Akció cikkek

hirdetés

Akciókkal még az a pénz is kicsalogatható az emberek zsebéből, ami nincs

Akciókkal még az a pénz is kicsalogatható az emberek zsebéből, ami nincs

Black Friday 2022: a megélhetési válság ellenére is növekedhet a magyarok költekezési kedve.
Gigaerős lesz a fogyasztóvédelem május 28-tól

Gigaerős lesz a fogyasztóvédelem május 28-tól

A május 28-án érvénybe lépő új szabályozás nyomán több fogyasztóvédelmi rendelkezés módosul. Ezek közül kettő különösen fontos: a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény és a termékek eladási áráról és a szolgáltatások feltüntetéséről szóló rendelet.
Komoly változásra készülhetnek a boltosok

Komoly változásra készülhetnek a boltosok

Az eladóhelyeknek, így a webáruházaknak is fontos felkészülni jövő májusig, akkor változnak az akciós árak feltüntetésének szabályai. A leértékelés mértékét az árcsökkentés bejelentése előtt harminc nappal alkalmazott legalacsonyabb árhoz viszonyítva kell majd megadni. A Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda összefoglalta, hogyan lehet úgy akciózni, hogy közben betartjuk a szabályokat.
Jönnek a kuponos napok, ráugrunk a kozmetikumokra

Jönnek a kuponos napok, ráugrunk a kozmetikumokra

Dekorkozmetikumra 2018-ban, 7 százalékos éves szintű értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedés mellett közel 13 milliárd forintot költöttek a magyarok. Sminkszert leginkább a drogériákban vásárolunk, és a fogyasztók négyötöde a gyártói márkák mellett teszi le a voksát. Az értékbeli dobogóra az alapozók, szempillaspirálok és körömlakkok kérezkedtek fel. A népszerű kuponos napok kimutathatóan megjelennek a dekorkozmetikumok értékesítési forgalmában: tavaly áprilisban 40 százalékkal ugrott meg az értékbeli forgalom, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.
A Black Friday után már késő lehet a bánat

A Black Friday után már késő lehet a bánat

A megkérdezettek 55 százaléka már legalább egyszer megbánta, hogy nem vásárolt meg egy terméket jelentős leárazás idején – derül ki a MediaMarkt friss kutatásából. A felmérés eredményei arra is engednek következtetni, hogy Black Friday során bizalommal fordulnak a vásárlók a nagy márkák felé, továbbá a korábbinál kevesebben tartanak a webáruház lefagyásától, illetve a kiszállítással kapcsolatos problémáktól. 
hirdetés
Black Friday még a turiban is

Black Friday még a turiban is

A kettéfűrészelt Black Friday második fordulója erősebb lesz. Akik egy héttel előbb belevágtak, most ismételhetnek. A turkáló sem marad ki a sorból. Háromszorosára ugrott ugyan a novemberi webáruházi forgalom, de az ajándékok nagyját decemberben vesszük meg, amiben a hagyományos boltok vastagon tarolnak.
Idén már két hétig tart a Fekete Péntek

Idén már két hétig tart a Fekete Péntek

Ebben az évben nagyon elhúzódik a Black Friday, akár 2 hétig is tarthat az év végi kiskereskedelmi szezont felvezető legnagyobb akciós időszak, az online forgalom pedig elérheti a 40 milliárd forintot – derült ki az Euronics-GKI Digital jelentéséből.
Ez a péntek más lesz, mint a többi

Ez a péntek más lesz, mint a többi

Alig másfél hónap és újra itt az év legjobban várt akciós napja, a Fekete Péntek, azaz a Black Friday, amellyel egyébként a karácsonyi kereskedelmi szezon is kezdetét veszi. A korábban csak az Amerikai Egyesült Államokban ismert esemény vitathatatlanul népszerűvé vált világszerte, most már a magyarok csaknem 90 százaléka hallott már róla és felük tervezi is, hogy vásárol ezen a napon valamit.
Az élelmiszerpazarlás elleni akciót indít a Tesco és a Nestlé

Az élelmiszerpazarlás elleni akciót indít a Tesco és a Nestlé

Újabb, az élelmiszer-pazarlás elleni fellépést támogató akciót hirdet a Tesco és a Nestlé közösen, melynek keretében a kijelölt termékek értékesítésével a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet támogatják.
Idén 4-5 milliárdot spórolhatunk a nyári árleszállításokkal

Idén 4-5 milliárdot spórolhatunk a nyári árleszállításokkal

Megkezdődött a nagy nyári árleszállítások időszaka a ruházati kiskereskedelemben. Az akciók mértékei nem változtak a tavalyihoz képest, a szemfüles vásárlók idén 4-5 milliárdot takaríthatnak meg ruhavásárlásaikon.
hirdetés

Az online kupon még több vásárlásra csábítana

Annak ellenére, hogy sokan kész bevásárlólistával vágnak neki az üzleteknek, egy vonzó kupon arra ösztönözheti a fogyasztókat, hogy megvásároljanak valamit, amit egyébként nem terveztek.

Ráugrottak a cégek a foci VB-re

Ön is úgy érzi, hogy minden áron nagy képernyős televízión kell néznie a foci vb-t? Ráadásul úgy, hogy előtte eszébe sem jutott volna lecserélni régi készülékét? Ez nem véletlen, ugyanis az Oroszországban rendezendő viadal előtt az áruházláncok akciói és a bankok hitelhirdetései ezt sulykolják belénk.

Verték egymást az emberek a Nutelláért

Szabályos Nutella-háború tört ki egy francia szupermarket-hálózat boltjaiban, miután negyedére szállították le a Franciaországban különösen népszerű mogyorós csokikrém árát. A vevők összeverekedtek, rendőrséget hívtak, azután korlátozni kellett, ki mennyi Nutellát vehet...

Mennyit engedsz a feléből? Így alkudozunk mi...

Egy hiánypótló nemzetközi felmérésből egyértelműen kiderül, hogy a férfiak jobban szeretnek alkudozni, de a nők nagyobb árengedményeket képesek kicsikarni. Ugyanakkor mindkét nem esetén a külső megjelenés döntő lehet egy tárgyalás során.

Láncreakció – hogyan nyomjuk a víz alá a konkurenciát?

A német drogériák piacán eddig íratlan szabály volt, hogy a dm diktálja az árakat. A testápoló szereknél azonban magasak a nyereségek – így az Aldi megszegte a tabut és támadásba indult.

A leárazások írt és íratlan játékszabályai

Az akcióvadászatnak vannak írott és íratlan aranyszabályai, amelyeket jó, ha betart a kereskedő, és amelyekre jó ha ügyel a vevő is. Bemutatunk most ezekből néhányat a blokkk.com cikke segítségével.

Óriási siker: lejárt szavatosságú élelmiszerek 35 forintért

Egy angliai élelmiszerboltlánc 125 kereskedelmi egységében kezdi meg lejárt szavatosságú élelmiszereket árusítását. A projekt csak a nem romlandó árukra terjed ki, mint például a rizs vagy a tészták.

Csúcsra járnak a klímák és a televíziók

Az elmúlt két hónapban a klímák és a televíziók eladásával hasított az elektronikai piac. A kiemelkedő forgalomban része van a hőségnek és az egymást érő sportközvetítéseknek is.

A csábító akció a lelke mindennek

Kellően hangos marketing és valós akciók vezetnek sikerre az online értékesítésben a GKI Digital és az Árukereső.hu friss felmérésének eredményei szerint. Ezt viszont bírni is kell, anyagilag, de technikával és logisztikával is.

Prémium és külföld – e kettő kell a növekedéshez

A korabeli fűszerkereskedelem és a 21. századi elektronikus kereskedelem között von párhuzamot a DHL Express nemrég publikált tanulmánya, mely szerint a nemzetközi piacra lépés és a prémium kategóriás ajánlat bevezetése hozhat sikert napjaink kereskedői és gyártói számára.

Így hozzuk ki a legtöbbet a Black Friday-ből

Amerikában az egyik legkedveltebb vásárlási nap a Black Friday, és úgy tűnik, egyre inkább Magyarországon is az. Ám a várható tumultusban jó, ha felkészültek vagyunk: fogadja meg alábbi tanácsainkat, hogy igazán jól járjon a Fekete Pénteken.

A cégvezetőknek most kezdődik a karácsony

Vigyázz, kész, karácsony! Nem, nem őrültünk meg, tegnap már láttunk szaloncukrot az egyik szupermarketben... Aki nagyot akar szelni a karácsonyi tortából, mondhatni a 24. órában van. Mert a tervezést, a felkészülést van aki már májusban kezdi.

Mi kell az időseknek: tisztelet, megbízhatóság és egy jó ajánlat

Nagy pénzeket költenek a fiatalabb korosztályok megnyerésére a vállalkozások, pedig a szépkorúak egyre nagyobb részét alkotják társadalmunknak, mindinkább lépést tartanak a korral és hűségesebbek is a márkánkhoz. Ahhoz azonban, hogy eredményesen célozhassunk rájuk, nem árt néhány dolgot szem előtt tartanunk.

Ettől döglik a légy a neten

A jövőben talán már meg sem kell rendelnie a vevőnek a termékeket ahhoz, hogy leszállítsunk - az okoseszközök intézik majd a dolgot. Egyelőre viszont a jó sztorik mellett a jó akciók és a gyors szállítás az, ami hoz a konyhára. Az internetes vásárlás napja apropóján lássuk a legforróbb online kereskedelmi trendeket!

Ne a legolcsóbbak legyünk, hanem a legdrágábbak

A legolcsóbbnak lenni könnyű a piacon, de az esetek kilencven százalékában ez a stratégia nem működik. Ezért inkább azt kell megcéloznia egy cégnek, hogy a lehető legdrágább legyen, mégis őt válasszák a fogyasztók, ügyfelek – hangzott el a Piac&Profit konferenciáján.

Függővé teszi a vásárlókat az állandó akciózás

A kedvezményes akciók vadászata szinte függővé teszi a fogyasztókat, ugyanakkor hajlandóak többet is fizetni egy termékért, ha úgy gondolják, hogy annak előnyei ellensúlyozzák az árát – derül ki egy friss kutatásból. A prémium termékek ezért egyre népszerűbbek.

Csak óvatosan a nyereményjátékkal

Sok vállalkozás hirdet nyereményjátékokat, vetélkedőket, hogy népszerűsítse a termékeit. Csakhogy a vetélkedő kiírásánál a legtöbb társaság nem veszi figyelembe, hogy a jól csengő, vásárlásösztönző akciók milyen adóterheket róhatnak a társaságra – figyelmeztetett a Mazars.

Mindig a kiírt ár az igazi?

Előfordul, hogy egy meghirdetett akciónál némi kavarodás történik, és az adott termék a boltban több különböző áron is fellelhető. Vagy éppen egy fatális hiba folytán 5 forintért kerül ki egy 50 ezret érő termék. Mennyiért kell eladni a terméket? És mit kérhet a vevő? Jogi szakértőnk segít!

Különleges akciók, árleszállítások? – Ne hagyjuk magunkat átverni!

A gyilkos árversenyben se szeri, se száma a különböző árleszállításoknak és akcióknak, amelyek keretében ténylegesen vagy látszólag jelentősen a normális ár alatt vásárolhatunk. Nem minden ajánlat olyan jó azonban, mint amilyennek elsőre látszik, és vannak, akik a vásárlók kihasználására törekednek látszólagos kedvezményekkel. Mit tehet a fogyasztó, akit átejtettek? Szakértőnk segít!

Karácsonyi szezon: most kezdődik a tánc

Az OKSZ legfrissebb felmérése szerint továbbra is erős forgalomfelfutással lehet számolni az év utolsó hónapjában, ezen belül pedig legnagyobb mértékben a december 12-20. közötti időszakban emelkedik a családi költekezés értéke.

Nagyon bejött a Black Friday – VIDEÓ!

Ötvenezer vásárló egy óra alatt, egymást taposó vevők a boltokban – sikerként könyvelhetik el a magyarországi kereskedők az első igazi itthoni Black Friday-t. A vásárlási őrület napján volt olyan webshop, amely két hónapi forgalmat bonyolított egy nap alatt.

Eldördült a startpisztoly - itt a karácsonyi szezon

Szakértők szerint idén indulhat be először igazán a karácsonyi szezont Amerikában nyitó Fekete Péntek akciónap. A bővülő kiskereskedelem is segíthet az akció ismertebbé válása mellett.

Nem csak a weben visz a Fekete Péntek

Egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak a kereskedők a néhány éve hazánkban is divatossá vált Fekete Péntek – Black Friday – alkalmával. Bár az eredeti hagyománnyal eltérően nálunk elsősorban az online vásárlások száma ugrik meg ilyenkor, a hagyományos üzletek is jelentős részt képviselnek a november végi „hajrában”.

Ön is érzi már a karácsonyi szezont?

Sikeresnek bizonyult az idei Internetes Vásárlás Napja (DotcommerceDay) a résztvevő e-kereskedők számára. A november első péntekjén lezajlott, ötödik alkalommal megrendezett egynapos e-commerce óriáspromócióban és iparági összefogásban több száz webáruház kínált valamilyen különleges kedvezményt, és könyvelt el kiugró forgalmat. Sőt, többeknek ez az év legerősebb napja, megelőzve a karácsonyt is.

Ne féljünk a kuponoktól!

A közösségi vásárlás – korábbi népszerű nevén a kuponos vásárlás – a magyar vevőket is meghódította az elmúlt években. A cégek egy része viszont fél tőle, hiszen a hírek szerint akár „fel is hígíthatja” a vásárlóközönséget a kuponozás. Pedig, ha tudjuk mire jó, hasznos platform lehet, különösen a kkv-k számára.

Nem lufi, hanem kisgömböc a kuponpiac

Még mindig nagyon népszerűek a kuponos ajánlatok. A 2014-es évben bruttó 16,5 milliárd forintra növekedett a piac forgalma, ami a két évvel ezelőtt mért adatokhoz képest majdnem megtriplázódott. Kérdés, hogy ez a szegmens a válság elmúltával is ilyen népszerű lesz-e.

Az akciók többségére ráfizetnek

Tízből hat kiskereskedelmi akciót veszteséggel zárnak az élelmiszert, háztartási vegyi árut vagy kozmetikumot gyártó vállalatok, és a mérleg egyre romlik. Többek között ezt állapítja meg egy három év trendjeire vonatkozó globális elemzés, amit a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat végzett.

Lassan lecseng a kuponőrület, de nem mindenhol

Már nincs nagy keletje a kuponoknak, a cégek is jóval visszafogottabban használják ezt az online marketing eszközt. Van ugyanakkor egy szegmense a kezdő kisvállalkozásoknak, akiknek még mindig remek lehetőség kuponos oldalakon akciókat hirdetni, ők a csoportos foglalkozást árusító szolgáltatók.

Akció kell a sok vevőért!

A fogyasztókat leginkább az árak befolyásolják, és csaknem harmaduk hajlandó lenne üzletet is váltani egy hűségprogram kedvező ajánlatáért. A javuló vásárlói hangulat miatt a vásárlói programok hatása tovább növekedhet a következő években – hívja fel a figyelmet az eladásösztönző- és hűségprogramokat tervező, vezető globális cég, a TCC.

Mire vágyik a vásárló?

A fogyasztáshoz kötött nyereményjátékkal esélyünk van rendszeres fogyasztóvá tenni a vásárlót. De hogy az akció tényleg motiváló legyen, tudnunk kell, hogy ő valójában mire vágyik.

Népszerűek a vásárlói hűségprogramok

Napjainkban a kiskereskedelmi piacokon alacsony az organikus növekedés, ezért minden eddiginél fontosabbá válik a meglévő vevők hűségének kiépítése és fenntartása.

Akciózni mindig megéri. De hogy csináljuk?

Az akciók minden kereskedelmi területen a leggyakrabban használt értékesítésösztönző eszközök közé tartoznak. Mindenhol villognak a vörös „SALE” feliratok, a százalékjelek és a dátumok, hogy meddig él a különleges ajánlat. Mit tud az akció, amit nem lehet túlszárnyalni?
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
Stabil pozícióból indulnak neki a nagyvállalatok 2023-nak

Stabil pozícióból indulnak neki a nagyvállalatok 2023-nak

Az elmúlt időszak több szempontból próbára tette a gazdaság szereplőit, ám úgy tűnik, a nagyvállalatok viszonylag stabil helyzetből várták a 2023-as évet.
hirdetés
Generációváltás: jeles!

Generációváltás: jeles!

Interjú Farkas Péterrel, a Nelson Flotta ügyvezető igazgatójával.

Költségkímélés

Duplájára emelik a munkába járás kedvezményes költségtérítését

Duplájára emelik a munkába járás kedvezményes költségtérítését

Ez több százezer munkavállalónak komoly anyagi támogatás, és megkönnyíti a munkába járást.

Pénzszerzés

Milliókat húztak ki a lakásvásárlás előtt állók zsebeiből

Milliókat húztak ki a lakásvásárlás előtt állók zsebeiből

Az izmos béremelkedés ellenére az infláció egy év alatt 2,5 millió forintot vett el a lakásvásárlásban gondolkodó családoktól.

Adózás

Rafinált szálloda bukott meg a NAV-nál

Rafinált szálloda bukott meg a NAV-nál

Többmilliós adókülönbözetet állapított meg a NAV egy szállodát üzemeltető vállalkozásnál.

Jogi kisokos

Nem szedethet be extra adót a budakalászi önkormányzat a strandolók után

Nem szedethet be extra adót a budakalászi önkormányzat a strandolók után

A budakalászi önkormányzat úgy döntött, 200 forintos települési adót kell fizetniük azoknak, akik felkeresik település területén található tavakat.

Cégblog

Eldőlt, mennyivel emeli a béreket a Tesco

Eldőlt, mennyivel emeli a béreket a Tesco

Sikeresen megállapodott a 2023/24-es üzleti évre vonatkozó bérfejlesztésről.

Klímablog

Sokkal több mikroműanyag van a víz mélyebb rétegeiben, mint eddig gondolták

Sokkal több mikroműanyag van a víz mélyebb rétegeiben, mint eddig gondolták

A mélyebb rétegekben, azaz 6-10 méter mélységben nagyobb arányban vannak jelen az 1 mm-nél kisebb mikroműanyagok, mint a felszínen.

Gazdaság

Nagyot zuhant a nyereség a H&M-nél

Nagyot zuhant a nyereség a H&M-nél

A működési eredményt jelentősen rontották az emelkedő költségek, az infláció miatt visszaeső kereslet, valamint a kivonulás az orosz piacról.

Társadalom

Hogyan soroznak az ukránok?

Hogyan soroznak az ukránok?

A rém és álhírek minden háborúnak természetes velejárói. Ezek között kiigazodni viszont fontos egy végzetes konfliktus idején.

Infokom

Rekord GDPR-bírságok: szórták a büntetéseket Magyarországon

Rekord GDPR-bírságok: szórták a büntetéseket Magyarországon

2022-ben 1,64 milliárd euró értékben szabtak ki GDPR-bírságot Európában, amely több mint kétszeres növekedést jelent az előző évi büntetések összértékéhez képest.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo