A cégvezetőknek most kezdődik a karácsony

Vigyázz, kész, karácsony! Nem, nem őrültünk meg, tegnap már láttunk szaloncukrot az egyik szupermarketben... Aki nagyot akar szelni a karácsonyi tortából, mondhatni a 24. órában van. Mert a tervezést, a felkészülést van aki már májusban kezdi.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha azt szeretnénk, hogy sűrűn csilingeljen a pénztárgép az év végén, nekünk, cégvezetőknek most kezdődik az ünnep. Az ünnepi szezon tervezését, a felkészülést most kell elkezdeni, decemberben már régen késő lesz. Pedig minden eddiginél nagyobb forgalmat vár az Országos Kereskedelmi Szövetség a karácsonyi szezonra az eddigi kiskereskedelmi forgalmi adatok alapján.

Akciózzunk! De mit is?

Első körben határozzuk meg, hogy mi legyen a fő termék, amire a karácsonyi kampányt építjük! Ez lesz az, ami bevonzza hozzánk a vásárlókat, és jó esetben rajta keresztül a többi termékünk is rivaldafénye kerül - illetve jó esetben a kosárba. A jó húzóterméket ne a hasunkra ütve válasszuk ki, olyasmit tegyünk a „kirakatba”, ami tényleg érdekli a vásárlókat! Elemezzük a Facebook oldalunkon a korábbi reakciókat: mi tetszett a követkőknek? Hol volt sok a like? Érdemes átnézni a kutatásokat is, hogy mit várnak a szakértők slágerterméknek idénre, de akár direktben is megkérdezhetjük a vásárlókat, mi lenne a szívük vágya, vagy éppen miért rágja a fülüket a gyerek.

Kép:Fotolia

Bizalomépítés

Az őszi hetekben azért is érdemes új vevők szeme elé kerülni, megismertetni a termékpalettánkat. Ha már ismerősnek tűnünk számukra, amikor a karácsonyi ajándéklistájukat készítik, biztosan beugrik nekik a meggyőző, bizalmat sugárzó üzleti modellünk, kínálatunk. Építsünk utat tudatosan, hogy visszatérjenek hozzánk, konkrét elképzelésekkel, mint egy régi ismerős. (Itt talál pár tippet, hogy hogyan vehetjük át a látogatókat, hogy újra és újra visszatérjenek hozzánk a karácsonyi szezonban.) Nem tudja, hogy kezdjen hozzá a bizalom építéshez? Mutatjuk!

Készítsük fel a terméket!

A kiszemelt termékről készítsünk bővebb leírást, legyenek hangulatfokozó fotók, néhány jó szlogen, vagy frappáns mondat. Írhatunk cikket róla a weboldalra, kiemelhetjük a kínálatunkból. Ezekkel az előre lekészített kommunikációs anyagokkal akár már a DM leveleinkben is csepegtethetünk egy kis ízelítőt a közelgő ünnepi akcióról, a lényeg, hogy felkeltsük az érdeklődést. Bedobhatunk egy előzetes ajánlatot egy másik, kiegészítő termékről, a karácsony előtti hónapban. Legyen roppant kedvező az ára, így aki ezt megveszi, mondjuk egy szép sálat, a hozzá illő kesztyűt, ami a titkos karácsonyi húzótermékünk lesz, már biztosan beszerzi a vevő.

A süti a legjobb marketingeszköz
A sütik (cookie-k) segíthetnek abban, hogy újból és újból megtaláljuk azokat a felhasználókat, akik már érdeklődtek a termékünk, szolgáltatásunk iránt. Mivel a statisztikák szerint 100-ból 67 ember kiválaszt egy terméket egy webáruházban, majd vásárlás nélkül távozik, elég vonzó lehetőség, hogy elérjük azokat, akik a kosárban hagytak valamit.
Listázzunk!

Apropó hírlevél vagy DM levél! Ha igazán tudatos karácsonyi kampányépítők vagyunk, erre az alkalomra készülve, már komplett, letisztázott címlistákkal rendelkezünk, a megfelelő módon szegmentálva a vevőinket. Ha még nincs ilyenünk, a legfőbb ideje elkezdeni a gyűjtést! Induljon most egy Facebook játék, amiben az email cím megadása is feltétel. A weboldalunkra tehetünk remarketing kódot, így akár termékenként is készíthetünk remarketing listákat, ami a célzott hirdetésekhez óriási segítség az akcióinkban. (Ld. keretes írásunkat.) Speciális ajánlatokkal még intenzívebben célozhatunk az adott célcsoportunkra. Karácsony előtt ez kincs lesz a tarsolyunkban, amivel a hirdetések árának töredékéért, például hírlevélben érhetünk el potenciális vásárlókat.

Infrastruktúra fejlesztés

Ha minden jól megy, és az ünnepi szezonban fellendül a forgalmunk – ha tudatosan terveztünk, ez biztosan így lesz – akkor a legnagyobb öngól, ha ezt nem tudjuk kezelni. Készüljünk fel az özönlő megrendelésekre is. Időben rendeljünk árut, töltsük fel a raktárkészletet, mert az ünnep előtti őrületben nem biztos, hogy az utánrendelés flottul fog menni. A szerverünk bírja a megnövekedett forgalmat? Teszteljük ezt is, mert ha a webáruházunk oldala az utolsó hajrában bedobja a kulcsot, felbecsülhetetlen károkat okozhat. Az ügyfélszolgálat elegendő, vagy kell még kolléga? A csomagolásra, rendelésfelvételhez feladtuk már a hirdetést a szezonális munkára, ha nem bírják a kollégák? Ezeket mind-mind előre kell átgondolni, intézkedni, hogy az ünnep nekünk is ünnep legyen.

Utolsó utáni pillanat

Ha nem voltunk elég előrelátóak, gyorsak, akkor sincs minden veszve: jól megtervezett és kiválóan célzott hirdetésekkel a későn ébredő ajándékvásárlók megmentői lehetünk. Ha nem gondolkodtunk előre, persze valószínűleg mélyebben a zsebünkbe kell nyúlni, hogy elérjük a potenciális vásárlókat, az egyébként költséghatékony Google és Facebook megjelenések is drágábbak lehetnek.  De biztos, hogy a karácsonyi időszakban mindenkire ömlenek a hirdetések, ilyenkor már nehéz kitűnni. Így csak azt érjük el, amit nem szerettünk volna, óriási ráfordítással minimális hasznot generálunk. Ezért kell időben lépni. Most.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo