Nem csak a weben visz a Fekete Péntek

Egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak a kereskedők a néhány éve hazánkban is divatossá vált Fekete Péntek – Black Friday – alkalmával. Bár az eredeti hagyománnyal eltérően nálunk elsősorban az online vásárlások száma ugrik meg ilyenkor, a hagyományos üzletek is jelentős részt képviselnek a november végi „hajrában”.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

Az Egyesült Államokban évek óta szabadnapot vesznek ki az emberek a Black Friday napján, hogy 50-60-70 százalék árengedménnyel jussanak műszaki cikkekhez, ruhákhoz és egyéb akciós termékhez. Magyarországon hagyományosan Advent első vasárnapját szokták az ünnepi szezon kezdetének tekinteni, Magyarországon először tavaly tört ki hatalmas vásárlási láz, november utolsó péntekjén, amikor az egyik nagy online webáruház Black Friday-t hirdetett. Hogy kinek érheti meg, arról itt olvashat.

Több angolszász ünnephez és tradícióhoz hasonlóan 5-6 évvel ezelőtt a Fekete Péntek is megérett a magyarországi adaptációra. Az Egyesült Államokban az 1960-as évek óta élő hagyomány természetesen némi módosítással ért el hozzánk. Egyrészt a többek között az üzletek előtti hatalmas sorban állásról híressé vált nap hazánkban elsősorban az online térben hódított, másrészt egyes kereskedők már a "hivatalosnak" tekintett alkalom (az USA-ban a Hálaadás utáni első péntek) előtt egy héttel meghirdetik akcióikat.

Last minute tippek a Fekete Péntekre
„A Fekete Péntek eredetileg hagyományos boltokat érintett, és ez a csatorna máig sem veszített a jelentőségéből. Noha a kényelem érdekében sokan választják az online rendelés lehetőségét, az offline értékesítés továbbra is rendkívül intenzív forgalmat generál” – mondja Fajcsi Róbert, az Euronics Műszaki Áruházláncot működtető Vöröskő Kft. kereskedelmi ügyvezetője. „Tapasztalataink szerint az üzletben történő vásárlás nagyon sokaknál máig elsőbbséget élvez, különösen a minőségi, márkás termékek esetében. Ennek oka nagyrészt abban keresendő, hogy az értékesítők segítségét, a szakértői tanácsokat, valamint a személyes vásárlási élményt nem helyettesíthetik az interneten található információk. Éppen ezért amellett, hogy természetesen mi is erősítjük online jelenlétünket, a rendszeres képzéseken túl kollégáinkat külön felkészítjük a nagy vásárlói rohamokra” – teszi hozzá Fajcsi Róbert.

Az idei Fekete Péntek alkalmával a szakértő szerint valamennyi termékkategória iránt hatalmas érdeklődés mutatkozik majd. E napon a forgalom várhatóan többszörösen felülmúlja majd az átlagot.

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo