Karácsonyi szezon cikkek


Erre a karácsonyra sokáig emlékezni fogunk - a kereskedők is

Erre a karácsonyra sokáig emlékezni fogunk - a kereskedők is 

Bár még bő egy hónap hátra van 2020-ból, az mostanra már egyértelműen kijelenthető, hogy a kereskedelmen belül az online piac lett az egyik nyertese a koronavírus-járványnak. A Black Friday időszak után, az év végi szezon hajrája ugyanakkor még hátra van, aminek kimenetele, dinamikája talán sose volt még ennyire többismeretlenes egyenlet. Ebben az új, megváltozott piaci környezetben a vásárlók reakciói (és anyagi lehetőségei) is jóval kiszámíthatatlanabbá váltak. A GKI Digital és az Árukereső.hu friss publikációja ezt a különleges év végi időszakot járja körbe.
Ha a kereskedőket kérdezzük, ez egy szuperjó karácsony volt

Ha a kereskedőket kérdezzük, ez egy szuperjó karácsony volt 

A 2018-as év végi, ünnepi időszak kereskedelmi szempontból sikeresnek bizonyult: csak a Black Friday közel 78 milliárd forintnyi, a teljes karácsonyi vásárlási időszak pedig 323 milliárd forintos forgalmat hozhatott (online és offline együtt) az eNET 2018 decemberében és 2019 januárjában végzett felmérései szerint. Azonban még mindig vannak olyan területek, ahol erősíteni lehet a vásárlói élményt, s vele a szezon sikerét is: a Black Friday esetében az árképzésen érdemes még csiszolni, a karácsonyi online vásárlásoknál pedig továbbra is kihívás az időben történő kiszállítás.
Fenyő nélkül nincs karácsony

Fenyő nélkül nincs karácsony 

Minden évben az az érzése az embernek, mintha csupán pillanatok teltek volna el a legutóbbi karácsony óta. Ha már számba vetted az év végi feladataidat, a lista tetején biztosan szerepel a karácsonyfa beszerzése is. Hiszen fenyő nélkül nincs Karácsony! Gondolkoztál már azon, hogy vajon miért pont egy fenyőfa mellett ünneplünk minden esztendőben? Egyesek szerint ennek a története még a keresztény hagyománynál is ősibb időkre nyúlik vissza, ám számos különböző történet kering a köztudatban ezzel kapcsolatban. Tarts velünk, és lessünk be együtt a régmúlt karácsonyaiba!
Karácsonyfadíszek: az édenkerti almától a műanyag gömbig

Karácsonyfadíszek: az édenkerti almától a műanyag gömbig 

Honnan származik a fényfüzérek szokása, miért rakunk műanyag gömböket a karácsonyfákra, és miért csúcsos a csúcsdísz? Ha eddig még nem volt alkalmad ezen gondolkodni, mi most Megyeri Szabolcs segítségével utánajártunk annak, hogy mi az eredete az ünnepi díszeinknek.
Nem jár extra szabadnap az ünnepekre

Nem jár extra szabadnap az ünnepekre 

A magyar vállalkozások kevesebb, mint fele tart valamilyen hivatalos karácsonyi eseményt, pedig a munkavállalók többsége szívesen látogat el ezekre, és jó alkalomnak tartja őket a kollégák megismerésére. A felük barátokat is talált már a céges rendezvényeken. A cégek közül csupán 7 százalék ad extra szabadnapot a két ünnep közé, felüknél változatlanul dolgozni kell – derült ki a Profession.hu felméréséből.
Erre figyelj, ha fenyőt veszel

Erre figyelj, ha fenyőt veszel 

Nincs karácsony fa nélkül, ez alapvetés, azonban a válogatás sokszor nehézségekbe ütközik, ha pedig mellényúlunk, akkor oda az öröm. Megyeri Szabolcs segítségével adunk most tippeket, hogy elkerülhessük a problémákat a drágán megvásárolt karácsonyfával.
Árulkodó jelek, amelyekkel megelőzheted a tüzes karácsonyt

Árulkodó jelek, amelyekkel megelőzheted a tüzes karácsonyt 

A karácsonyi nagybevásárlás utolsó napjaiban különösen nagy veszélyt jelent a hamisított és ellenőrizetlen forrásból származó műszaki termékek megjelenése, ezért körültekintően érdemes vásárolni, akár online felületen, akár boltban, hívta fel a figyelmet a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT).
Öt tipp a tökéletes üzleti ajándékozáshoz

Öt tipp a tökéletes üzleti ajándékozáshoz 

Karácsonykor az ajándékvásárlás előtt sokan tanácstalanok a minden korábbinál szélesebb palettát látva. Számos esetben a családtagjainknak is nehéz kiválasztani a legmegfelelőbb ajándékot, de mi a helyzet akkor, ha üzleti partnereinket szeretnénk meglepni? Alább öt pontban gyűjtöttük össze, mire kell odafigyelni ez esetben.
Ha csak nem tetszik az ajándék, a kereskedő nem köteles visszavenni

Ha csak nem tetszik az ajándék, a kereskedő nem köteles visszavenni 

A legjobb szívvel adott karácsonyi ajándékkal is előfordulhat, hogy nem tetszik, nem jó a mérete, hibás, vagy nem működik. A fogyasztóvédelmi szabályok ismerete az ünnepek után is elkerülhetővé teszi a felesleges bosszúságokat.

Mi kerül a fa alá? Ruha és hiszti 

A fiatalok 85 százaléka megajándékoz valakit idén karácsonykor, 79 százalékuk pedig számít arra, hogy kap ajándékot. A legtöbben arra számítanak, hogy ruha lesz a fa alatt, valamilyen élménnyel csak 18 százalék, társasjátékkal, játékszoftverrel pedig 16 százalék számol. A haszontalan ajándékokat nagyon kevesen cserélik vissza.

A zselés szaloncukor egyszerűen nem tud kimenni a divatból 

A csokoládés-trüffeles vagy a zselés szaloncukrot szeretik a magyar vásárlók? Az édes vagy a száraz pezsgő országa vagyunk? A legtöbb háztartásban mákos, netán diós bejgli kerül karácsonykor az asztalra? Célegyenesébe kanyarodik a karácsonyi készülődés, ebből az alkalomból megnéztük, tavaly hogyan alakultak az eladások a legkeresettebb ünnepi termékekből.

Idén több megy el ajándékra 

2018-ban a tavalyihoz képest többet, átlagosan 56 ezer forintot költenek majd karácsonyi ajándékra a magyarok, valamint nőtt az egy személy ajándékára szánt összeg is. Fejenként hét embernek veszünk ajándékot és átlagosan hat napot töltünk vásárlással.

Az év végi hajrá nem ér véget az ünnepekkel 

A karácsony közeledtével felpörög az online vásárlás is, a hazai webshopok éves forgalmuk 35-37 százalékát realizálhatják ebben az időszakban. Az év végi hajrá azonban nem ér véget az ünnepekkel, hiszen kezdetét veszi a termékek cseréjének, visszaküldésének időszaka, az Egyesült Államokban például tavaly az interneten vásárolt áruk csaknem 30 százalékát vitték vissza az üzletekbe.

A karácsonyi ajándékcsomagolás tradíciója nem fenntartható 

A karácsonyi ajándékok becsomagolásának komoly hagyományai vannak a világban – így Magyarországon is –, a szezonális ünnepi vásárokban például az egyik legnépszerűbb árucikk a csomagolópapír. Az ünnepi csomagolás tradíciója azonban nem fenntartható – ezt a fejenként évi 95 kg papírhulladék is bizonyítja.

Pálinkafőző tanfolyam karácsonyra 

Habár az ajándékok többsége még a megszokottabb ötletekre támaszkodik, egyre többen választják, hogy a karácsony alkalmával inkább az önfejlesztésben, továbbtanulásban segítik hozzátartozóikat.

Ez tényleg boldogabb karácsony lesz 

Csökkent a túlköltekezési hajlandóság és kevésbé aggódunk amiatt, miből tudjuk megvenni az ajándékokat. A kedvező változások mögött a háztartások pénzügyi helyzetének javulása áll.

Ajándékvásárlási praktikák túl a fekete pénteken 

 Az év végi ünnepek közeledtével járványszerűen terjed az ajándékozási láz. A jó és az örök gyerekek levelet írnak a Mikulásnak, az akcióvadászok fekete pénteken, az online shoppingolók kiberhétfőn indultak bevetésre. A mindent az utolsó pillanatra hagyók december 24-én rohamozzák meg az üzleteket, pedig fekete és piros betűs ünnepektől függetlenül is érdemes ugyanazt a stratégiát követni: kérdezz, tervezz, számolj – és csak ezek után vásárolj!

Öt szörnyű baki a céges ajándékoknál 

Az ajándékozás több, mint figyelmes, örömet okozó gesztus, megvan az a ki nem mondott vonása is, hogy kifejezve törődésünket, illetve hálánkat a családtag, rokon, barát vagy üzleti partner iránt, megerősítiheti szakmai, üzleti kapcsolatainkat is. De könnyű bakizni vele. Szakértőnk segít, hogy ne legyen gond!

Ne hitelből tudd le a karácsonyt 

Akár 45 ezer forintnyi eltérés is lehet a visszafizetendő tartozásnál egy egyéves futamidejű, 200 ezer forintos „karácsonyi” fogyasztási hitelnél. Egyre több a változó kamatozású fogyasztási hitel, aminél a kamatváltozás kockázatára is figyelni kell.

Csak rajtad múlik, hogy zöld lesz-e a karácsony 

Hazánkban egy átlagos ember évente 500 kg szemetet termel és ebből a karácsony erősen kiveszik a részét. Tegyük idén egy apró döntéssel zöldebbé és olcsóbbá az ünnepet anélkül, hogy megerőltetnénk magunkat! A Jófogás online kutatása közel négyezer embert kérdezett arról, hogy mennyi csomagolópapírt használnak ajándékozáskor, tisztában vannak-e ennek környezeti hatásával.

Beütött a karácsony a magyar vásárlóknál 

Az elmúlt három évben lelkesedés tekintetében szinte semmi sem változott: idén is a 18-69 éves lakosság nyolctizede fog ajándékot vagy ahhoz szükséges alapanyagokat vásárolni – derül ki a Cofidis Hitel Monitor most közzétett adataiból.

Fontos tanácsok a tökéletes céges ajándékozáshoz 

Nem elég azt tudnunk, hogy kinek szeretnénk valamilyen ajándékkal kedveskedni az év végi ünnepek alkalmából az üzleti partnerek és ügyfelek közül. Gondosan kell eljárnunk az ajándék kiválasztásánál, a csomagolásnál és az ajándék átadásánál. Szakértőnk segít!

Ma tömeg lesz az offline és online üzletekben is 

A Black Friday erősen kötődik a karácsonyhoz: az akcióban részt vevők 83 százaléka karácsonyi ajándékokat is tervez ekkor vásárolni. A teljes lakosság 40 százaléka vásárolt már valaha a Black Friday-en, akiknek háromnegyede visszatérő vásárló - derül ki a Cofidis Hitel Monitor országos reprezentatív kutatásának friss adataiból.

Pénteken kezdődik a roham, brutális évvégére számíthatnak a játékboltok 

A közel 45 milliárd forintos játékpiac fele realizálódik az idei karácsonyi időszakban, amikor hagyományos áruházi vásárlás esetén 6800 forintot, online 8300 forintot költenek a magyar családok játékokra alkalmanként – derült ki a REGIO JÁTÉK adataiból. A legtöbb fa alá társas- és kreatív játékok, ruhák és sporteszközök kerülnek karácsonykor, az ajándékokat a szülők több mint kétharmada a Black Friday akciók keretében tervezi megvásárolni.

Felkészültél a rohamra? 

Közeleg a karácsony, hamarosan óriási lesz a tolongás az áruházakban és bevásárlóközpontokban – és ezzel együtt a webshopokban is. A Micro Focus szakértői szerint a cégeknek már most érdemes ellenőrizniük, hogy online rendszereik képesek lesznek-e ellenállni a rohamnak mind a vásárlók, mind a kiberbűnözők oldaláról.

Kibontsuk-e előre az ajándékot? 

A vásárlók többsége igyekszik mielőbb megvenni a karácsonyi meglepetésnek szánt ajándékot. Persze akad, aki az utolsó pillanatra hagyja, de a végeredmény ugyanaz, december 24-én irány a karácsonyfa. Gyertyagyújtás, csillagszórás, utána ajándékbontogatás. És a meglepetésből némi keserűség is lehet.

A koncertjegy nem, a kecske viszont jó ajándék 

Évente több mint 600 focipályányi fenyő alá kerülnek ajándékok Magyarországon. Vajon mi történik a nagy gonddal vagy éppen nagy sietséggel kiválasztott meglepetéseinkkel karácsony után? Érdemes megnézni, tavaly mik landoltak a hirdetési oldalakon december 25. és január 15. között, hogy kiderítsük, mik azok az ajándékok, amelyek nem nyerték el szeretteink tetszését.

Szenteste is legyünk szelektívek 

Közeleg a karácsony, kígyózó sorok állnak a boltokban, rohamtempóban tűnnek el a polcokról a mutatós csomagolópapírok, szalagok, masnik és díszdobozok. Megér a csicsás csomagolás fejenként kilenc kilónyi papírhulladékot?

Sokan készpénzt szeretnének karácsonyra 

Idén a tavalyinál kicsit többet, átlagosan mintegy 42 900 forintot költenek a magyar háztartások a karácsonyi ünnepekhez kapcsolódó kiadásokra – derült ki a CIB Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásból. A háziállatot tartó családok jellemzően kiskedvenceiket is meglepik valamivel az ünnepek alkalmából, legyen az akár csak egy finom falat vagy éppen egy ajándék.

Öt fontos jótanács a biztonságos karácsonyi vásárláshoz 

Nagyon sokan vásárolnak interneten számítógépen vagy mobil készüléken keresztül, legyen szó élelmiszerről, ajándékokról vagy ruháról. Ugyanakkor nem feledkezhetünk meg a kiberbűnözőkről sem, akik egy sikeres behatolás esetén ellophatják digitális adatainkat és egy visszaállítási költség akár 170.000 forintba is kerülhet.

Ezekre ügyeljünk, ha kártyával fizetünk a karácsonyi vásárban 

A karácsonyi bevásárlásoknak köszönhetően decemberben megnő a bankkártyás tranzakciók száma, és egyúttal többet is költünk ebben az időszakban. Fontos azonban, hogy körültekintően járjunk el akkor is, ha a boltokban használjuk kártyánkat, és akkor is, ha online fizetünk vele.

A halakat, virsliket és szaloncukrokat ellenőrzik 

Idén december 1-jétől 31-éig tart az immár hagyományosnak számító téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés. Az ország teljes területére kiterjedő akció során a szakemberek többek között az ünnepekhez kötődő termékeket, illetve az ilyenkor kiemelt forgalmat bonyolító kereskedelmi egységeket és vásárokat vizsgálják.

Annyiba fáj majd a karácsonyfa, mint tavaly 

Karácsonyra mintegy 400-500 hektáron termesztett fenyőfát adnak el Magyarországon évente, amelyet 5-10 évig nevelnek főként Zala, Vas és Somogy megyében; a karácsonyra értékesített 2 -2,5 millió fenyőből az import mennyisége 1 millió körüli, a termelők azonban 600-700 ezer darabot exportálnak is, az árak idén várhatóan nem változnak a tavalyihoz képest – közölte a Magyar Díszkertészek Szövetsége az MTI érdeklődésére.

Bevásárlóturizmus: a szomszéd boltja zöldebb 

Többen és többet vásároltak külföldön 2017 harmadik negyedévében a magyar vásárlók, a friss adatok szerint. A kedvenc változatlanul Ausztria, ahol karácsonykor is ömleni fog a magyar bevásárlóturisták pénze. Közeleg a bevásárlóturizmus a 100 milliárd forinthoz, ezt a kiskereskedelmi ágat nem üti agyon a web.

50.000 forintot szánunk karácsonyi ajándékokra 

Karácsonyi dalok a plázákban, tömeg és fahéjillat: indul az év legnagyobb bevásárlássorozata. Az ajándékkeresők több mint 85 százaléka a következő hetekben tervez megvenni szinte mindent, amit majd a fa alá tesz december 24-én – többek között ez derült ki a Vatera saját felhasználói körében végzett friss felméréséből. A válaszadók zöme (36%) 4-5 fő számára tervez vásárolni, valamivel kevesebben (32%) pedig 1-3 személynek. Átlagosan 46.870 forintot szánunk a karácsonyi ajándékokra, és ennek majdnem a felét online költjük majd el.

Kell nekünk euró? 

Jól teljesít Magyarország, a gazdaság teljesítménye megfelel azoknak a kritériumoknak is, amelyek akár az euró gyors bevezetéséhez is szükségesek lennének. A magyar euróbevezetés esélyeiről, a webáruházak karácsonyi hajrájáról, és a felesleges állásinterjúkról is olvashat a Piac & Profit novemberi számában.

Ingyen is használhatjuk a bank pénzét 

Bár a különböző bankok hitelkártyáinak kamatában alig van különbség, jellemzően 34-39 százalék, körültekintően használva őket akár 40-45 napig lehet használni a bank pénzét.

A Halloween indítja be a karácsonyi csúcsszezont a játékboltokban 

A magyarok közel 90 százaléka ismeri a Halloween eredetét, olvasott róla, több mint 80 százalékuk töklámpást is készít, de csak harmaduk megy el szabadtéri rendezvényre, és körülbelül ugyanennyien öltöznek be rémisztő jelmezekbe egy-egy buli kedvéért.

Nélkülözhetetlen tanácsok az ünnepi online kampányhoz 

Az ünnepek nem csak magánemberként okozhatnak kihívást a megfelelő ajándékok kiválasztása és beszerzése miatt. A webáruházakat üzemeltető vállalkozóknak mások ajándékigényeiről is gondoskodniuk kell. Sőt, minél nagyobb szeletet szeretnének kiharapni maguknak a karácsonyi vásárlási lázból, annál ügyesebb és kreatívabb kampányokkal és praktikákkal kell előrukkolniuk. Szakértőnk négy tippet is ad, hogy minél szebb legyen a 2017-es karácsonyi szezon!

Elsöprő többség nyilvánítaná munkaszüneti napnak a Szentestét 

„Ön egyetért-e a december 24-e munkaszüneti nappá nyilvánításáról szóló népszavazással?” – kérdezte a Magyar Szakszervezeti Szövetség, és erre 96 százalék volt az igenek aránya. Csaknem 94 százalék pedig azt állította, hogy hajlandó lenne aláírásával is támogatni a kezdeményezés sikerét.

Három dolog, amivel már most készülhetünk a karácsonyra 

Amíg a kánikulával küzdünk, nehezen tudjuk magunkat a karácsonyi forgatagba képzelni – de az online kereskedelemben érdekelteknek már most is vannak olyan feladataik, amelyekkel érdemes előkészíteniük a téli kampányaikat.

Száguld az e-kereskedelem, de már látszik a vége 

A forintban kifejezve mintegy 310 milliárdos online piac, 2016-ban arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes hazai kiskereskedelemnél, a jelenlegi növekedési ütem korlátai azonban már látszanak – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből.

Lakásra gyűjtünk ajándékvásárlás helyett? 

Elmaradt a várakozásoktól a kiskereskedelmi forgalom növekedése a karácsonyi szezonban: a tisztított adat 3,2 százalék volt szemben a novemberi 4,5 százalékkal. Elemzők szerint a szokatlanul hideg december miatt vásároltunk kevesebbet, de az sem lehetetlen, hogy inkább lakásra gyűjt a magyar.

Aki hirdetett, annak egy talicska pénzt hozott a Jézuska 

Az elmúlt évek legjobb karácsonyi forgalmát könyvelhették el a kis- és közepes vállalkozások múlt év decemberében. A vállalkozások több mint felének nőtt a forgalma. Legjobban azoknak akik többet reklámoztak. Ennek ellenére a többség makacsul kitart az ingyenes marketing eszközök mellett – derül ki a Marketing Commando kutatásából.

Egymillió ajándék ért késve a fa alá 

Bár a webáruházak a 2016-os karácsonyi szezonra is minden tudásukat bevetve készültek, és a futárszolgálatok is csúcson jártak a kapacitásukat illetően, mégis minden hatodik 18 év feletti internetező átélhetett több vagy kevesebb aggodalmat a karácsonyi időszakban késéssel érkező internetes rendelései miatt. A késések arra késztetik a vásárlók egy részét, hogy korábbra hozzák online rendeléseiket, vagy egyáltalán ne vásároljanak az ünnepi időszakban az interneten – derül ki az eNET Internetkutató 2017. január elejei felméréséből.

A bűnözőknek is ünnep volt a karácsony 

Az év végi ünnepi szezon egy kiemelten vonzó idény nemcsak a kiskereskedők, hanem a bűnözők számára is: összekötik a kártevő programok kibocsátását az ünnepek dátumaival - derült ki a Kaspersky kutatásából. Még most is figyelni kell, a megszerzett adatokat nem azonnal használják fel a támadók!

Napfényes év vár a kereskedőkre 

A kiskereskedelmi forgalom további növekedésére számítanak elemzők a reálbérek jelentős emelkedése és a foglalkoztatás bővülése miatt. A KSH első becslései szerint novemberben szépen nőtt a kiskereskedelmi forgalom, köszönhetően a korán induló karácsonyi szezonnak.

Zsebből fizettük a karácsonyt 

Kis mértékben, de megnőtt tavalyhoz képest a háztartások ünnepi költségvetése. Minden tizedik magyar számára anyagilag megterhelő volt a karácsonyi időszak, a válaszadók 78%-a szerint emiatt azonban nem jár majd lemondásokkal az újév.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten  

Márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.

Adózás

Milliókat spórolhat, mielőtt kopogtat a NAV

Milliókat spórolhat, mielőtt kopogtat a NAV 

A NAV ellenőrzési terve szerint az informatikai rendszerek által gyűjtött adatok és az adózók magatartása egyaránt meghatározó tényező az ellenőrzési folyamatokban.

Cégblog

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten  

Márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo