Heti egymilliárd órát Netflixezünk

Van, aki mindennap megnézi a Gyűrűk Urát a Netflixen, de a többség azért szofisztikáltabban válogat, egyvalamiben nem különbözünk: elképesztően sokat, hetente egymilliárd órát bámuljuk a netes tartalomszolgáltató sorozatait.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Gyűrűk Ura az év 361 napján? Nehéz elképzelni, pedig létezik egy Netflix felhasználó valahol a világon, aki mindennap megnézi. Nem is akármelyiket, a „Király visszatér” a kedvence Peter Jackson kultsorozatából – ez derült ki a Netflix most közzétett, a fogyasztási szokásokat bemutató adataiból, amely 2016 novembere és 2017 novembere között tekintette át a világ netflixezőinek statisztikáit.

Meddig lesznek még tv-reklámok?
Régóta beszédtéma, hogy a különböző tv-s szolgáltatásokra való előfizetések rohamos növekedése negatív hatással lehet a hagyományos tv-s reklámok erejére és elérésére. Ugyanakkor a YouGov által közzétett legújabb nemzetközi piackutatások azt bizonyítják, hogy a hagyományos tv-hirdetések még mindig jelentős szerepet töltenek be az úgy nevezett “on-demand” szolgáltatások korában.
Bár az évi 361 Gyűrűk Ura soknak számít, de nem ez csúcstartó. Egy amerikai előfizető ugyanis 365 alkalommal nézte meg az elmúlt évben a „Karib-tenger kalózai” első részét. Németországban pedig egy igazi Brad Pitt rajongó rejtőzik, aki 340 alkalommal nézte meg az „Ocean’s Eleven” című alkotást, ahol az amerikai színész George Clooney és Matt damon társaságában foszt ki egy Las Vegas-i kaszinót. Egy brit fogyasztó pedig a „Mézengúzt” találta olyan ellenállhatatlannak, hogy az elmúlt évben 357 alkalommal nézte meg.

Ők azonban a kivételek, a leghűségesebb netflix-fogyasztók ugyanis nem az amerikaiak, a britek, vagy a németek, hanem a mexikóiak, akiknél a messze a legmagasabb arányban vannak, akik naponta legalább egy filmet, vagy sorozatrészt megnéznek az online streaming portálon. Összességében a világon naponta 140 millió órán keresztül bámuljuk a Netflix filmjeit és sorozatait, hetente több mint egymilliárd órán át.

A DVD-kölcsönzéstől a milliárdokig – a Netflix-sztori
Az egyszerű DVD-kölcsönzőből 20 év alatt milliárdos lett. A Netflix tulajdonosa hitelből alapította meg cégét, és egyedüli módszerével a zsúfolt piacon is ki tudott törni. A Békehadtest egykori tanára ma az Egyesült Államok egyik leggazdagabb embere.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo