Jönnek a kuponos napok, ráugrunk a kozmetikumokra

Dekorkozmetikumra 2018-ban, 7 százalékos éves szintű értékbeli és 4 százalékos mennyiségi növekedés mellett közel 13 milliárd forintot költöttek a magyarok. Sminkszert leginkább a drogériákban vásárolunk, és a fogyasztók négyötöde a gyártói márkák mellett teszi le a voksát. Az értékbeli dobogóra az alapozók, szempillaspirálok és körömlakkok kérezkedtek fel. A népszerű kuponos napok kimutathatóan megjelennek a dekorkozmetikumok értékesítési forgalmában: tavaly áprilisban 40 százalékkal ugrott meg az értékbeli forgalom, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből.

Érezhetően megugrik a dekorkozmetikumok forgalma az országszerte közkedvelt kuponos napok alatt: csak tavaly áprilisban 1,3 milliárd forintos értékben fogyott belőlük (hasonló mértékű a kiugrás októberben, illetve karácsonykor), ez 40 százalékkal magasabb az átlagos havi költéseknél. A sminkszerek általános lendülete amúgy sem hagyott alább: csak 2018-ban 12,7 milliárd forintot hagytunk ott rájuk (+7% értékbeli növekedés 2017-hez képest). Mennyiségben ez 12 millió terméket jelent (+4% mennyiségi növekedés).

Fotó: Flickr/pumpkincat2010
A legnagyobb értékbeli piaci részesedést a kozmetikai termékek terén az alapozó hasítja ki: 2018-ban a teljes dekorkozmetikumok közül több mint egyötöde (21%) ment el alapozóra, és 8 százalékos értékbeli növekedést tudhat magáénak 2017-hez képest. Tartja ezüstérmét a szempillaspirál és – némi értékbeli csökkenés mellett – a körömlakk is. Emellett az értékbeli forgalom egytizede a szemceruzákra, míg 8 százaléka rúzsokra megy el. „A kuponos napok látványosan dobnak az értékbeli forgalmon – mondta Czikora Csilla, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. – Az árérzékeny magyar fogyasztók tudatosságát jól tükrözi, hogy sokan kifejezetten erre a periódusra időzítik többek között a sminkszerek vásárlását.” Cipőt a cipőboltból, sminket pedig a drogériából, a Nielsen csatornaleoszlási adatai értelmében a dekorkozmetikumokat szinte minden esetben (90+%) drogériákban vásárolunk. Örülhetnek a gyártók is: a megvásárolt sminkszerek több mint négyötöde márkás.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo