Ami a hirdetőket illeti, egyelőre úgy tűnik, nem próbálkoznak intenzíven kijátszani a Google politikai szűréjét, vagy ha mégis, akkor sikertelenül.
Fotó: SEOKLIKK
Mit tett a Google?
Lekapcsolta a politikai hirdetéstárat. A politikai hirdetések leállásával egy időben a Google elérhetetlenné tette a korábbi politikai hirdetések adatbázisát is, ellehetetlenítve ezzel az adatokat utólag feldolgozni kívánó elemzők, újságírók, szakértők munkáját.
Korábban politikainak megjelölt hirdetéseket átsorolt más kategóriába. A jelenlegi, kizárólag nem politikai hirdetéseket tartalmazó hirdetéstárban számos olyan hirdetés található az elmúlt évből, amelyek a politikai hirdetések adatbázisában is szerepelnek. Ez azt jelenti, hogy indulásukkor még politikai kategóriába sorolta ezeket a Google, de ma már más címke alatt szerepelnek. Erre az anomáliára nehéz más józan magyarázatot találni, mint azt, hogy a Google utólag, a politikai hirdetések kivezetésével egy időben felülvizsgált, és átsorolt bizonyos hirdetéseket valamilyen nem politikai kategóriába. A közelmúltban futott hirdetéseknek mintegy 60-70 százalékát sorolták át; ezek azok a hirdetések, amelyek most is megtalálhatók a hirdetéstárban, míg a fennmaradó hirdetések politikai jellegét vélhetően megerősítette a rendszer, ezért ezek már nem elérhetők. Nem derült ki, hogy miért volt szükség hónapokkal ezelőtt futott hirdetések besorolásának felülvizsgálatára, ahogy az sem, általános gyakorlat volt-e, hogy az elmúlt egy év hirdetéseit vizsgálták, és ha igen, akkor miért.