Kétszer annyi koncertjegyet kínáltak tavaly eladásra karácsony után a jófogás.hu apróhirdetési oldalon (+58%), mint egy átlagos hónapban. Lehet, hogy a nagymama mégsem death metal rajongó, vagy a bátyánk nem hajlandó a kedvenc női feminista rockbandánk zenéjére csápolni. Ha élményt ajándékoznánk, jobb ötlet a színházjegy, amit tavaly jóval kevesebben adtak el a mért időszakban (-27%).
Nincs édesebb dolog, mint egy karácsonyi dobozból előbújó kiskutyus, azonban nem minden esetben a legjobb ötlet élő ajándékkal kedveskedni szerettünknek. Tavaly karácsony után 10%-kal több kutyáról tettek fel hirdetést a Jófogásra. A macskák ellenben úgy tűnik bedorombolták magukat a szívekbe, fele annyian (-47%) tűntek fel apróhirdetésként.. A karácsony utáni időszakban 527 ló és 102 kecske talált gazdára, előbbi 2%-kal több, utóbbi 17%-kal kevesebb, mint egy átlagos hónapban. Remélhetőleg ők is a karácsonyfa alatt bújtak meg masnival a fejükön.
Játékok és klasszikus ajándékok
Egy átlagos hónaphoz képes látványosan kevesebb gyermekkönyv (-53%), babajáték (-47%), LEGO (-43%), plüssjáték, játékfigura (-43%) volt az eladói oldalon. Vajon azért, mert a gyermekek nem tudnak apróhirdetést feltenni a „már nem ezt akartam, hanem a pont másikat” babákról és „olyat akartam, aminek kés ÉS géppisztoly is van a kezében, nem ezt” akciófiguráról?
A klasszikus ajándékok bejöttek az új tulajdonosoknak, jóval kevesebb kerékpár (-42%), varrógép (-40%), bélyeggyűjtemény (-35%) és társasjáték (-31%) hirdetés volt a karácsony utáni időszakban, mint egy átlagos hónapban.
Nem kell azonban szívgörcsben várni, hogy eltaláljuk-e szerettünk ízlését, vagy apróhirdetés lesz az ajándékunkból. A karácsony utáni időszakban 16%-kal kevesebb volt az összes hirdetés, ami azt is mutathatja, hogy ajándékaink legjava már első körben megtalálja igazi gazdáját.