Fogyasztói szokások cikkek


Most csak egyvalami számít igazán, ha élelmiszert vásárolunk

Most csak egyvalami számít igazán, ha élelmiszert vásárolunk 

Ár, íz, egészségesség – egy friss hazai kutatás szerint ezek a legfontosabb szempontok, amelyek meghatározzák a hazai fogyasztók élelmiszervásárlásait.
Végérvényesen megváltoztatta az életünket a járvány

Végérvényesen megváltoztatta az életünket a járvány 

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 000 résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából. A megkérdezettek megfontoltabban költenek és egyre jobban ragaszkodnak a rugalmas munkavégzéshez.
Visszaesett a forgalom, a kkv-knak ez nagyon rosszat jelent

Visszaesett a forgalom, a kkv-knak ez nagyon rosszat jelent 

Egy friss kutatás szerint tartósan átalakultak a lakosság fogyasztási szokásai a koronavírus-járvány hatására. Megváltozott, hogy mire, mennyit, hol költünk, és ez nem kedvez a kis- és közepes vállalkozásoknak.
Átírta a fogyasztási szokásokat a járvány - mire készülhetnek a cégek?

Átírta a fogyasztási szokásokat a járvány - mire készülhetnek a cégek? 

A koronavírus tartós hatással lesz a fogyasztói magatartásra. A járványt követően a kereslet élénkülése várhatóan erőteljes lesz, de jelentős eltérések lesznek fogyasztói csoportok és iparágak között - derült ki egy friss tanulmányból.
Súlyos árat fizethetnek, ha erre nem figyelnek az újranyitott üzletek

Súlyos árat fizethetnek, ha erre nem figyelnek az újranyitott üzletek 

A járványhelyzet lecsengésével és a korlátozások részleges feloldásával egyre több cég dönt az újranyitás mellett. Az otthonmaradás és a szociális távolságtartás azonban maradandó változásokat hozott a vásárlói magatartásban. Több nemzetközi kutatás is rámutatott, hogy a fogyasztók sokkal óvatosabban közelítenek a nem létfontosságú üzletekhez, és ha lehet, elkerülik azokat a helyeket, ahol tömeg alakulhat ki. A vevőkiszolgálásban is izgalmas időszak következik: most nemcsak az udvariasabb, felkészültebb és kedvesebb személyzet, hanem az alapvető biztonságérzet megteremtése lesz a döntő – hívja fel a figyelmet az ügyfélélmény menedzsmenttel foglalkozó ClientFirst Consulting szakértője.
A Google Trends megmondja, mire kerestünk az idei évben

A Google Trends megmondja, mire kerestünk az idei évben 

Keresési szokásaink sokat elárulnak arról, hogy mi iránt érdeklődünk. A Google Trends szolgáltatásnak hála már egy időszakra vonatkozóan is meg tudjuk mondani, hogy milyen keresőkifejezések voltak a legnépszerűbbek. Szakértőnk, Tusnádi István segítségével ezekből a statisztikákból szemezgettünk.
Nagy plázakutatás: a divat viszi a prímet

Nagy plázakutatás: a divat viszi a prímet 

A legtöbb pláza helyi igényeket szolgál ki, országos jelentőségű csak kevés van és csak Budapesten. A vásárlók körében az elsődleges vásárolni kívánt termék a ruházati cikk, cipő és a különféle kiegészítők – derült ki a GFK Hungária átfogó kutatásának adataiból.
Mindennel szembemennek a magyar vásárlók

Mindennel szembemennek a magyar vásárlók 

A magyar online vásárlók szembe mennek a globális fogyasztói szokásokkal. Okostelefon helyett számítógéppel rendelnek, méghozzá a legtöbbet nem a karácsonyi szezonban, hanem februárban, méghozzá mindig a hét második felében.
Alig marad ideje magukra a magyar nőknek

Alig marad ideje magukra a magyar nőknek 

Százból 84 nőnek kedveskedik párja nőnap alkalmából. A párkapcsolatban élő magyar nők hatvan százaléka kap valamilyen segítséget a házimunkában: a férfiak leginkább a bevásárlásban segítenek és kiürítik a szemetet. Ettől függetlenül a nők zöme több mint 8 órát tölt hetente házimunkával, és „énidőre” egyötödüknek csupán heti egy-két óra jut, derült ki a Nielsen 2019 februárjában a nőnap kapcsán 800 fő megkérdezésével végzett országos, reprezentatív felméréséből.
Egy jó étteremért utazni is hajlandó a magyar

Egy jó étteremért utazni is hajlandó a magyar 

Általánosságban igaz a magyarokra, hogy messzebbre is elutaznak egy étterem miatt - derül ki egy friss kutatásból. Érdekesség, hogy a legtöbben az ismerőseik ajánlása alapján keresnek fel egy vendéglátóhelyet, és a válaszadók több mint fele hangulattól függően dönt az új és a megszokott között.

Nyolc napig vacakol egy táskán az átlag magyar vásárló 

Vajon mennyi idő alatt hozzuk meg az online vásárlási döntést? Meglepő eredmények születtek egy európai kutatáson. Bár mi magyarok viszonylag gyorsan vásárolunk, vannak dolgok, mint például a ruházati táskák, amelyekkel napokig vacakolunk.

Már az otthoni étkezésnél is hívószó az egészség 

Ma már az, hogy mennyire egészséges, amit eszünk, csaknem annyira fontos, mint hogy ízletes is legyen. A GfK Hungária átfogó kutatásban mérte fel a hazai étkezési és főzési szokásokat.

Nincs vega menü, de igény volna rá 

Ha lenne vega menü az éttermek kínálatában, akkor azt sokan választanák, sőt a felmérések szerint ez a trend egyre erősebb lesz, ahogy terjed az egészség- és környezettudatos táplálkozás. A kereslet ezen a területen fényévekkel előzi meg a kínálatot.

Boldogok a vendéglősök: többet, többször, többért eszünk étteremben 

Sokkal gyorsabban nő a vendéglők forgalma az élelmiszerboltokénál, ebből is látszik, hogy átrendeződik az élelmiszerfogyasztás. Öt esztendő alatt a kétszeresét ugrották a vendéglők növekedési ütemben az élelmiszerboltokénál.

Merre halad a magyar digitális fogyasztó? 

A magyar trendek egyértelműen igazodnak a világban zajló változásokhoz, mégis megállapítható, hogy vannak érdekességek, melyek inkább a térségünkre jellemzőek – áll a GfK Digital Connected Consumer 2018 tanulmányában, melynek során 1500 főt kérdeztek meg online, a 15-59 korosztályban, akik legalább heti rendszerességgel interneteznek.

Túlélni minimálbérből 

Számos országban az év elején újratervezik és számolják a minimálbért, de nem mindenhol átlátható, illetve nyilvános annak (ki)számolása és törvényi szabályozása. Ilyen például Olaszország, Svájc, Szingapúr és az északi országok. S talán a legfontosabb kérdés mindenhol, hogy fedezhetőek-e a szükségletek a minimálbérből?

Mi kerül a fa alá? Ruha és hiszti 

A fiatalok 85 százaléka megajándékoz valakit idén karácsonykor, 79 százalékuk pedig számít arra, hogy kap ajándékot. A legtöbben arra számítanak, hogy ruha lesz a fa alatt, valamilyen élménnyel csak 18 százalék, társasjátékkal, játékszoftverrel pedig 16 százalék számol. A haszontalan ajándékokat nagyon kevesen cserélik vissza.

A zselés szaloncukor egyszerűen nem tud kimenni a divatból 

A csokoládés-trüffeles vagy a zselés szaloncukrot szeretik a magyar vásárlók? Az édes vagy a száraz pezsgő országa vagyunk? A legtöbb háztartásban mákos, netán diós bejgli kerül karácsonykor az asztalra? Célegyenesébe kanyarodik a karácsonyi készülődés, ebből az alkalomból megnéztük, tavaly hogyan alakultak az eladások a legkeresettebb ünnepi termékekből.

Idén több megy el ajándékra 

2018-ban a tavalyihoz képest többet, átlagosan 56 ezer forintot költenek majd karácsonyi ajándékra a magyarok, valamint nőtt az egy személy ajándékára szánt összeg is. Fejenként hét embernek veszünk ajándékot és átlagosan hat napot töltünk vásárlással.

Ez az étrend terjedhet el 2050-re 

A hazai lakosság szerint 30 év múlva a már napjainkban is népszerű allergénmentes, valamint bio, vegán és paleo étrend erősödhet leginkább, miközben az iparági előrejelzésekkel ellentétben a húsfogyasztásban inkább csökkenést várnak – derül ki a K&H felméréséből.

Kozmetikumok: mindenki hazudik 

Hiába írja elő már öt éve az egységes tájékoztatást a kozmetikumokon az Európai Unió, országonként eltérő, hogy mit és mennyire tartunk fontosnak belőle és mi alapján döntünk. Amiben minden nemzet egyforma, hogy füllent – derül ki a Manna hat európai országára kiterjedő, 7900 fő részvételével készült friss kutatásából.

Lassan de biztosan búcsút inthetünk a készpénznek 

Egyre többen választanak inkább készpénzkímélő fizetési megoldásokat Magyarországon. Míg az elmúlt években a felnőtt internetezők egyharmada fizetett inkább készpénzmentesen – ha tehette; arányuk mára már 44 százalékra nőtt.

Iskolakezdés: hol, mennyibe fáj a kezdőcsomag? 

Az iskolakezdés gyakran igen feszült időszak: nemcsak az elsősöknek, akik az óvodából hirtelen bekerülnek egy teljesen más közegbe, de a szülőknek is – akinek bizony komoly anyagi vonzattal jár az iskolakezdési kaland.

Miért félünk az újépítésű lakásoktól? 

Tévhitek, féligazságok és a társadalomba beleivódott bizalmatlanság jellemzi a hazai újépítésű lakásokkal szemben a magyar fogyasztót. Pedig aki már vett, az általában pozitívan vélekedik – derült ki egy hiánypótló kutatásból.

Videojátékban az akciót szereti a magyar 

Magyarországon a játékosok 62 százaléka asztali PC-n, 60 százalék okostelefonon, 36 százalék laptopon játszik. A legnépszerűbb műfaj az akciójáték, a játékosok 40 százaléka elsősorban ezeket a játékokat kedveli. A magyar streamerek 57 százaléka nem kap fizetést a videójátékokkal kapcsolatos tartalmak előállításáért – derült ki a Paypal és a Superdata most közzétett kutatásából.

Ingatlanvásárlás: egy döntés, ahol a méret is számít 

Az ár mellett a környék és a ház vagy lakás mérete számít leginkább, amikor ingatlant keresünk– derül ki a Jófogás és  a GKI Digital közös felméréséből. Az otthonkeresés főleg online felületeken történik, átlagosan 3 platformon kutatunk új otthon után.

A használt olajat még mindig simán kiöntjük 

Saját bevásárlótáskát használ a magyarok közel fele, több mint egyharmaduknak fontos, hogy az adott márka tesz-e a fenntarthatóságért, és – bevallása szerint – a lakosság közel kétharmada szelektíven gyűjti a hulladékot, derült ki a Nielsen 2018 áprilisában a Föld napja kapcsán végzett felméréséből.

Inkább a húsról mondunk le, mint a benzines kocsinkról 

Többen lettek vegetáriánusok, hogy így enyhítsék fogyasztásuk környezeti terhelését, mint amennyien hajlandók voltak lemondani arról, hogy saját személygépkocsival közlekedjenek – derült ki egy angliai vizsgálatból.

Megrohantuk a bankokat: pörögnek a személyi kölcsönök 

Januárban 80 százalékkal nőtt az újonnan igényelt személyi kölcsönök összege.  A személyi kölcsönök növekedését segíti, hogy a háztartások egyre többet vásárolnak drágább termékeket, nagyobb értékű háztartási gépeket, autót, de a lakásfelújítás is népszerű megoldás.

Ilyen hidegben csak a jégeralsó fogy 

A téli időjárás is szerepet játszik abban, hogy a január és a február a családi költekezés mércéjét nézve az év leggyengébb időszaka, ekkor fogy a legkevesebb nyugta a boltokban.

A nap, amikor a szív győz az ész felett 

A virágárusok a Valentin-nap nagy nyertesei, de az éttermek, az ajándékboltok, a mozik és az ékszerészek sem panaszkodhatnak – pedig Magyarországon ez a legkevésbé elfogadott ünnep, csak a lakosság 40 százaléka lepi meg párját ezen a napon és még az ukránok is többet költenek ajándékra.

Farsang: zsebbe nyúlunk 

A Játéksziget közel ezer fő bevonásával készült online felmérése szerint a családok kevesebb, mint 20 százaléka készít saját kezűleg farsangi jelmezt, a megkérdezettek több mint fele hol vásárolja, hol készíti a maskarákat, 30 százalék pedig egyértelműen a vásárlásra voksol.

Többen vágynak többre – hitelből 

Idén is töretlenül bővülni fog a személyi hitelezés hazai piaca a Sberbank szakértője szerint, aki elsősorban a kedvező makrogazdasági helyzet következményének tulajdonítja a növekedést. A szakértők piaci tapasztalata, hogy az ügyfelek ötéves futamidővel átlagosan 1 millió forintot igényelnek, leggyakrabban felújítással, autóval és családi eseményekkel kapcsolatos céljaik megvalósítására. A bank egy késő tavaszi és egy koraőszi igénylési hullámra számít.

Így kezeld a fogyasztódat! 

Hogyan lehet kényeztetni a vásárlókat, és mit tehetnek a márkák, hogy elkerüljék a szakítást? – erre kereste a választ egy globális tanulmány. Ugyanis ahogy a jó párkapcsolatnak, a márkák és fogyasztóik közötti kapcsolatnak is megvannak a maga szabályai.

Heti egymilliárd órát Netflixezünk 

Van, aki mindennap megnézi a Gyűrűk Urát a Netflixen, de a többség azért szofisztikáltabban válogat, egyvalamiben nem különbözünk: elképesztően sokat, hetente egymilliárd órát bámuljuk a netes tartalomszolgáltató sorozatait.

Hidegben is megy a klíma 

Meglepő módon hetekkel a kánikula után, az átlagosnál hidegebb őszi hetekben is élénk lakossági érdeklődés mutatkozik a klímaberendezések iránt – tapasztalta a Panasonic Heating&Cooling üzletága Magyarországon. Sokan ugyanis nem csak hűtésre, hanem már fűtésre is használják a készülékeket. Az idei szezon másik nagy tanulsága, hogy élénkül a kereslet a drágább, felső árkategóriába tartozó klímaberendezések iránt.

Többet költünk, de nem bánjuk… 

Sokan próbáljuk tervezni a költéseinket, amire szükség is van, főként, ha a mindennapi kereteken túlmutató kiadási tételek várhatók. Azt is tudjuk előre, hogy bizonyos esetekben ezek a tervezett keretek nehezen tarthatóak, és ha a büdzsétúllépés bekövetkezik, az gyakran lelkiismeret-furdalást okoz. Az, hogy ennek mértéke milyen, jelent-e tartós feldolgozási nehézséget, tanulunk-e belőle, az szituációnként eltérő lehet.

A közösségi oldalak egyben mércék is a kereskedelem számára 

A piacok reneszánszát éljük, ma már a fiatalabb generáció körében is trendinek számít a piacozás. Népszerűségük a közösségi oldalak megjelenésével is nő. Magyarországon a Fény Utcai Piac a közösségi média legnépszerűbb szereplője egy friss felmérés alapján.

Az asztali gépen a Windows a nyerő, telefonon már erősebb az Apple 

Az információ a legnagyobb hatalom az ecommerce üzletben, az adatok a legértékesebb tényezők, ismeretük a kulcs az egyes üzletek számára a felhasználóbarát és nagyszerű vásárlási élményt nyújtó oldalak fejlesztéséhez. Az internet globális elterjedésének köszönhetően a weblapok nemzetközileg elérhetőek, könnyedén hozzáférhetünk szinte bármilyen szolgáltatáshoz, viszont lehet a felhasználói szokások alapján egyértelmű különbséget tenni az egyes országok között? Ezt a kérdést járta körbe egy átfogó kutatásban a Visual Meta, mely 13 országban működtet e-kereskedelmi oldalakat ShopAlike, valamint Ladenzeile néven, és most saját adataik felhasználásával mutatják be az egyes európai országok közti különbségeket az operációs rendszerek, eszközök és keresők használata alapján.

Inkább a spray kiszerelésű izzadásgátlókat választjuk idén nyáron 

A magyarországi 18-59 éves hölgyek fele használ spray kiszerelésű dezodorokat, de továbbra is sokan nyúlnak a golyós típusúakért is, de az izzadásgátló kristály például nem túl népszerű - derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC piackutató felméréséből.

Van, hogy sörpótlékra kényszerül az ember 

A sörforradalommal párhuzamosan a magyarok sörfogyasztási szokásai is átalakulni látszanak, már ami az alkohol fontosságát illeti a fogyasztók számára. A sörivók közel fele ugyanis már nyitott az alkoholmentes változatok fogyasztására. Az alkohol szerepe egyre kevésbé fontos, a férfiak számára egy buliban például fontosabb, hogy felkeltik-e a hölgyek érdeklődését. Ilyen és ehhez hasonló érdekességek derültek ki a Heineken 0.0 megbízásából készített kutatásból.

Nyáron könnyebben nyúlunk a bankkártyánk után 

Közel másfélszer annyi kártyás műveletet hajtanak végre a nyári hónapokban a fogyasztók, mint az év többi részében. Az utazási irodákban, autókölcsönzőkben és a légitársaságoknál mintegy 40 százalékkal nő a forgalom az átlaghoz képest ebben az időszakban.

Az erotikus segédeszközök és a vitaminok mennek jól a neten 

A hazai webáruházak háromnegyedének nőtt a forgalma tavaly, és csak 5 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről – derült ki a webáruházak készítésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, tizedik webáruház-felméréséből.

Jó időszak ez az üdítőgyártóknak 

A nagy meleg mindig kedvezően hat az alkoholmentes italok keresletére, ekkor a fogyasztás egyharmadával is megemelkedik – közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára hétfőn az MTI megkeresésére.

Egyre népszerűbbek a termelői piacok 

Egyre népszerűbbek a termelői piacok, tavaly már 261 működött az országban. A termelői piacokon mindenki csak a saját maga által termelt, előállított árut értékesítheti, egyre több vásárló keresi ezt a közvetlen értékesítési formát. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara internetes piackeresője mindenkinek megmutatja, hol talál ilyen piacot, vagy akár konkrét terméket.

Teker a magyar, főleg ha pesti 

Az elmúlt néhány évben Magyarország felsorakozott a legnagyobb biciklis nemzetek sorába. Felmérések szerint rendszeres kerékpárhasználatban európai szinten a harmadik helyet foglaljuk el a legendásan sokat kerékpározó hollandok és dánok mögött. Míg a két másik dobogós nemzet polgárainak 36, illetve 23 százaléka választja első számú napi közlekedési eszközként a biciklit, Magyarországon a válaszadók 22 százaléka indul minden nap kerékpárral munkába vagy iskolába. A Vatera adatelemzéséből többek között az is kiderül, hogy 36 százalékban hegyi kerékpárt választunk, a „legbringásabb” magyar város címe pedig nem meglepő módon Budapesté, öt év alatt 8.793 darab eladott kerékpárral.

Ön tud bizalmat építeni? A sikere múlik rajta! 

A különböző generációk teljesen másképpen állnak az internetes vásárláshoz. De az általánosságban elmondható, hogy a vásárlásainkat szívesebben fizetjük utánvéttel, és vonakodunk csomagautomatákba rendelni a kiválasztott terméket, tehát szeretjük először megtapogatni azt, amiért pénzt adunk ki. Ebből is látszik, a virtuális adásvételek során a bizalom döntő szempont. Ugyanakkor a bizalom fejleszthető, csak ismerni kell hozzá meg kell tanulni jól megszólítani az embereket. Az eNET és a Vatera közös kutatást adtak ki, melyben a magyar netezők online vásárlásokhoz kapcsolódó attitűdjét és az internetes adásvételekkel szembeni bizalom mértékét, illetve ennek okait vizsgálták.

Így bánik a pénzzel az Y és a Z generáció 

A különböző generációk érthető módon teljesen más elvárásokkal állnak az élethez, a munkához vagy épp a pénzhez, így ahhoz is, hogy mire és mennyit érdemes költeni - olvasható a Vienna Life Biztosító bejegyzésében.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten  

Márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.

Adózás

Milliókat spórolhat, mielőtt kopogtat a NAV

Milliókat spórolhat, mielőtt kopogtat a NAV 

A NAV ellenőrzési terve szerint az informatikai rendszerek által gyűjtött adatok és az adózók magatartása egyaránt meghatározó tényező az ellenőrzési folyamatokban.

Cégblog

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten  

Márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo