Egy jó étteremért utazni is hajlandó a magyar

Általánosságban igaz a magyarokra, hogy messzebbre is elutaznak egy étterem miatt - derül ki egy friss kutatásból. Érdekesség, hogy a legtöbben az ismerőseik ajánlása alapján keresnek fel egy vendéglátóhelyet, és a válaszadók több mint fele hangulattól függően dönt az új és a megszokott között.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legtöbben utazás előtt tájékozódnak az éttermi kínálatról, és ez alapján döntenek az ebéd helyszínéről, de a magyarok közel harmada utazás közben választja ki a számára legszimpatikusabb helyet.

A derecskei Almavirág Étterem nem reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a budapestiekre nem jellemző, hogy 50 kilométernél távolabb utaznának egy étterem miatt. Országos viszonylatban a Hajdú-Bihar megyében élők hajlamosabbak nagyobb távolságokat, akár 100 kilométernél is többet megtenni, hogy eljussanak a vágyott étterembe. A kitöltők többsége 21 és 50 kilométer közötti távot hajlandó utazni egy vendéglátóhelyért.

Kép: Pixabay

A kérdőívet kitöltők közel 40 százaléka az ismerősök ajánlása alapján keresett már fel éttermet, több min 13 százalékuk a közösségi médián keresztül tájékozódott. A válaszadók tizedének fontos tényező a választás megkönnyítésében egy pozitív cikk a vendéglátó egységről.

Leginkább Budapesten és Pest megyében vállalkozó szelleműek az emberek, innen próbálnak ki új helyeket legszívesebben a kitöltők. Kiderült az is, hogy a magyarok egyharmada inkább új helyeket próbál ki, de a válaszadók több mint fele hangulattól függően választ a megszokott és az új között.

Nincs vega menü, de igény volna rá
Ha lenne vega menü az éttermek kínálatában, akkor azt sokan választanák, sőt a felmérések szerint ez a trend egyre erősebb lesz, ahogy terjed az egészség- és környezettudatos táplálkozás. A kereslet ezen a területen fényévekkel előzi meg a kínálatot.
Az Almavirág Étterem felmérése szerint az izgalmat, új ízeket nyújtó helyek és a hagyományos magyar konyhával operáló éttermek a leginkább kedveltek a kitöltők körében. A modern éttermek kedvelői a kitöltők közel 41 százalékát, a „kockás terítős” helyek látogatói 36 százalékot tesznek ki a válaszadók közül.

Séra-Szabó Veronika, az Almavirág Étterem vezetője szerint, a kapott eredmények tökéletesen visszatükrözik a hétköznapi tapasztalatokat. „A kutatás rámutatott, hogy a Hajdú-Bihar megyében élők akár 100 kilométert is utaznak egy-egy étterem felkereséséért, amit mi is igazolni tudunk. Sokszor fordul elő, hogy a vendégek a közösségi médiában kapott pozitív értékeléseink miatt nagyobb távokat is megtesznek csak azért, hogy nálunk ehessenek. Számunkra ez mindig nagy öröm és óriási megtiszteltetés, ahogyan az is, hogy rengeteg a visszatérő vendégünk nemcsak a térségből, hanem az ország minden területéről” – mondta Séra-Szabó Veronika.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo