Jönnek a kuponos napok, ráugrunk a kozmetikumokra

Dekorkozmetikumra 2018-ban, 7 százalékos éves szintű értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedés mellett közel 13 milliárd forintot költöttek a magyarok. Sminkszert leginkább a drogériákban vásárolunk, és a fogyasztók négyötöde a gyártói márkák mellett teszi le a voksát. Az értékbeli dobogóra az alapozók, szempillaspirálok és körömlakkok kérezkedtek fel. A népszerű kuponos napok kimutathatóan megjelennek a dekorkozmetikumok értékesítési forgalmában: tavaly áprilisban 40 százalékkal ugrott meg az értékbeli forgalom, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Érezhetően megugrik a dekorkozmetikumok forgalma az országszerte közkedvelt kuponos napok alatt: csak tavaly áprilisban 1,3 milliárd forintos értékben fogyott belőlük (hasonló mértékű a kiugrás októberben, illetve karácsonykor), ez 40 százalékkal magasabb az átlagos havi költéseknél.

A sminkszerek általános lendülete amúgy sem hagyott alább: csak 2018-ban 12,7 milliárd forintot hagytunk ott rájuk (+7% értékbeli növekedés 2017-hez képest). Mennyiségben ez 12 millió terméket jelent (+4% mennyiségi növekedés).

Fotó: Flickr/pumpkincat2010

A legnagyobb értékbeli piaci részesedést az alapozó hasítja ki: 2018-ban a teljes dekorkozmetikumok közül több mint egyötöde (21%) ment el alapozóra, és 8 százalékos értékbeli növekedést tudhat magáénak 2017-hez képest. Tartja ezüstérmét a szempillaspirál és – némi értékbeli csökkenés mellett – a körömlakk is. Emellett az értékbeli forgalom egytizede a szemceruzákra, míg 8 százaléka rúzsokra megy el.

„A kuponos napok látványosan dobnak az értékbeli forgalmon – mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. – Az árérzékeny magyar fogyasztók tudatosságát jól tükrözi, hogy sokan kifejezetten erre a periódusra időzítik többek között a sminkszerek vásárlását.”

Cipőt a cipőboltból, sminket pedig a drogériából, a Nielsen csatornaleoszlási adatai értelmében a dekorkozmetikumokat szinte minden esetben (90+%) drogériákban vásárolunk. Örülhetnek a gyártók is: a megvásárolt sminkszerek több mint négyötöde márkás.

Nagy plázakutatás: a divat viszi a prímet

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo