A REGIO JÁTÉK friss országos kutatása szerint a magyar kisgyermekes családok idén átlagosan 88 000 forintot költenek karácsonyi ajándékokra, a vásárlások több mint fele már online zajlik, miközben a legnépszerűbb ajándékok továbbra is a játékok, köztük a társasok, a fejlesztő játékok és a LEGO.
A kutatásban résztvevő szülők fele 10-20 ezer forint közötti összeget költ egy gyermek karácsonyi ajándékaira, további egynegyedük 20-30 ezer forinttal tervez. A családok 15 százaléka lépi át a gyerekenkénti 30 ezer forintos keretet, míg minden tizedik szülő 10 ezer forint alatt próbálja megoldani az ajándékozást.
Adataik jól mutatják, hogy az éves forgalom mennyire a karácsonyi időszakra koncentrálódik. Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető-helyettese a közleményben kifejtette, Black Fridaytől karácsonyig az átlagos online kosárértékünk 19 ezer forintra nőhet, ami 4 százalékkal magasabb a tavalyinál, míg az áruházakban egy vásárlás átlagosan 13 500 forintot érhet el, 5 százalékos növekedéssel. A karácsonyi szezon erejét jól mutatja, hogy decemberben nagyjából ötször akkora forgalmat érünk el, mint egy átlagos hónapban, éves árbevételünk akár 45 százaléka is erre az időszakra esik.
Az ajándéktípusokat tekintve szinte minden szülő tesz játékot a fa alá, a családok 70 százaléka könyvet is vásárol, és nagyjából minden második ajándékcsomagba kerül ruha. Élményajándékot – például mozi-, cirkusz- vagy színházjegyet – körülbelül minden ötödik család választ, főként a 11-14 éves korosztály számára. A szülők többsége társasjátékot választ gyermekének, és minden második családban megjelenik valamilyen készségfejlesztő játék is, melyek az egy év alatti és az 1-3 éves korosztályban dominálnak. A 7-10 éveseknél már a LEGO-készletek és a kreatív szettek kerülnek előtérbe, míg a 11-14 éveseknél erősödik a tudományos és elektronikus készletek iránti érdeklődés – mutattak rá a közleményben.
(MTI)