Egy nagyobb ünnep vagy fontosabb esemény előtt mindenhonnan a fogyasztásra és a hitelfelvételre ösztönző reklámok tucatjai zúdulnak ránk. A szolgáltatók részéről nem véletlen a reklámdömping ebben az időszakban. Egy webáruház forgalmának 30-40 százaléka is származhat a karácsonyi időszakban például. A fogyasztók oldaláról nézve pedig a családdal való törődés, a szeretet, az ünnepi rohanás és a felfokozott hangulat az, ami sok esetben féktelen költekezést eredményez.
Az egyik argentin bank meglovagolta a 2018-as bajnokságot és hitelt ajánlott fel azoknak, akik Oroszországba szeretnének utazni. Nem is lenne ezzel baj mert a drága utazást, szállást és a jegyeket nem mindenki tudná kifizetni önerőből. Azonban, ha jobban megnézzük egy kisebb rablás nyomaira bukkanhatunk.
Összesen 11 millió forint értékű peso-t kínáltak fel személyenként, méghozzá majdnem 50 százalékos kamatra. Első olvasatra azt gondolnánk, hogy ilyen feltételek mellett inkább otthonról nézik a meccseket, de a 8500 hitelfelvevő bizonyítja, hogy, ha fociról van szó, a pénz nem számít.
Itthon sem tétlenkednek
Természetesen a hazai bankok és áruházláncok sem tétlenkednek: az említett szlogennel a vb negyeddöntőire és az azt követő mérkőzések növekvő tétjeire hívja fel a figyelmet a Media Markt, valamint arra, hogy itt az utolsó esély bespájzolni tv-ből és egyéb okos eszközökből. Az akció mindössze 4 napig tartott, amely gyors cselekvésre ösztönözte a vásárlókat.
Egy szintén a focihoz köthető szlogennel csábítgat az Extreme Digital. Az akció keretein belül kedvezménnyel vásárolhatunk tv-t és más elektronikai eszközöket, de egy díszes „I love foci” és egyéb feliratos kitűzőt is begyűjthetünk AJÁNDÉKKÉNT. Apróság, de ezzel máris elérték, hogy a legközelebbi vásárlás előtt, talán a kitűzőre pillantva náluk tájékozódunk először a kiszemelt termékről!
Az OTP a nyelvvizsgához kötötte a focit. Az egyik legnagyobb hazai ügyfélkörrel rendelkező bank által készített is reklámspot megkerülhetetlen, ha a televízióban meccset akarunk nézni: az összes találkozó ezzel kezdődik, vagy ezzel végződik. (A spot itt megtekinthető!) Ügyes húzás volt, hogy összekötötték a nyelvtanulás és a hitelvétel témakörét a világbajnoksággal, ugyanis a számos focirajongó tartozik a célközönségükbe (diploma előtt álló egyetemisták, szárnyait bontogató fiatalok, munkakeresők). Persze a valóságban egyetlen cég sem vár hónapokig, amíg valaki elvégez egy nyelvvizsgát…
Szerző: