Nem mennek el szó nélkül a nőnap mellett a férfiak: a megkérdezett, párkapcsolatban élő nők 84 százaléka úgy nyilatkozott, partnere kedveskedik neki március 8-án. A férfiak négyötöde (80+%) emellett születés- és névnapok, valamint karácsony alkalmával lepi meg kedvesét. Az évfordulók tekintetében már kevésbé aktívak, a nők 57 százaléka kap ilyenkor figyelmességet. A nők 8 százaléka semmilyen alkalomból nem kap ajándékot.
A háztartási feladatokat illető munkamegosztásról érdeklődve kiderült, hogy otthon a férfiak 57 százaléka segít be, ráadásul szerencsére „önként és dalolva” (10-ből 9 esetben). A nőknek leginkább a bevásárlásban (78%) és a kuka kiürítésében (76%) nyújtanak segítő kezet. Százból hatvan nőnek segít a párja az olyan általános takarítási munkákban, mint például a porszívózás és felmosás. A gyerekekkel kapcsolatos feladatok (uzsonnakészítés, fuvarozás; stb.) is javarészt a nőkre hárulnak: közel kétharmaduk saját maga végzi el. A mosogatásban már inkább egyedül maradnak a nők, a megkérdezettek csupán harmada kap ebben támogatást. A főzés sem nagy favorit, ezzel a nők háromnegyede egyedül marad. Ennél már csak a mosás és teregetés terén kapnak kevesebb segítséget. Öröm az ürömben, hogy a partneri hozzájárulás rendszeres, 10-ből 8 nő hetente többször számíthat társára a házimunkában.
A fenti listát látva nem meglepő, hogy 100-ból 16 nő érzi úgy, nagyjából egyenlően oszlanak meg az otthoni teendők, a válaszadók közel 50 százaléka szerint inkább egyenlőtlen vagy kimondottan aránytalan a nemekre háruló feladatok eloszlása. A párkapcsolatban élő magyar nők több mint fele nyolc óránál több időt fordít hetente házimunkára.
„Az ún. »énidő« tekintetében, vagyis amikor valaki teljes mértékben saját kedvtelésének hódol, nincsenek eleresztve a magyar nők” – mondta Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen Magyarország ügyvezető igazgatója. „Egyharmaduknak legfeljebb két óra jut saját magára, 100-ból 7 nő pedig egyáltalán nem tud időt szakítani arra, hogy csak magával foglalkozzon. Egyötödük szerencsés, hiszen akár hetente hét vagy több óra is jut a hobbijára.”
Ha már szabadidő, akkor a legkedveltebb tevékenység a filmezés, méghozzá otthon. Ezt a válaszadók több mint fele nevezte meg fő kikapcsolódási tevékenységként. Az olvasás (35%), az utazás és a kirándulás is közkedvelt (35%). A magyar nők közel egyötöde hobbiból süt-főz szívesen, de a kertészkedés is hasonlóan népszerű. Érdekesség, hogy az olyan rekreációs aktivitások, mint pl. a rajzolás, varrás, hímzés, barkácsolás csupán a nők nyolc százaléka szemében vonzó.