"Agyuk ebben a korban még fejlődésben van"

A körülbelül 600 ezresre tehető magyar tinik serege a klasszikus polgári értékeket sokkal mélyebben hordozza magában, mint a környező országok fiataljai, valószínűleg ennek is köszönhető, hogy szüleiktől és barátaiktól várják nehéz helyzetben az útmutatást - derült ki a "Magyar Fogyasztó 18-" konferencián.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Véget ért a Magyar Fogyasztó 18- konferencia, melyet a Magyar Fogyasztó Platform (MFP) szervezett október elsején, Budapesten a Magyar Telekom Székházban. A résztvevők értékes információkat tudhattak meg a tinik életstílusáról, szubkultúráiról, kedvenc márkáiról, valamint fogyasztási és a médiahasználati szokásairól.

A neves szakemberek tartotta előadásokból a résztvevők megtudhatták, hogy a fiatalok nagyban befolyásolják egy család - többek között élelmiszer és elektronikai cikkek terén történő - vásárlási szokásait. Kiderült, hogy a kamaszok 25 százaléka látja úgy, nem tud beilleszkedni közvetlen környezetébe mindamellett, hogy erős benne a megfelelni akarás. Bár úgy tűnhet, hogy folyton a neten lógnak, még így is ők olvasnak a legtöbbet a teljes népességhez viszonyítva. Nagyon magas közöttük az önmagukat depresszívnek vallók arány, amiben talán közrejátszik az is, hogy a magyar fiataloknak van a legkevesebb valós és a legtöbb on-line ismerőse.

Dél körül 250 szempár szegeződött tíz kamaszra. Mókás és tanulságos kerekasztal-beszélgetésnek lehettünk tanúi.  A konferencia "témája" ott ült a bal sarokban és "visszadumált" Novák Péter hathatós moderátori munkájának köszönhetően. Ezzel máris teljesült a MFP egyik célkitűzése: mindig igyekszünk új megközelítéseket ajánlani szakmai közönségünknek, így ezen a konferencián hangot adhatott véleményének a rendezvény témájául szolgáló felnövekvő generáció is - hangsúlyozta Iglódi Csaba a MFP elnöke.

Nem hatásos a reklám

A jelenlévő fiatalok szerint nagyon kevés reklám szólítja meg közvetlenül őket és annak se szeretnének a hatása alá kerülni, mivel "a jó fogyasztó az, akire nem hat a reklám". Bár elzárkóznak a reklámok hatása elől, jártasak a márkák világában, tudják melyik cég kinek és hogyan kommunikál.

Az ellenállás és lázadás tökéletesen normális ebben a korban. Alapvetően nem a felnőtteket szeretnék bosszantani tetteikkel - derült ki Steigervald Krisztián (GfK Hungária Piackutató Intézet) előadásából -, agyuk ebben a korban még fejlődésben van, az empátia képessége például csak 20 éves korra alakul ki.

Lehet hát egy ennyire gyorsan változó világban élő csoportnak kommunikálni? - tették fel a kérdést a szervezők és a résztvevők. Lehet, azonban néhány jó tanácsot vegyünk figyelembe. Például nem érdemes "haverkodni", vagy lekezelően kommunikálni feléjük. Ha pedig túl öregnek érezzük magunkat ahhoz, hogy autentikusan tudjunk hozzájuk szólni, ne féljünk segítséget kérni ettől a nagyon nyitott és rendkívül kritikus "turbó" generációtól.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo