tartja magát
2010 első harmadévében visszaestek a magyar háztartások alkoholmentes hidegital vásárlásai. Mind gyümölcsléből, mind pedig szénsavas üdítőitalokból kevesebbet vásároltunk - állapítható meg a GfK Hungária Háztartáspanel 2010-ben mért eredményeiből. Ez alól a 100 százalékos gyümölcslevek szegmense jelent kivételt, mivel a szegmens mennyiségi piacrésze 2008 óta folyamatosan nő. Hazánkban a szénsavas üdítőitalok közel 40 százalékát az 5 000 főnél kisebb lélekszámú településeken vásárolja meg a magyar lakosság.
Előtérbe került a tudatosság a vásárlói döntésekben
2009-ben a háztartások által megvásárolt napi fogyasztási cikkek teljes forgalma nominálértékben 2008-hoz viszonyítva stabil maradt, viszont a mennyisége szűkült. A kereskedelmi csatornák közül tavaly a legnagyobb növekedést a szupermarket csatorna érte el, a hipermarketek növekedése viszont megtorpant.
Tízezrekkel csökkenthetők áramköltségeink
Az okos mérővel rendelkező villany-, víz- vagy gázórák végre arra is alkalmasak, hogy tudatos fogyasztókat neveljenek, akik folyamatosan figyelemmel kísérhetik, és egyben kordában tarthatják energiafogyasztásukat, méghozzá felhasználóbarát módon: okos telefonon vagy éppen digitális képkereten keresztül. Ezt teszi teszi lehetővé a CASON által fejlesztett automatizált mérőrendszer.
Búcsút inthetünk az átalányos fizetésnek?
Jobban járhat a tudatos fogyasztó okos mérőkkel és adatátviteli megoldásokkal. Ám a legtöbb közműszolgáltatás esetében a fogyasztó átalányt fizet. A villamos energiánál például ez évente egyszer kerül korrigálásra a tényleges és az előző évi fogyasztás különbözete alapján, így a ma működő rendszer nem segíti elő a takarékos és tudatos fogyasztást.
Nézze meg a saját ökológiai lábnyomát!
Az ökológiai lábnyom a fenntarthatóság mértékegysége: a fogalom beépült a szókincsünkbe, mégsem vagyunk tisztában vele, pontosan mit jelent és hogyan hozható kapcsolatba mindennapi tetteinkkel. Nézzük meg egyes fogyasztási szokásaink hogyan hozzák létre ökológiai lábnyomunkat!
Optimistább lett a magyar
Javultak a fogyasztói várakozások az idén májusban, a több mint féléves zuhanás és romlás után a GKI fogyasztói bizalmi indexének szezonálisan kiigazított értéke 4 ponttal, mínusz 68 pontra nőtt - áll a kutatóintézetnek az európai uniós támogatásával készült felmérésében.
Patikaverseny: "jól járhatnak a vásárlók"
Csak úgy tarthatják meg vevőiket a gyógyszertárak, ha kihasználják fő versenyelőnyüket, a szakmai tájékoztatás képességét - állapította meg a Mystery Visit Kft. 4400 patikai próbavásárlás tapasztalatát összegező tanulmánya.
Válság: alkoholra jut pénz, tejre nem
A globális válság okozta valódi pánik és bizonytalanság csak tavaly év végére jelent meg össztársadalmi szinten - még nagyon friss és érthetetlen a lakosság nagy részének. Ez azonban nem változtatta meg a hazai kiskereskedelmet, csak a korábbi tendenciákat erősítette fel - derül ki a GfK Hungária kutatásainak legfrissebb adataiból. Míg a hipermarketek és a diszkontok értékbeli forgalma csökkent, addig a magasabb árszínvonalat képviselő szupermarketek és drogériák forgalma mind a teljes 2008-as évet, mind az utolsó negyedévet vizsgálva erőteljesen nőtt. 2008 utolsó negyedévében csökkentek a magyar háztartások vásárlásai a tej, a feldolgozott húsok és a mosószerek kategóriáiban. Ezzel szemben nem vásároltunk kevesebbet tésztából, sajtból, joghurtból és tisztálkodási szerekből.
"A fogyasztó nem tudja, mi is a joga"
Versenyelőnyt teremt a tisztességes vállalkozásoknak, segít kifehéríteni a szürkegazdaságot, és tudatosabbá teszi a magyar fogyasztót - értékelte a hatályba lépett fogyasztóvédelmi törvényt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója, aki szerint az új jogszabály a fogyasztás világát ma jellemző bizalmatlanságot is oldhatja.
Egyre több magyarnak fontos, mit eszik
A magyar fogyasztók 53 százaléka az utóbbi időben jobban odafigyel az élelmiszerek csomagolásán található, összetevőket és tápértéket feltüntető tájékoztatásra, mint korábban - derül ki az ACNielsen Piackutató Kft. on-line felméréséből.
"Agyuk ebben a korban még fejlődésben van"
A körülbelül 600 ezresre tehető magyar tinik serege a klasszikus polgári értékeket sokkal mélyebben hordozza magában, mint a környező országok fiataljai, valószínűleg ennek is köszönhető, hogy szüleiktől és barátaiktól várják nehéz helyzetben az útmutatást - derült ki a "Magyar Fogyasztó 18-" konferencián.