Jót tett a kiskereskedelemnek a hőség és az EB

A kiskereskedelmi forgalomban a hőség alatt nő az ásványvíz-, sör- és jégkrémeladás. Az elmúlt napok meleg időjárása miatt lényegesen emelkedett a nyári szezonális termékek iránti kereslet.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója szerint péntek óta napról napra emelkedik a nyári szezonális termékek forgalma, ásványvízből  és sörből a szokásos napi forgalom kétszeresét értékesítik, ez utóbbihoz a labdarúgó Európa-bajnokság is hozzájárul.

Egy nagyobb szupermarketet alapul véve az eladott ásványvíz az átlagos napi 3.300 palackról 6.000 palackra emelkedett, a jégkrémforgalomban 50-60 százalékos napi bővülést regisztráltak. Jégkrémből főleg az alacsonyabb árfekvésű pálcikás és nagyobb kiszerelésű termékeket veszik a vásárlók - mondta a CBA kommunikációs igazgatója, aki szerint ha a hőség folytatódik, további forgalombővülésre lehet számítani, hiszen még nem érték el ásványvízből a tavalyi napi maximumot, amikor négyszer több palack ásványvizet értékesítettek az átlagos napi értéknél. Fodor Attila szerint az eladott ásványvizek 70-73 százaléka  még mindig szénsavas termék, bár a drágább palackoknál kezd kiegyenlítődni a szénszavas és a mentes termékek aránya.

A Tesco áruház tájékoztatása szerint az elmúlt néhány nap kánikulai időjárásának köszönhetően jelentősen megnőtt a klasszikus nyári termékek forgalma. Az eladott ásványvizek napi mennyisége 80 százalékkal, a jégkrémeké 30 százalékkal emelkedett, sörből pedig 15 százalékkal több fogyott az utóbbi napokban az előző héthez képest.

Nem az élelmiszeren spórol a magyar
Az élelmiszerek kiskereskedelmi eladása értékben 4 százalékkal emelkedett 2010. december és 2011. november között az előző év azonos időszakhoz képest - közölte a Nielsen piackutató kedden. A vállalat által mért 90 termékcsoportból a kiskereskedelem éves élelmiszerforgalma meghaladta az 1.340 milliárd forintot. Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője a társaság közleményében hangsúlyozza: az élelmiszerek átlag 4 százalékos drágulásához hasonló ütemben nőtt a kiskereskedelmi eladás, ami azt jelenti, hogy a fogyasztók a legutóbbi tizenkét hónapban nem vásároltak kevesebb élelmiszert, mint egy évvel korábban.
A Nielsen kimutatása szerint átlag felett nőtt az északnyugati és északkeleti megyék élelmiszer-üzleteinek forgalma, 8, illetve 7 százalékkal. Figyelemre méltó az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek iránti nagy érdeklődés, a legkisebb üzlettípusban értékben 8, mennyiségben 6 százalékkal emelkedett a forgalom. A piackutató vállalat adatai szerint értékben ugyancsak átlag felett, 6 százalékkal bővült a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméter alapterületű kereskedelmi egységek élelmiszerforgalma, ugyanakkor mennyiségben mindössze 1 százalék bővülést regisztráltak éves összehasonlításban. (Ugyan 2009-ben a válság idején az élelmiszeripar jól állta a sarat, tavaly június óta zűrzavaros piaci körülmények között kell teljesítenie, ami hatással van a globális élelmiszerárakra, s különösen erős nyomást gyakorol a feltörekvő gazdaságokra.)

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo