A koncertjegy nem, a kecske viszont jó ajándék

Évente több mint 600 focipályányi fenyő alá kerülnek ajándékok Magyarországon. Vajon mi történik a nagy gonddal vagy éppen nagy sietséggel kiválasztott meglepetéseinkkel karácsony után? Érdemes megnézni, tavaly mik landoltak a hirdetési oldalakon december 25. és január 15. között, hogy kiderítsük, mik azok az ajándékok, amelyek nem nyerték el szeretteink tetszését.

Kétszer annyi koncertjegyet kínáltak tavaly eladásra karácsony után a jófogás.hu apróhirdetési oldalon (+58%), mint egy átlagos hónapban. Lehet, hogy a nagymama mégsem death metal rajongó, vagy a bátyánk nem hajlandó a kedvenc női feminista rockbandánk zenéjére csápolni. Ha élményt ajándékoznánk, jobb ötlet a színházjegy, amit tavaly jóval kevesebben adtak el a mért időszakban (-27%).

Nincs édesebb dolog, mint egy karácsonyi dobozból előbújó kiskutyus, azonban nem minden esetben a legjobb ötlet élő ajándékkal kedveskedni szerettünknek. Tavaly karácsony után 10%-kal több kutyáról tettek fel hirdetést a Jófogásra. A macskák ellenben úgy tűnik bedorombolták magukat a szívekbe, fele annyian (-47%) tűntek fel apróhirdetésként.. A karácsony utáni időszakban 527 ló és 102 kecske talált gazdára, előbbi 2%-kal több, utóbbi 17%-kal kevesebb, mint egy átlagos hónapban. Remélhetőleg ők is a karácsonyfa alatt bújtak meg masnival a fejükön.

Öt fontos jótanács a biztonságos karácsonyi vásárláshoz
Nagyon sokan vásárolnak interneten számítógépen vagy mobil készüléken keresztül, legyen szó élelmiszerről, ajándékokról vagy ruháról. Ugyanakkor nem feledkezhetünk meg a kiberbűnözőkről sem, akik egy sikeres behatolás esetén ellophatják digitális adatainkat és egy visszaállítási költség akár 170.000 forintba is kerülhet.
Házban maradtak a hangszerek, kevesebb gitár (-10%), dob (-14%), zongora (-26%), fúvós hangszer (-44%) apróhirdetés futott az oldalon karácsony után, hogy a januári napokat feldobja a trombitaszó a panelben.

Játékok és klasszikus ajándékok

Egy átlagos hónaphoz képes látványosan kevesebb gyermekkönyv (-53%), babajáték (-47%), LEGO (-43%), plüssjáték, játékfigura (-43%) volt az eladói oldalon. Vajon azért, mert a gyermekek nem tudnak apróhirdetést feltenni a „már nem ezt akartam, hanem a pont másikat” babákról és „olyat akartam, aminek kés ÉS géppisztoly is van a kezében, nem ezt” akciófiguráról?

A klasszikus ajándékok bejöttek az új tulajdonosoknak, jóval kevesebb kerékpár (-42%), varrógép (-40%), bélyeggyűjtemény (-35%) és társasjáték (-31%) hirdetés volt a karácsony utáni időszakban, mint egy átlagos hónapban.

Nem kell azonban szívgörcsben várni, hogy eltaláljuk-e szerettünk ízlését, vagy apróhirdetés lesz az ajándékunkból. A karácsony utáni időszakban 16%-kal kevesebb volt az összes hirdetés, ami azt is mutathatja, hogy ajándékaink legjava már első körben megtalálja igazi gazdáját.

50.000 forintot szánunk karácsonyi ajándékokra
Karácsonyi dalok a plázákban, tömeg és fahéjillat: indul az év legnagyobb bevásárlássorozata. Az ajándékkeresők több mint 85 százaléka a következő hetekben tervez megvenni szinte mindent, amit majd a fa alá tesz december 24-én – többek között ez derült ki a Vatera saját felhasználói körében végzett friss felméréséből. A válaszadók zöme (36%) 4-5 fő számára tervez vásárolni, valamivel kevesebben (32%) pedig 1-3 személynek. Átlagosan 46.870 forintot szánunk a karácsonyi ajándékokra, és ennek majdnem a felét online költjük majd el.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo