Mi kerül a fa alá? Ruha és hiszti

A fiatalok 85 százaléka megajándékoz valakit idén karácsonykor, 79 százalékuk pedig számít arra, hogy kap ajándékot. A legtöbben arra számítanak, hogy ruha lesz a fa alatt, valamilyen élménnyel csak 18 százalék, társasjátékkal, játékszoftverrel pedig 16 százalék számol. A haszontalan ajándékokat nagyon kevesen cserélik vissza.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fiatalok döntő többsége fog ajándékot adni és kapni idén karácsonykor – derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely a 19-29 évesek ajándékozási szokásait térképezte fel. A válaszadók 85 százaléka tervez ajándékozást: a legtöbben, 10-ből 8-an a szüleiket, 10-ből 6-an pedig a partnerüket, házastársukat szeretnék meglepni. A barátok megajándékozása azonban főleg a budapestiekre jellemző. A fiatalok átlagosan 7 embert terveznek meglepni az ünnepek alatt, ezzel szemben csak 6 embertől – a legtöbben a szülőktől és partnertől vagy házastárstól - várnak ajándékot.

Sztárajándék lett a ruha – felemásan szereplő készpénz

A legnépszerűbb ajándék mindkét oldalon a ruha. Az ajándékozók 58 százaléka – főleg a nők – ruhaneműt tervez ajándékozni, és 67 százaléka számít arra, hogy ezt is találja majd a fa alatt. Emellett az étel és ital is népszerű: az ajándékot adó fiatalok fele lepi meg ezzel szeretteit, de közkedveltek még a kütyük is, 48 százalékuk ugyanis 20 ezer forintnál olcsóbb műszaki cikkel készül az ünnepekre. Saját készítésű ajándékban 37 százalék gondolkodik, míg valamilyen élményt csak 23 százalék ad karácsonyra.

Kép: Pixabay

Felemás eredménnyel végzett a kutatásban a készpénz: mindössze 23 százalék adna pénzt ajándékba, ugyanakkor a fiatalok közel fele – 48 százaléka – számít arra, hogy ez kerül majd a fa alá. A készpénzt egyébként leginkább a diákok várják, 61 százalékuk tartja ezt valószínű ajándéknak. A társasjátékok, játékok, játékszoftverek esetében szintén eltérőek a várakozások. Az ajándékot adó fiatalok közel felénél szerepelnek a listán, ugyanakkor mindössze 16 százalékuk gondolja úgy, hogy őt is valamilyen játékkal lepik meg.

Sértődés, túlzás, csere

A K&H ifjúsági indexe szerint gyakran, 10-ből 4-szer gyakran sikerül eltalálni, mit szeretnének ajándékba a fiatalok. A megkérdezettek 38 százaléka éppen ellenkezőleg ritkán kap olyat ajándékba, amit valóban szeretne. Sőt, 13 százalékuk egyszer sem kapott még olyat, amire valójában vágytak. A nőket nehezebb meglepni: 58 százalékuk számolt be arról, hogy nem volt megfelelő az ajándék, a férfiaknál 42 százalékos volt az arányuk.

A fiatalok több mint negyede – 26 százaléka – érezte már túlzónak a kapott ajándékot. Az érintettek 17 százaléka szerint arra is volt példa, hogy sértődés lett az ajándékozásból. A haszontalan ajándékokat nagyon kevesen cserélik vissza, mindössze 16 százaléknál jön szóba, a döntő többség nem foglalkozik vele.

Hat munkahelyi karácsonyi ajándék baki, amit jobb elkerülni
A legtöbb cég ebben az időszakban megajándékozza partnereit, megköszönve ezzel az egész éves együttműködést. Valami apró figyelmességgel a munkatársait is meglepi, sőt, van, aki bónuszokkal, nagyobb jutalmakkal is kifejezi elégedettségét. Ám ne feledkezzünk meg arról sem, hogy ilyenkor a közvetlen kollégák is szeretik valami kis aprósággal meglepni egymást. Összegyűjtöttünk néhány szabályt és ötletet, amit ha betartunk, nem lőhetünk mellé.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo