Bár George Lucas is venne, nyereséget nem termel

Fényévekre van a profittól az elektromos autók gyártása, és további technológiai áttörések kellenek ahhoz, hogy egy feltöltéssel 150-200 kilométernél is nagyobb távot tudjanak megtenni e járművek. A piaci szereplők mégis bíznak e kis réteget kiszolgáló piaci szegmens növekedésében.

A luxusautók piacára dolgozó Tesla például évek óta veszteséges, mert minden pénzét az új Model S fejlesztésébe öli, melyre eddig 3700 előmegrendelés érkezett. Állítólag George Lucas is a megrendelők közt van. Bár a kaliforniai vállalat megduplázta a bevételeit és 36 millió dollárra növelte, 2010 utolsó negyedévére 51,4 millió dolláros veszteséget könyvelhetett el, jóval nagyobbat, mint korábban.

Aktuális termékéből, a 109 000 dolláros Roadsterből 1500 darab szaladgál az utakon. A Model S 57 000 dollárba kerül majd, és egyelőre az sem biztos, hogy 2012-re vajon elkészül és kereskedelmi forgalomba kerül-e.

Európai fejlesztések

Az európai gyártók lépéshátránnyal indulnak a versenyben, s csak nemrég kezdték komolyabban venni az elektromos autók vásárlóit, mint új piaci szegmenset. A BMW 400 millió eurót fektet 2013-tól kezdődő gyártásába, a német Daimler és a Bosch szövetséget kötött, a Renault pedig a Nissannal közösen fejleszt. Utóbbi két vállalat eddig 5,5 milliárd dollárt fektettek az elektromos autók K+F-jébe. Új járművük legkorábban csak 2014-ben kerülhet piacra.

Angela Merkel jelenlétében adták át tavaly novemberben az első üzemet, mely tömegtermékként fog gyártani elektromos autókat az országban. E lipcsei telepre a BMW 561 millió dollárt költ, futószalagjáról a Megacity első példányai fognak legördülni 2013-ban. A négyszemélyes jármű nagyjából megegyezik a BMW Mini méretével.

A nagy autógyárak között a BMW azon kevesek egyike lesz, melyek nagy példányszámban hoznak forgalomba elektromos autókat, a General Motors Volt névre hallgató autóját és a Nissan Leafjét követve a sorban.

Az EU által deklarált közlekedési emisszió-csökkentési célok értelmében az autóiparnak nincs más választása, mint költséges technológiai fejlesztésekbe bocsátkoznia az elektromos autók minőségének és képességeinek javítására.

Magyar távlatok
Hazai szakértők úgy látják, Magyarországnak a piaci réseket kellene megcéloznia, az elektromos buszok gyártásában például lenne helye a híres magyar kreativitásnak és innovációs készségnek.
A Volkswagen, a Mercedes, a Citroën, a Mitsubishi, a Tesla, a Nissan és a Fiat mind be szeretnék hozni elektromos autóikat, de az új gépjárműfajták hazai elterjedését gátolja, hogy nem telepítették ki széles körben a töltő póznákat. Tervben van, hogy a Zöld Szálloda címmel rendelkező hotelek előtt helyeznék el őket, a Volkswagen pedig zöld taxihálózatban is gondolkodik már, értesült az OHG Hírügynökség.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo