A luxusautók piacára dolgozó Tesla például évek óta veszteséges, mert minden pénzét az új Model S fejlesztésébe öli, melyre eddig 3700 előmegrendelés érkezett. Állítólag George Lucas is a megrendelők közt van. Bár a kaliforniai vállalat megduplázta a bevételeit és 36 millió dollárra növelte, 2010 utolsó negyedévére 51,4 millió dolláros veszteséget könyvelhetett el, jóval nagyobbat, mint korábban.
Aktuális termékéből, a 109 000 dolláros Roadsterből 1500 darab szaladgál az utakon. A Model S 57 000 dollárba kerül majd, és egyelőre az sem biztos, hogy 2012-re vajon elkészül és kereskedelmi forgalomba kerül-e.
Európai fejlesztések
Az európai gyártók lépéshátránnyal indulnak a versenyben, s csak nemrég kezdték komolyabban venni az elektromos autók vásárlóit, mint új piaci szegmenset. A BMW 400 millió eurót fektet 2013-tól kezdődő gyártásába, a német Daimler és a Bosch szövetséget kötött, a Renault pedig a Nissannal közösen fejleszt. Utóbbi két vállalat eddig 5,5 milliárd dollárt fektettek az elektromos autók K+F-jébe. Új járművük legkorábban csak 2014-ben kerülhet piacra.
Angela Merkel jelenlétében adták át tavaly novemberben az első üzemet, mely tömegtermékként fog gyártani elektromos autókat az országban. E lipcsei telepre a BMW 561 millió dollárt költ, futószalagjáról a Megacity első példányai fognak legördülni 2013-ban. A négyszemélyes jármű nagyjából megegyezik a BMW Mini méretével.
A nagy autógyárak között a BMW azon kevesek egyike lesz, melyek nagy példányszámban hoznak forgalomba elektromos autókat, a General Motors Volt névre hallgató autóját és a Nissan Leafjét követve a sorban.
Az EU által deklarált közlekedési emisszió-csökkentési célok értelmében az autóiparnak nincs más választása, mint költséges technológiai fejlesztésekbe bocsátkoznia az elektromos autók minőségének és képességeinek javítására.