Ráugrottak a cégek a foci VB-re

Ön is úgy érzi, hogy minden áron nagy képernyős televízión kell néznie a foci vb-t? Ráadásul úgy, hogy előtte eszébe sem jutott volna lecserélni régi készülékét? Ez nem véletlen, ugyanis az Oroszországban rendezendő viadal előtt az áruházláncok akciói és a bankok hitelhirdetései ezt sulykolják belénk.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Egy nagyobb ünnep vagy fontosabb esemény előtt mindenhonnan a fogyasztásra és a hitelfelvételre ösztönző reklámok tucatjai zúdulnak ránk. A szolgáltatók részéről nem véletlen a reklámdömping ebben az időszakban. Egy webáruház forgalmának 30-40 százaléka is származhat a karácsonyi időszakban például. A fogyasztók oldaláról nézve pedig a családdal való törődés, a szeretet, az ünnepi rohanás és a felfokozott hangulat az, ami sok esetben féktelen költekezést eredményez.

Hitelt hitelre halmozunk
A Bankkalkulátor.hu adatai szerint egy év alatt jelentősen erősödött a lakosság hitelfelvételi aktivitása, a portál az idei első negyedévben 65 százalékkal több személyihitel-igényt közvetített a vele kapcsolatban álló pénzintézeteknek.
Hasonló jelenséget tapasztalunk a labdarúgó-világbajnokság ideje alatt is. Nem tudunk úgy egy lépést sem megtenni, hogy ne jönne velünk szembe legalább egy televízió, projektor, kerti grill vagy sör hirdetés. Ezek mind fontos kellékei a meccsnézésnek. Erre játszanak rá a webshopok és nagyobb áruházláncok, akik a foci iránti rajongásunkat kihasználva hitetik el velünk, hogy a meccseket csakis a legújabb „Full HD” televízión keresztül nézhetjük és a barátainkat is meg kell vendégelni az újonnan beszerzett grillel. Ezt sok esetben "0 százalékos" THM-el, szinte „INGYEN” hitellel és kisebb „AJÁNDÉKOKKAL” érik el. Az előbb kiemelt szavak mágikusan hatnak ránk, igényt teremtenek az adott termékre és beindítják a vásárlási döntés folyamatát, amit a legtöbb szolgáltató kiválóan alkalmaz.

Az egyik argentin bank meglovagolta a 2018-as bajnokságot és hitelt ajánlott fel azoknak, akik Oroszországba szeretnének utazni. Nem is lenne ezzel baj mert a drága utazást, szállást és a jegyeket nem mindenki tudná kifizetni önerőből. Azonban, ha jobban megnézzük egy kisebb rablás nyomaira bukkanhatunk.

Összesen 11 millió forint értékű peso-t kínáltak fel személyenként, méghozzá majdnem 50 százalékos kamatra. Első olvasatra azt gondolnánk, hogy ilyen feltételek mellett inkább otthonról nézik a meccseket, de a 8500 hitelfelvevő bizonyítja, hogy, ha fociról van szó, a pénz nem számít.

Kész rablás a foci VB-re adott hitel - Kép: Pixabay

Itthon sem tétlenkednek

Természetesen a hazai bankok és áruházláncok sem tétlenkednek: az említett szlogennel a vb negyeddöntőire és az azt követő mérkőzések növekvő tétjeire hívja fel a figyelmet a Media Markt, valamint arra, hogy itt az utolsó esély bespájzolni tv-ből és egyéb okos eszközökből. Az akció mindössze 4 napig tartott, amely gyors cselekvésre ösztönözte a vásárlókat.

Egy szintén a focihoz köthető szlogennel csábítgat az Extreme Digital. Az akció keretein belül kedvezménnyel vásárolhatunk tv-t és más elektronikai eszközöket, de egy díszes „I love foci” és egyéb feliratos kitűzőt is begyűjthetünk AJÁNDÉKKÉNT. Apróság, de ezzel máris elérték, hogy a legközelebbi vásárlás előtt, talán a kitűzőre pillantva náluk tájékozódunk először a kiszemelt termékről!

Nem költjük ész nélkül a személyi kölcsönt
A személyi kölcsönök piaca jelentős növekedést mutat, az év első negyedében 55 százalékkal több új személyi kölcsönre kötöttek szerződést a bankok. Népszerűségüket növeli, hogy egyre több bank kínál 10 százalék alatti kamatozású személyi kölcsönöket, ezekkel pedig már magasabb tartozásokat is ki lehet váltani.
Persze más láncok, mint az Euronics is ráhangolódott a vb-re. A „Nehogy kihagyd!” frappáns elnevezésű promócióban 0%-os THM-es hitel keretein belül szerezhetjük meg kedvenc elektronikai eszközünket. Az egyik legnagyobb pénzügyi szolgáltató cég, a VISA sem akart kimaradni a VB-őrületből. Nyereményjátékot szerveztek, amelyben fel kell töltenie a vásárlási bizonylatot a fogyasztónak és máris esélyünk nyílik megnyerni a Világbajnoksághoz kötődő ajándék egyikét. A promócióból természetesen nem csak pénzügyi haszna lesz a vállalatnak, a VISA, mint brand is erősödik.

Az OTP a nyelvvizsgához kötötte a focit. Az egyik legnagyobb hazai ügyfélkörrel rendelkező bank által készített is reklámspot megkerülhetetlen, ha a televízióban meccset akarunk nézni: az összes találkozó ezzel kezdődik, vagy ezzel végződik. (A spot itt megtekinthető!) Ügyes húzás volt, hogy összekötötték a nyelvtanulás és a hitelvétel témakörét a világbajnoksággal, ugyanis a számos focirajongó tartozik a célközönségükbe (diploma előtt álló egyetemisták, szárnyait bontogató fiatalok, munkakeresők). Persze a valóságban egyetlen cég sem vár hónapokig, amíg valaki elvégez egy nyelvvizsgát…

Szerző:

hitelmindenkinek.hu

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo