A zselés szaloncukor egyszerűen nem tud kimenni a divatból

A csokoládés-trüffeles vagy a zselés szaloncukrot szeretik a magyar vásárlók? Az édes vagy a száraz pezsgő országa vagyunk? A legtöbb háztartásban mákos, netán diós bejgli kerül karácsonykor az asztalra? Célegyenesébe kanyarodik a karácsonyi készülődés, ebből az alkalomból megnéztük, tavaly hogyan alakultak az eladások a legkeresettebb ünnepi termékekből.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Idén először elkészült az ország szaloncukortérképe, amelyen jól látszik, hogy az országos átlaghoz képest egyes megyékben melyik volt a legkedveltebb íz, de a vásárlási adatokban találtunk még további érdekességeket a karácsonyfákkal, illetve pezsgő- és bejglifogyasztási szokásokkal kapcsolatban is.

Szaloncukor

Mind megyei, mind regionális bontásban a csokoládés-trüffelesből értékesítik a legtöbbet. A dobogó második helyén a szezonálisan változó, különlegesebb ízű szaloncukrok szerepelnek (pl. narancsos-csokis, robbanócukorkás-málnás). Harmadik helyen pedig az örök klasszikus íz, a zselés áll. A Tesco adatai szerint a magyar vásárlók még mindig nem tudták nagyon megkedvelni a kókuszos szaloncukrot: az eladások alapján egyértelműen ez az íz van a sor végén.

Pezsgő és bejgli

Az átlagos magyar fogyasztó vásárlásonként rögtön 2 üveg pezsgőt vesz. Egyértelműen az édes pezsgő országa vagyunk, ugyanis a vásárlók több mint kétharmada édes pezsgő fogyaszt és csak az egyharmaduk szárazat. Budapesten ez a különbség kisebb (57,5% - 42,5%). A legédesebb megyénk Szabolcs-Szatmár-Bereg (12%-kal több édes pezsgő fogy itt, mint az országos átlag), a legszárazabb pedig Pest.

Ha bejgli, akkor mákos és diós is kerül az asztalra. Országos szinten a mákos vezet (54,5%) a diós előtt (45,5%). A legjobban Tolna megyében szerették a mákos bejglit (58,2%), a legkevésbé pedig Győr-Moson-Sopron megyében (51%).

Karácsonyfa-díszek és fények

Magyarország karácsonyfáinak legnagyobb része arany (24%) vagy ezüst díszekben pompázott (21%), míg a rózsaszín karácsonyfa-díszek voltak a legkevésbé népszerűek (1%). Minden második Tescóban vásárló fogyasztó viszont vegyes színű fényeket választ. Az országos átlaghoz képest Észak- (12%) és Közép-Magyarországon (11%) kedvelték legjobban a piros karácsonyi fényeket, vagyis errefelé lehetett a legnagyobb esélye annak, hogy pirosban úszó karácsonyfákat lássunk.

Ajándékvásárlási praktikák túl a fekete pénteken
Az év végi ünnepek közeledtével járványszerűen terjed az ajándékozási láz. A jó és az örök gyerekek levelet írnak a Mikulásnak, az akcióvadászok fekete pénteken, az online shoppingolók kiberhétfőn indultak bevetésre. A mindent az utolsó pillanatra hagyók december 24-én rohamozzák meg az üzleteket, pedig fekete és piros betűs ünnepektől függetlenül is érdemes ugyanazt a stratégiát követni: kérdezz, tervezz, számolj – és csak ezek után vásárolj!

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo