Karácsonyi szezon cikkek


Karácsonyi szezon: most kezdődik a tánc

Karácsonyi szezon: most kezdődik a tánc 

Az OKSZ legfrissebb felmérése szerint továbbra is erős forgalomfelfutással lehet számolni az év utolsó hónapjában, ezen belül pedig legnagyobb mértékben a december 12-20. közötti időszakban emelkedik a családi költekezés értéke.
5 tipp a sikeres karácsonyi Facebook-kampányhoz

5 tipp a sikeres karácsonyi Facebook-kampányhoz 

A cégek nem véletlenül készülnek hatalmas kampányokkal és akciókkal az ünnepi időszakra: a felmérések szerint ilyenkor a fogyasztói költések jelentősen nőnek: 16%-kal magasabb az átlagos vásárlások értéke, és fejenként mintegy 30 000 forintot költünk ajándékokra.
Céges parti: menni, nem menni? És mit vegyek fel?

Céges parti: menni, nem menni? És mit vegyek fel? 

Az üzleti év lezárásának egyik klasszikus módja a cég által szervezett ügyfélparti. Mégis, sokan fogadják vegyes érzésekkel, ha egy-egy ilyen eseményre érkezik meghívó, tartva attól, hogy számos feszélyező pillanatnak néznek elébe. Szakértőnk segít, hogy sikeres legyen a céges rendezvény!
Idén már tényleg csoki a Mikulás

Idén már tényleg csoki a Mikulás 

A csokimikulásokon nem fog múlni az ünnep sikere, a Magyar Édességgyártók Szövetségének jelentése szerint ugyanis már csak elvétve találni a boltokban nem valódi csokiból készült Mikulást. Ezt a Nébih vizsgálata is alátámasztja, idén mindent rendben találtak a télapófiguráknál.
Karácsonykor is a bizalom dönt a vásárlóban

Karácsonykor is a bizalom dönt a vásárlóban 

Pár hét múlva itt a karácsony, a legtöbb fogyasztó ilyenkor dönt arról, mivel lepi meg szeretteit. Ugyanakkor a döntésében nagy szerepet játszik, hogy mennyire bízik az adott termékben, vagy szolgáltatásban – derül ki a Groupama Biztosító felméréséből.
Ha drága is, megéri az adventi vásár

Ha drága is, megéri az adventi vásár 

Hetek óta tart az adventi vásár Magyarország több pontján. Az egyik legfelkapottabb hagyományosan a budapesti Vörösmarty téren fogadja a vásárlókat, akik elsősorban a külföldi turisták közül kerülnek ki. Ha drága is, megéri a kereskedőknek a kitelepülés.
5 dollár semmiért - Önnek kéne?

5 dollár semmiért - Önnek kéne? 

A legjobb üzlet kétségtelenül az lenne, ha egyszerűen a semmiért fizetnének nekünk a vásárlók. Nos, egy amerikai cég a Black Friday őrületet kihasználva épp ezt próbálta meg. És nagyot kaszált a semmi eladásán.
Kirúgták a sztárszakácsot a karácsony miatt

Kirúgták a sztárszakácsot a karácsony miatt 

Munkaszerződésben kell rögzíteni, hogy a dolgozó mikor és mennyit köteles dolgozni. A megállapodásban rögzíthetik, hogy a munkavállaló bizonyos napokra garantáltan szabadnapot kap, de ennek hiányában, amennyiben azt a cég jellege indokolja, akár ünnepnapokon is munkavégzésre kötelezhető.
Nagyon bejött a Black Friday – VIDEÓ!

Nagyon bejött a Black Friday – VIDEÓ! 

Ötvenezer vásárló egy óra alatt, egymást taposó vevők a boltokban – sikerként könyvelhetik el a magyarországi kereskedők az első igazi itthoni Black Friday-t. A vásárlási őrület napján volt olyan webshop, amely két hónapi forgalmat bonyolított egy nap alatt.
Kedden kezdődik a NAV téli ellenőrzéssorozata

Kedden kezdődik a NAV téli ellenőrzéssorozata 

Kedden indítja téli ellenőrzéssorozatát a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) - közölte a szervezet hétfőn az MTI-vel. Szilveszterig a forgalmas helyeken, piacokon, bevásárlóközpontokban, valamint az ünnepekre szervezett vásárokon a nap bármely időszakában, akár munkaidőn kívül és hétvégén is számítani lehet adóellenőrökre.

Segítség, nem ismerek senkit a buliban! 

Az év vége közeledtével egyre több meghívó érkezik, partnerrendezvényekre, céges partikra, és cégvezetőként gyakran előfordul, hogy olyan eseményre vagyunk hivatalosak, amelyen a vendéglátón kívül nem ismerünk senkit. Feszengve állva, kortyolgatni az italát senki sem szeretne, ugyanakkor nem kis kihívást jelenthet, hogy egy ilyen helyzetben hogyan tegyük meg az első lépéseket új ismeretségek felé. Etikett szakértőnk segít!

Eldördült a startpisztoly - itt a karácsonyi szezon 

Szakértők szerint idén indulhat be először igazán a karácsonyi szezont Amerikában nyitó Fekete Péntek akciónap. A bővülő kiskereskedelem is segíthet az akció ismertebbé válása mellett.

Nem csak a weben visz a Fekete Péntek 

Egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak a kereskedők a néhány éve hazánkban is divatossá vált Fekete Péntek – Black Friday – alkalmával. Bár az eredeti hagyománnyal eltérően nálunk elsősorban az online vásárlások száma ugrik meg ilyenkor, a hagyományos üzletek is jelentős részt képviselnek a november végi „hajrában”.

Mostantól vasárnap is mehetünk vásárolni 

Nyitva tarthatnak az üzletek a négy adventi vasárnapon, november 29-én, valamint december 6-án, 13-án és 20-án. Nagy karácsonyi rohamra számíthatnak a kereskedők, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) előzetes becslése szerint a tavalyihoz képest 5-6 százalékkal, 940-950 milliárd forintra nőhet a decemberi forgalom.

Ön is érzi már a karácsonyi szezont? 

Sikeresnek bizonyult az idei Internetes Vásárlás Napja (DotcommerceDay) a résztvevő e-kereskedők számára. A november első péntekjén lezajlott, ötödik alkalommal megrendezett egynapos e-commerce óriáspromócióban és iparági összefogásban több száz webáruház kínált valamilyen különleges kedvezményt, és könyvelt el kiugró forgalmat. Sőt, többeknek ez az év legerősebb napja, megelőzve a karácsonyt is.

Hitel nélkül, de szűken ússzuk meg a karácsonyt 

A többség 40 ezer forint feletti költségekkel kalkulál karácsonyra, de az emberek többsége nem tervez hitelfelvételt erre az alkalomra a Cofidis Hitelmonitor friss felmérése szerint.

Last minute tippek a Fekete Péntekre 

November 27-e péntek az a nap, melyet a neten vásárlók hónapok óta várnak. Tavaly több, nagyobb internetes áruház rendszere összeomlott – köszönhetően a hihetetlen kedvezményeknek – a rengeteg vásárló rohamától. Erre az időpontra időzíti a legtöbb online kereskedő kiemelkedő akcióját. Ha Ön nem tervezett előre eddig, most adunk néhány tippet, hogyan fogjon gyors és hatékony kommunikációba.

Mindenki ráugrik a fekete péntekre, és még csak most jön a Karácsony 

Fekete péntekkel kezdődik a karácsonyi szezon az e-kereskedelemben, miközben a boltzár ellenére vasárnap továbbra sem vásárolunk többet online – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből.

Két hét, és indul a karácsonyi szezon 

Amerikai mintára itthon is előrébb került a karácsonyi szezon kezdete a Fekete Péntek akciók megjelenésével. Érdemes kihasználni a lehetőséget!

Kevesebb lesz idén az ajándék - de laposabb a pénztárca 

Kevesebb ajándék vásárlását tervezik a tavalyinál az internetezők, miközben az egy ajándékra szánt összeg közel 12%-kal emelkedett. A karácsonyi ajándékvásárlás így akár 50 ezer forinttal is megterhelheti egy 4 fős háztartás büdzséjét. Ebben nincsenek benne az ünnepi menü vagy éppen a karácsonyfa kiadásai. – derül ki az Árukereső.hu 2 340 fő részvételével készített hazai online felméréséből.

Már most készülni kell a karácsonyi szezonra 

A karácsonyi szezon az egyik legfontosabb időszak sok vállalkozás életében, sok kereskedelemmel foglalkozó cég ilyenkor éves forgalma harmadát termeli meg, ezért nem mindegy, hogyan készülnek a vásárlók rohamára. Mire ügyeljünk, mire hajtsunk rá a marketingben? A szakértő válaszol.

Így lovagoljuk meg a karácsonyi őrületet 

Aki nem készíti fel megfelelően a webáruházát az ünnepi rohamra, az komoly bevételtől eshet el. A Webshop Experts szakértőinek segítségével most összeszedtünk három fontos tanácsot amivel Ön is meglovagolhatja az ünnepi vásárlási lázat.

Ideje elkezdeni gyúrni a karácsonyra 

Sokan meglepődtek a híren, hogy Angliában augusztus 4-én megnyílt az idei első karácsonyi vásár. Pedig a kereskedőknek időben fel kell készülniük az év egyik legfontosabb időszakára. Vajon a magyar cégek tudják ezt? Erre a kérdésre kereste a választ az RG Stúdió friss kutatása.

Nem is szeretünk annyira vasárnap vásárolni? 

A decemberi bankkártyaforgalmi adatok alapján a magyarok szívesebben vásárolnak pénteken, az utolsó pillanatra hagyták az ajándékbeszerzést, és a legtöbbet élelmiszerekre és ruhákra költöttek a karácsonyi szezonban.

Nagykarácsonya volt a kisvállalkozásoknak 

A 2008-as válság óta a tavalyi volt a kis- és közepes vállalkozások legjobb karácsonya, minden második (51 százalék) úgy nyilatkozott, hogy nagyobb forgalmat ért el, mint egy évvel korábban. Ugyancsak rekordszintre, 12 százalékra csökkent a kevesebb forgalomról beszámoló kisvállalkozások aránya.

Nem tetszik az ajándék – de mit tehetünk vele? 

A karácsony előtti időszakban mindenki a tökéletes ajándékot próbálja megtalálni szeretteinek, a statisztikák szerint azonban a magyar vásárlók 38 százaléka egy, vagy két alkalommal rendelt már olyan terméket, amely nem felelt meg elvárásainak.

A család a fontos, nem az ajándék 

A magyarok háromnegyede úgy gondolja, hogy a családdal együtt töltött idő a legfontosabb a karácsony során, az ajándék egyáltalán nem lényeges az ünnepi hangulathoz. Mégis szinte mindenki készül valamilyen meglepetéssel.

A karácsonyi képeslapokat kiszorítja az SMS 

A magyarok harmada már inkább SMS-ben üdvözli szeretteit karácsonykor, de egyre többen használják a közösségi médiumokat is üzenetküldésre és terjedőben van az új őrület, az ünnepi szelfi is.

Átlagosan 67 ezret költöttünk ajándékra 

A magyarok harmada novemberben kezdi el a karácsonyi ajándékok beszerzését, és átlagosan 7 személyt ajándékoznak meg, karácsonyi ajándékra háztartásonként átlagosan 67 ezer forintot költenek, míg további közel 45 ezer forintot az ünnephez kapcsolódó egyéb kiadásokra.

Szeretet és reklám - ez már összefügg 

Kár is lenne tagadni, hogy a karácsony manapság az ajándékokról (is) szól sokak számára. A karácsonyi reklámok tehát mára egy egészen külön "kasztot" képviselnek a marketingen belül.

A karácsony is lehet zöld 

A karácsonyi szezonban az energiafogyasztás is jelentősen megnő, mindez óriási megterhelést jelent a villanyszámlánkra nézve, azonban egy kis odafigyeléssel és néhány apró praktikával könnyen lefaraghatunk áramfogyasztásunkból.

Okos eszközt karácsonyra? Erre ügyeljen, hogy ne érje meglepetés 

Az okos eszközök a karácsony igazi slágerajándékai. De nem szabad megfeledkezni arról, hogy kellemetlen meglepetést is szerezhetünk velük - magunknak és a megajándékozottnak is.

Nemcsak a férfi szívét, hanem a pénztárcáját is megnyitja a karácsony 

Igyekeznek kitenni magukért a férfiak az ünnepek idején: egy friss kutatás szerint többet költenek karácsonyi ajándékokra, mint a hölgyek, különösen, ha a párjuk meglepetéséről gondoskodnak. Mivel azonban a nők közel kétharmada valamilyen személyes, saját készítésű ajándékra vágyik, nem érdemes túlzásokba esni. Milyen ajándékok nyűgözik le a másik nemet és melyek azok, amelyeknek nincs helye a karácsonyfa alatt?

Tényleg dőzsölünk karácsonykor? 

Az ünnepi szezonban a fogyasztók átlagosan 16 százalékkal többet költenek, 2013-ban a főbb nyugati gazdaságokban a karácsonyi kiadások összértéke elérte a 445 milliárd dollárt. De kik szórják leginkább a pénzt?

Karácsonykor az áruhitelek is pörögnek 

Közeledik a karácsony, magas fordulatszámon pörög az ajándékok beszerzése. A vásárlásokkal párhuzamosan az áruhitelezés is jelentősen megnő, a webáruházak térhódításával pedig egyre többen igényelnek online áruhitelt.

A férfiak többet költenek ajándékokra 

Az idei karácsonyi slágertermékek többek között a számítástechnikai eszközök, a ruházati termékek, valamint a könyvek lesznek. Az ünnepek közeledtével egyre többen választják a kényelmesebb, kevésbé időigényes online vásárlást, hogy elkerüljék a plázákban tolongó tömeget.

Pénztárcakímélő lehet, ha listát készít a gyerek 

A gyerekek általában 10 éves koruk körül jönnek rá, hogy a karácsonyi ajándékot nem az angyalka hozza, hanem a szülők vásárolják. Ettől kezdve együtt tud az ünnepekre hangolódni a család a közös készülődéssel, tervezéssel, ajándékvásárlással.

Ajándék csak a gyerekeknek, de a halászlén nem spórolunk 

A legfrissebb felmérések szerint az idén kevesebbet költünk majd a karácsonyi menüre, de vannak ételek, amiről képtelenek vagyunk lemondani. Sok család van, ahol nem is kerül ajándék a fa alá, a lakosság negyede pedig csak a gyerekeknek vesz ajándékot.

Telefoncsörgéssel indul idén a karácsony? 

Slágertermékké válhat idén karácsonykor az okostelefon. Az ajándékozók 12 százaléka tervezi okoskészülék vásárlását. Minden árkategóriában vannak favoritok, viszont idén kevesebb táblagép kerül a fa alá.

A karácsony maradjon a szeretet és ne a hulladék ünnepe! 

Az év utolsó hónapjában a fejenkénti átlagos havi 7,8 kg-os papírfogyasztásunk az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ) adatai szerint 10-15 százalékkal, akár 9 kilóra is nőhet, köszönhetően a felfokozott ünnepi vásárlási láznak.

Három foglalkoztatási forma, amivel spórolhatunk a karácsonyi őrületben 

A legtöbb cégnek nem éri meg egész évben foglalkoztatni azokat a munkavállalókat, akikre csak az év bizonyos időszakában van szüksége. Érdemes ezért olyan rugalmas foglalkoztatási formákon gondolkodnunk, amelyekkel törvényesen alkalmazhatunk csak egy szezonális időszakra egy dolgozót. Ezek közül sorolunk fel hármat.

Hónapokig elvannak a karácsonyi megrendelésekkel a csomagolók 

Több havi rendelésállományt hozott az idei karácsonyi bevásárlási szezon a hazai csomagolóiparnak. Az év végi kereskedelmi akciókhoz kapcsolódó legtöbb megrendelés – a korábbi évekhez hasonlóan – idén is a szórakoztatóelektronikai és a fehérárugyártó vállalatoktól, valamint az ital- és édességgyártó cégektől érkezett.

Interneten vásárol karácsonyra? Erre feltétlenül figyeljen 

Az ünnepek előtti időszakban azonban megnövekszik az adathalászattal és egyéb internetes bűnözéssel foglalkozó csoportok aktivitása is. A BDO Magyarország alábbiakban foglalja össze, hogyan tudják a vásárlók minimalizálni az online vásárlás kockázatát.

Év végén még nagyobb gond a munkahelyi stressz 

A téli betegségek, a balesetek számának növekedése, az év végi céges zárások, a szoros határidők és az elvárt kiemelkedő kereskedelmi forgalom fokozott terheléssel és munkahelyi stresszel járnak ezen ágazatok egyébként is leterhelt munkavállalói számára.

Karácsonyra ajándékot? Csak átgondoltan! 

Az emberek nagy része nem is gondolja át, mit ajándékoz. Legrosszabb esetben arra sem jut idejük, hogy egyáltalán ajándékot vegyenek, csak készpénzt tesznek egy borítékba.

Hitelből venne karácsonyi ajándékot? Erre ügyeljen! 

Számos, az MNB-hez érkező fogyasztói megkeresés azt mutatja, hogy nem csökken a hitelkártyákhoz és személyi kölcsönökhöz kötődő problémák száma. A jegybank kampányt indít az év végi ünnepekhez kötődő körültekintő fogyasztási hitelfelvételek támogatása érdekében.

Vásárlási tilalom vs. shopping őrület  

November utolsó péntekje a kereskedelem számára egyike az év legfontosabb napjainak - legalábbis pár éve. A "fekete péntek" a karácsonyi vásárlási szezon kezdete, az őrült akciók és mániákus vásárlás napja. Erre válaszul pedig a túlzó fogyasztás ellen küzdő, hivatalos "Ne vásárolj semmit" nap is.

Karácsony a főszezon a bűnözőknél is 

A karácsonyi bevásárló szezonban egyre többen kerülik el a tolongást és inkább az online vásárlást választják. Azonban ez nem veszélytelen tevékenység, ilyenkor a bűnözők is rászállnak a netre.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

Ketyeg az óra, néhány napja maradt a cégeknek és lejár egy fontos határidő

Ketyeg az óra, néhány napja maradt a cégeknek és lejár egy fontos határidő  

Rohamosan közeleg a külföldiáfa-visszatérítési kérelmek benyújtási határideje.

Jogi kisokos

Sötétben tapogatóznak a hazai cégek

Sötétben tapogatóznak a hazai cégek  

A hazai vállalatok jelentős része nincs tisztában azzal, milyen környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontoknak kell megfelelniük.

Cégblog

Tombol az ESG-átvilágítási láz

Tombol az ESG-átvilágítási láz 

Egyre fontosabb szempont lesz a felvásárlások és összeolvadások során.

Klímablog

Nemsokára tényleg lesz magyar narancs

Nemsokára tényleg lesz magyar narancs 

Eltűnhet a málna, terem a banán, új háziállatok lesznek a magyar mezőgazdaságban.

Infokom

 Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál

Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál  

Habár az utóbbi években csökken a keresleti nyomás az IT munkaerőpiacon, a jó technológiai szakemberekre továbbra is egyre nagyobb szükség van.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo