A nap, amikor a szív győz az ész felett

A virágárusok a Valentin-nap nagy nyertesei, de az éttermek, az ajándékboltok, a mozik és az ékszerészek sem panaszkodhatnak – pedig Magyarországon ez a legkevésbé elfogadott ünnep, csak a lakosság 40 százaléka lepi meg párját ezen a napon és még az ukránok is többet költenek ajándékra.

Krisztus után 496-ban Gelasius pápa hivatalosan is elrendelte, hogy az addigi Luperkalia ünnep helyett február 14-én Szent Valentinre emlékezzenek. Habár az ünnep eredete régre nyúlik vissza, a szerelmes képeslapok küldése Nagy-Britanniához és körülbelül a XVII. századhoz köthető, Magyarországon pedig alig-alig vannak gyökerei. Mára leginkább a szerelmünk kinyilvánításának, lánykérések szimbolikus napjává vált ez a nap.

Mennyit engedsz a feléből? Így alkudozunk mi…
Egy hiánypótló nemzetközi felmérésből egyértelműen kiderül, hogy a férfiak jobban szeretnek alkudozni, de a nők nagyobb árengedményeket képesek kicsikarni. Ugyanakkor mindkét nem esetén a külső megjelenés döntő lehet egy tárgyalás során
De vajon milyen gazdasági hatásai vannak?

Több mint 5600 embert kérdezett meg a Picodi.com világszerte (32 különböző országból Európát, Ázsiát, Ausztráliát, Afrikát és Amerikát is beleértve), hogy megtudják: mit gondolnak a helyiek a Valentin-napról.

Az első és legfontosabb: a magyarok nem nagyon szeretik a Valentin-napot. A megkérdezettek kevesebb mint fele (szám szerint 40 százaléka) tartja és ünnepli ezt a napot. Az eredmény még így is valószínűleg örömmel tölti el az étterem-, ajándékbolt tulajdonosokat, mozikat valamint ékszerészeket – ezek bizonyultak a legnépszerűbb ajándék lelőhelyeknek. A férfiak 21 százaléka étterembe viszi szíve választottját, 20 százalék az ékszerek mellett teszi le a voksát és csaknem 50 százalék készül virággal, virágcsokorral.

A nők egyharmada (33%) szintén egy kellemes vacsora mellett dönt, de a listájukra felkerültek az elektronikai eszközök és a kirándulások (11-11%), valamint a kézzel készült ajándékok (17%) De vajon mik az elvárások ilyenkor? Mely ajándékok nyerik el a magyar párok szívét? Úgy tűnik, a férfiak nem tudnak mellényúlni a virágcsokorral, a hölgyek 52 százaléka örömmel fogadja, a férfiak viszont szívesebben mozdulnak ki (mozi/színházjegy 33%) Meglepő lehet, hogy a férfiak 21 százaléka egyáltalán nem vágyik semmire, még kézzel készült apróságra sem (ez utóbbit a megkérdezettek csak 17 százaléka értékelné nagyra)

Fontos észben tartani: készpénz továbbra sem túl népszerű ajándék – a nők 55, a férfiak 29 százalék kifejezetten nem örülne neki. Érdemes nők esetén a háztartási készülékeket és az elektronikai kütyüket is mellőzni (36% és 18%). S hogy nyűgözzük le a férfiakat? A válasz nem egyszerű, de annyi biztos: az üdvözlőkártyákért nincsenek oda (29%).

Kiderült, az egyedülállók igen szkeptikusan állnak ehhez a naphoz – igaz, a párkapcsolatban élő férfiak 55 százaléka, a nők 39 százaléka sem rajong érte, vagy egyenesen mellőzi azt.

A szándék a fontos?

Becslések szerint világszerte több, mint egy milliárd Valentin-napi üdvözlőkártyát küldenek az emberek – a karácsonyi lapok után így a második helyen végzett a ranglistán ez az ünnep. De nem csak a postásoknak, az üzleteknek is igen mozgalmas és izgalmas a február eleje. A Picodi adatai szerint a Valentin-napot megelőző hetekben átlagosan 37%-kal ugrik meg az „ékszer”, 38%-kal a „kozmetikai szerek és parfümök” és 45%-kal a „felnőtt” kategóriába sorolt termékek iránti kereslet.

Mennyit költenek átlagosan hazánkban a szerelmesek Valentin-nap alkalmából? Felmérésünk szerint körülbelül 27 eurót (8500 Ft) szánnak erre a napra az emberek. A férfiak ennél egy kicsivel többet, 30 eurót (9300 Ft) áldoznak büdzséjükből. Ezzel az összeggel Magyarország a lista utolsó felében szerepel.

A legtöbb országban – kivéve Törökország, Vietnam és Nigéria – az erősebb nem képviselői azon igyekeznek, hogy lenyűgözzék szívük választottját és mélyen a zsebükbe nyúlnak. Annak ellenére, hogy egyes kutatások szerint a nők többsége kifejezetten nem szereti, ha például virágot kap: ez csak az ötödik legnépszerűbb ajándék a Valentin-napi csecsebecsék listáján (világszerte – Magyarországon pedig a legnépszerűbb). Akár szkeptikusan áll ehhez az ünnephez az ember, akár nem – egy biztos: a parfüm- és csokoládéboltok, az éttermek és mozik egészen biztosan sokat kasználnak február első két hetében.

Véleményvezér

Megdöbbentő fotók egy gyermekotthonból

Megdöbbentő fotók egy gyermekotthonból 

A képek mindennél beszédesebbek.
Mélypontra ért a magyar belpolitika, avagy büdös-e Menczer Tamás szája?

Mélypontra ért a magyar belpolitika, avagy büdös-e Menczer Tamás szája? 

Még egy lépcsőt lejjebb lépett a magyar belpolitika.
Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül

Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül 

Kevés a hatósági állatorvos.
Kormányváltó hangulat

Kormányváltó hangulat 

Oda a Fidesz népszerűsége.
Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo