Egy jó étteremért utazni is hajlandó a magyar

Általánosságban igaz a magyarokra, hogy messzebbre is elutaznak egy étterem miatt - derül ki egy friss kutatásból. Érdekesség, hogy a legtöbben az ismerőseik ajánlása alapján keresnek fel egy vendéglátóhelyet, és a válaszadók több mint fele hangulattól függően dönt az új és a megszokott között.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legtöbben utazás előtt tájékozódnak az éttermi kínálatról, és ez alapján döntenek az ebéd helyszínéről, de a magyarok közel harmada utazás közben választja ki a számára legszimpatikusabb helyet.

A derecskei Almavirág Étterem nem reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a budapestiekre nem jellemző, hogy 50 kilométernél távolabb utaznának egy étterem miatt. Országos viszonylatban a Hajdú-Bihar megyében élők hajlamosabbak nagyobb távolságokat, akár 100 kilométernél is többet megtenni, hogy eljussanak a vágyott étterembe. A kitöltők többsége 21 és 50 kilométer közötti távot hajlandó utazni egy vendéglátóhelyért.

Kép: Pixabay

A kérdőívet kitöltők közel 40 százaléka az ismerősök ajánlása alapján keresett már fel éttermet, több min 13 százalékuk a közösségi médián keresztül tájékozódott. A válaszadók tizedének fontos tényező a választás megkönnyítésében egy pozitív cikk a vendéglátó egységről.

Leginkább Budapesten és Pest megyében vállalkozó szelleműek az emberek, innen próbálnak ki új helyeket legszívesebben a kitöltők. Kiderült az is, hogy a magyarok egyharmada inkább új helyeket próbál ki, de a válaszadók több mint fele hangulattól függően választ a megszokott és az új között.

Nincs vega menü, de igény volna rá
Ha lenne vega menü az éttermek kínálatában, akkor azt sokan választanák, sőt a felmérések szerint ez a trend egyre erősebb lesz, ahogy terjed az egészség- és környezettudatos táplálkozás. A kereslet ezen a területen fényévekkel előzi meg a kínálatot.
Az Almavirág Étterem felmérése szerint az izgalmat, új ízeket nyújtó helyek és a hagyományos magyar konyhával operáló éttermek a leginkább kedveltek a kitöltők körében. A modern éttermek kedvelői a kitöltők közel 41 százalékát, a „kockás terítős” helyek látogatói 36 százalékot tesznek ki a válaszadók közül.

Séra-Szabó Veronika, az Almavirág Étterem vezetője szerint, a kapott eredmények tökéletesen visszatükrözik a hétköznapi tapasztalatokat. „A kutatás rámutatott, hogy a Hajdú-Bihar megyében élők akár 100 kilométert is utaznak egy-egy étterem felkereséséért, amit mi is igazolni tudunk. Sokszor fordul elő, hogy a vendégek a közösségi médiában kapott pozitív értékeléseink miatt nagyobb távokat is megtesznek csak azért, hogy nálunk ehessenek. Számunkra ez mindig nagy öröm és óriási megtiszteltetés, ahogyan az is, hogy rengeteg a visszatérő vendégünk nemcsak a térségből, hanem az ország minden területéről” – mondta Séra-Szabó Veronika.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo