Jót tett a kiskereskedelemnek a hőség és az EB

A kiskereskedelmi forgalomban a hőség alatt nő az ásványvíz-, sör- és jégkrémeladás. Az elmúlt napok meleg időjárása miatt lényegesen emelkedett a nyári szezonális termékek iránti kereslet.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szerint péntek óta napról napra emelkedik a nyári szezonális termékek forgalma, ásványvízből  és sörből a szokásos napi forgalom kétszeresét értékesítik, ez utóbbihoz a labdarúgó Európa-bajnokság is hozzájárul.

Egy nagyobb szupermarketet alapul véve az eladott ásványvíz az átlagos napi 3.300 palackról 6.000 palackra emelkedett, a jégkrémforgalomban 50-60 százalékos napi bővülést regisztráltak. Jégkrémből főleg az alacsonyabb árfekvésű pálcikás és nagyobb kiszerelésű termékeket veszik a vásárlók - mondta a CBA kommunikációs igazgatója, aki szerint ha a hőség folytatódik, további forgalombővülésre lehet számítani, hiszen még nem érték el ásványvízből a tavalyi napi maximumot, amikor négyszer több palack ásványvizet értékesítettek az átlagos napi értéknél. Fodor Attila szerint az eladott ásványvizek 70-73 százaléka  még mindig szénsavas termék, bár a drágább palackoknál kezd kiegyenlítődni a szénszavas és a mentes termékek aránya.

A Tesco áruház tájékoztatása szerint az elmúlt néhány nap kánikulai időjárásának köszönhetően jelentősen megnőtt a klasszikus nyári termékek forgalma. Az eladott ásványvizek napi mennyisége 80 százalékkal, a jégkrémeké 30 százalékkal emelkedett, sörből pedig 15 százalékkal több fogyott az utóbbi napokban az előző héthez képest.

Nem az élelmiszeren spórol a magyar
Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 4 százalékkal emelkedett 2010. december és 2011. november között az előző év azonos időszakhoz képest - közölte a Nielsen piackutató kedden. A vállalat által mért 90 termékcsoportból a kiskereskedelem éves élelmiszerforgalma meghaladta az 1.340 milliárd forintot. Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője a társaság közleményében hangsúlyozza: az élelmiszerek átlag 4 százalékos drágulásához hasonló ütemben nőtt a kiskereskedelmi eladás, ami azt jelenti, hogy a fogyasztók a legutóbbi tizenkét hónapban nem vásároltak kevesebb élelmiszert, mint egy évvel korábban.
A Nielsen kimutatása szerint átlag felett nőtt az északnyugati és északkeleti megyék élelmiszer-üzleteinek forgalma, 8, illetve 7 százalékkal. Figyelemre méltó az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek iránti nagy érdeklődés, a legkisebb üzlettípusban értékben 8, mennyiségben 6 százalékkal emelkedett a forgalom. A piackutató vállalat adatai szerint értékben ugyancsak átlag felett, 6 százalékkal bővült a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméter alapterületű kereskedelmi egységek élelmiszerforgalma, ugyanakkor mennyiségben mindössze 1 százalék bővülést regisztráltak éves összehasonlításban. (Ugyan 2009-ben a válság idején az élelmiszeripar jól állta a sarat, tavaly június óta zűrzavaros piaci körülmények között kell teljesítenie, ami hatással van a globális élelmiszerárakra, s különösen erős nyomást gyakorol a feltörekvő gazdaságokra.)

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo