Válaszoltak a kereskedők a kormány akciótervére

Az Országos Kereskedelmi Szövetség tagvállalkozásai elkötelezettek a magyar piac iránt, hosszú távon tervezik üzletpolitikájukat. Készek együttműködni a Kormánnyal az infláció letörésében a tervezett rendeletalkotások során, így az új akciós árszabályozásban is. Az OKSZ már április 24-én kezdeményezte a személyes egyeztetést Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszternél az infláció letörését eredményező együttműködés érdekében, amire május 2-án sor is került, a kereskedelempolitikát irányító Agrárminisztérium vezetőivel közösen.

Az OKSZ tisztában van azzal, hogy a kormányzati egyeztetések, majd a döntés lezárását követően lehet mérleget vonni az akciós árszabályozásról, a ki is hirdetett intézkedésről. Bár az OKSZ tagvállalkozásainak álláspontja szerint a kiskereskedelemben tapasztalható rendkívül erős verseny érdemben segíti a fogyasztókat, az OKSZ nem is emelt szót a szabályozás ellen, szemben más szakmai szervezet korábbi nyilatkozataival, módosító javaslatait azonban a személyes egyeztetésen és írásban is megtette. Bízik abban, hogy az egyeztetések nyomán olyan végső kormányzati döntés születik, mely segíti a kereskedelmi vállalkozásokra háruló feladatok végrehajtását, hiszen az akciós szabályozás nyomán egy újabb teendő hárul a kereskedelemre.

Látszatakciók jöhetnek (Fotó: Depositphotos)
Látszatakciók jöhetnek (Fotó: Depositphotos)

Az OKSZ tagvállalkozásai a piaci akcióikkal segítik az infláció letörését. Ezeket hetente több ezer termékre hirdetik meg, a vásárlók igényeihez igazítva. Ezek súlya várhatóan érződni is fog a következő hónapok fogyasztói áralakulásában. Így alapvető tévedés ezeket úgy minősíteni, hogy „az akciók inkább reklámfogásnak tekinthetők”. A jelenlegi helyzetben, amikor súlyos terhek nehezülnek a kereskedelemre, ezek az árletörő akciók egy befektetést jelentenek az áruházláncok részéről az infláció letörése érdekében.

Kiemeljük, hogy az OKSZ tagvállalkozásai az elmúlt időszakban heti szinten több ezer élelmiszer termék árát csökkentették már akcióik keretében. A fogyasztói árak csökkentése jellemzően ott vált lehetővé, ahol a magyar élelmiszeripar belföldi átadási árai csökkentek. Ennek hátterében pedig az húzódik meg, hogy az élelmiszerkereskedők legnagyobb költsége az árubeszerzés, az élelmiszeripar átadási ára, ezért az infláció letörésének feltétele a beszerzési árak csökkentése az élelmiszeripar részéről, amiben erőteljes segítséget várnak a Kormány részéről is. Ennek hiányában kényszerű okok miatt az import súlya növekedni fog.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo