Bár George Lucas is venne, nyereséget nem termel

Fényévekre van a profittól az elektromos autók gyártása, és további technológiai áttörések kellenek ahhoz, hogy egy feltöltéssel 150-200 kilométernél is nagyobb távot tudjanak megtenni e járművek. A piaci szereplők mégis bíznak e kis réteget kiszolgáló piaci szegmens növekedésében.

A luxusautók piacára dolgozó Tesla például évek óta veszteséges, mert minden pénzét az új Model S fejlesztésébe öli, melyre eddig 3700 előmegrendelés érkezett. Állítólag George Lucas is a megrendelők közt van. Bár a kaliforniai vállalat megduplázta a bevételeit és 36 millió dollárra növelte, 2010 utolsó negyedévére 51,4 millió dolláros veszteséget könyvelhetett el, jóval nagyobbat, mint korábban.

Aktuális termékéből, a 109 000 dolláros Roadsterből 1500 darab szaladgál az utakon. A Model S 57 000 dollárba kerül majd, és egyelőre az sem biztos, hogy 2012-re vajon elkészül és kereskedelmi forgalomba kerül-e.

Európai fejlesztések

Az európai gyártók lépéshátránnyal indulnak a versenyben, s csak nemrég kezdték komolyabban venni az elektromos autók vásárlóit, mint új piaci szegmenset. A BMW 400 millió eurót fektet 2013-tól kezdődő gyártásába, a német Daimler és a Bosch szövetséget kötött, a Renault pedig a Nissannal közösen fejleszt. Utóbbi két vállalat eddig 5,5 milliárd dollárt fektettek az elektromos autók K+F-jébe. Új járművük legkorábban csak 2014-ben kerülhet piacra.

Angela Merkel jelenlétében adták át tavaly novemberben az első üzemet, mely tömegtermékként fog gyártani elektromos autókat az országban. E lipcsei telepre a BMW 561 millió dollárt költ, futószalagjáról a Megacity első példányai fognak legördülni 2013-ban. A négyszemélyes jármű nagyjából megegyezik a BMW Mini méretével.

A nagy autógyárak között a BMW azon kevesek egyike lesz, melyek nagy példányszámban hoznak forgalomba elektromos autókat, a General Motors Volt névre hallgató autóját és a Nissan Leafjét követve a sorban.

Az EU által deklarált közlekedési emisszió-csökkentési célok értelmében az autóiparnak nincs más választása, mint költséges technológiai fejlesztésekbe bocsátkoznia az elektromos autók minőségének és képességeinek javítására.

Magyar távlatok
Hazai szakértők úgy látják, Magyarországnak a piaci réseket kellene megcéloznia, az elektromos buszok gyártásában például lenne helye a híres magyar kreativitásnak és innovációs készségnek.
A Volkswagen, a Mercedes, a Citroën, a Mitsubishi, a Tesla, a Nissan és a Fiat mind be szeretnék hozni elektromos autóikat, de az új gépjárműfajták hazai elterjedését gátolja, hogy nem telepítették ki széles körben a töltő póznákat. Tervben van, hogy a Zöld Szálloda címmel rendelkező hotelek előtt helyeznék el őket, a Volkswagen pedig zöld taxihálózatban is gondolkodik már, értesült az OHG Hírügynökség.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo