A Háda is meghirdette a maga Black Friday-akcióját, így most már teljes lesz a kör november 23-án. A boltok nagyágyúi is beszállnak, így az Aldi (igaz, ő a változatosság kedvéért Black Thursdayt, csütörtököt hirdet, de hát volt már red is a Media Markt jóvoltából), az Auchan, a Lidl, vagy a Tesco. Természetesen jönnek a többiek is, például a H&M, C&A, Orsay, New Yorker, Replay, Hervis, de a Praktiker sem akar lemaradni – írta a blokkk.com.
A Mediamarkt, Euronics, Notebook.hu ismétel, az eMAG most gyújtja be akciós gyújtóbombáit. Az E-Digital pedig hiába szalad előre évek óta (bár nyilván ő tudja, miért), nem állhat le az akciózással, különben nem az ő emléke marad meg a vásárlók fejében az igazi decemberi nagybevásárlásban. Mert az még nem változott, december az igazi ajándékvásárlási időszak. A sok Black Friday, a két nagy robbanás, az akciósorozat az egész novembert beborítja, hiszen például a Mall.hu nem aprózza el, egész hónapra hirdette feketepéntekes leárazásait. Az Alza sem vacakol sokat, ő egy kéthetes Black Friday-időszakkal mindkét kitüntetett napot áthidalja.
Azért a boltosoknak számolniuk kell, minek és mennyire engedhetik le az árát. Meg is kell élniük valamiből, amihez azt is el kell adni, ami nincs leárazva. Így aki elszámolja magát, az még pórul is járhat, hiszen az akciós termékeit ugyan elkapkodják, de ha a többi nem fogy, akkor könnyen bajba kerülhet. És figyel a fogyasztóvédelem és a versenyhatóság is, hiszen a leárazásnak vannak szabályai is, bár a vásárlók szemfülessége, nem utolsósorban a vásárlók könyvét jócskán lepipáló közösségi oldalakkal, sok mindent felülír.
Néhány bolt pedig már melegít a decemberi arany, ezüst, bronz hétvégékre, mivel a Black Friday idején hagyományos boltjában hosszabb lesz a nyitvatartás.
A kizárólag vagy döntő részben a webáruházból élő boltosok számára a webes világ a döntő. Idetartozik például az E-Digital, a Mall.hu, az eMAG vagy az Alza.hu. A többiek vegyesen ügyködnek webáruházaikban és a weben, de nyilván az utóbbi csatorna rakétasebességgel nő náluk is. Például a Media Markt webáruháza egy év alatt megkétszerezte forgalmát, de azért bevételének háromnegyede a hagyományos boltjaiból jön. Nem tudni például a Tesco, az Auchan vagy például az Euronics webes adatait. Már többször is felvetettük, hogy a webáruházak nagyon is szégyenlősek, ha a piacukról kell vallani. Így nagyobbrészt azok webadata ismert, akiknek magyar bejegyzésű a webáruházuk és önállóak (például Mall.hu, Media Markt), vagy nem titkolóznak (például Praktiker, Libri, Tchibo).
A brutális reklámözön nyomán úgy tűnik, mintha minden család a novemberi Black Friday-akciókban venné meg a karácsonyi ajándékot. Ez nem egészen így van, sőt, hiszen egyrészt összességében a november lusta időszak a boltos világban. Októberhez képest novemberben – tessék kapaszkodni – az elmúlt években kivétel nélkül kisebb volt a teljes kiskereskedelmi forgalom. Tény ugyanakkor az is, hogy ezen belül az iparcikkek forgalma az elmúlt két esztendőben, 2016-ban és 2017-ben már nőtt novemberben a megelőző októberhez képest, ami a webáruházak nyomulásának, a Black Friday-akcióknak is köszönhető.