Láncreakció – hogyan nyomjuk a víz alá a konkurenciát?

A német drogériák piacán eddig íratlan szabály volt, hogy a dm diktálja az árakat. A testápoló szereknél azonban magasak a nyereségek – így az Aldi megszegte a tabut és támadásba indult.

A diszkont-hálózat németországi boltjai akciót indítottak, amelynek keretében a Nivea termékeit 25 százalékkal olcsóbban kínálják - holott azok addig is viszonylag alacsonyan, “dm-szinten” árazták be.

Kép: Pixabay

A “szépség-hetek” akcióban a vevőnek a kínált 18 közül legalább három Nivea-cikket kell vásárolnia és legalább 9 eurót fizetnie, hogy megkapja a kedvezményt.

Az Aldi eddig arra korlátozta a versenyt, hogy saját márkájú kozmetikai cikkeit forgalmazta alacsony áron, ugyanakkor leárazta a vajat és a tejet.

A többi boltjától is megszabadul a CBA-alapító
Megállapodás született a múlt pénteken a CBA Baldauf Kft. és a német Lidl diszkonthálózat között, eszerint a CBA egyik franchise cégének hét boltja jövőre Lidl-üzletként nyitja újra kapuit. Baldauf László, a magyar vállalat egyik alapítója azonban a többi boltjától is szabadulni készül.
Sajtóértesülések szerint a diszkont-hálózat hamarosan versenybe száll a mosószerek területén is, olcsóbban kínálja majd az Ariel és a Lenor termékeit.

A drogéria-cikkeknél egyébként is egyre élesebb a verseny a német piacon. Előfordult, hogy a dm munkatársai felvásárolták a Rossmann akciós termékeit, majd azokat olcsón kínálták boltjaikban - miközben a Rossmann vevőit üres pultok várták... (Forrás: Süddeutsche Zeitung).

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo